Ceza değil destek gerek!

10.11.2016 - 10:28 | Son Güncelleme :
Ceza değil destek gerek! | Genel Haberler

2016 yılında ekonomiyi sırtlayan Türk otomotiv sektörü, yılın kendileri için en kritik son 2 ayında bir taraftan artan kurun şokunu, diğer taraftan da Maliye Bakanlığı’nın ÖTV’de yapmayı planladığı değişikliğin paniğini yaşıyor.

Hürriyet gazetesinin düzenlediği zirvede konuşan sektör temsilcileri, “Artık otomotive yönelik ÖTV artışı Maliye’nin gündeminden çıkmalı. Bu sektörün cezaya değil desteğe ihtiyacı var” çağrısını yaptı.

HÜRRİYET gazetesi, önceki akşam Genel Yayın Yönetmeni Sedat Ergin ve İcra Kurulu Başkanı Çağlar Göğüş’ün ev sahipliğinde ÖTV’ye yönelik değişikliklerin gündeme damgasını vurduğu bir dönemde otomotiv sektörünü dev bir zirvede bir araya getirdi. Uluslararası markaların Türkiye’deki temsilcilerinin ve üst düzey yöneticilerin yer aldığı zirvede gündem Maliye Bakanlığı’nın ÖTV sisteminde yapmayı planladığı değişiklikti. Otomotiv sektörünün tüm temsilcileri, Hürriyet gazetesinin bu konuda yayınladığı yazılar ve analizlerle sektöre çok büyük destek olduğunu belirtirken, artık her bütçe açığında otomotiv sektörüne yönelik bir vergi artışının gündemden çıkartılması gerektiği üzerinde duruldu.

Haberin Devamı

ÜZÜCÜ VE DÜŞÜNDÜRÜCÜ

Türkiye’de ÖTV sisteminin Avrupa standartlarında bir yapıya kavuşması gerektiği ve bu konuda da emisyona dayalı vergilendirmenin doğru olacağını kaydeden sektör temsilcileri gecede özetle şu görüşleri aktardı:

“Bugün Türk otomotiv sektörü yarattığı katma değerle ekonomiyi sırtlamış durumda. Otomotiv, üretimde, ihracatta, istihdamda ve iç pazarda elde edilen rekorlarla büyümeye ve ekonomiye en fazla katkı sağlayan sektör. Yatırımlara bakıldığı zamanda otomotivin ilk sırada olduğu görülüyor. Türkiye’de dış ticaret fazlası veren 3-4 sektörden biri yine otomotiv. Böylesine stratejik öneme sahip bir sektör desteklenmesi gerekirken, daha önceki yıllarda olduğu gibi yeniden ÖTV artışı söylentileriyle karşı karşıya bırakılıyor. Hem de bunun sektör için en önemli aylar olan kasım ve aralıka denk gelmesi gerçekten çok üzücü ve düşündürücü.

Haberin Devamı

VERGİ GELİRİ DE DÜŞER

Türkiye’de büyümenin yolu iç pazardan geçiyor. Yani içeride satışlarınız ne kadar güçlüyse, Türkiye’ye o kadar fazla yatırım gelir, bu da hem istihdamı hem de üretim ve ihracatı artırır. Vergilerle küçülen iç pazara sahip bir ülkeye ne yatırım gelir, ne de mevcut yatırımlar büyür. O yüzden hükümetin otomotiv sektörüne yönelik bir vergi hamlesinden artık vazgeçmesi gerek. ÖTV gündemden çıkarılmalı. İç ve dış gelişmelerden dolayı zaten Euro’nun hızlı değer artışı sektörü derinden etkilerken bir de bunun üzerine sektör için en kritik dönemde bu tip ÖTV söylentileri içinden çıkılmaz bir durum yaratıyor. Maliye ÖTV sisteminde çağdaş bir değişiklik yapsın ama bunu vergi artışı olarak yansıtmasın. Sonuçta kamuoyuna yansıyan bir ÖTV artışı durumunda Maliye’nin vergi geliri kaybının da yüzde 30’lara varan ölçüde düşeceği de göz önünde bulundurulmalıdır.”

DEV ZİRVEYE KİMLER KATILDI

Otomotiv Distribütörleri Derneği Başkanı Mustafa Bayraktar

ODD Genel Koordinatörü Hayri Erce

Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu

Borusan Otomotiv CEO’su Eşref Biryıldız

Anadolu Otomotiv Grubu Başkanı Bora Koçak

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün

Toyota CEO’su Ali Haydar Bozkurt

Volkswagen Otomobil Genel Müdürü Vedat Uygun

Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş

Mercedes Pazarlama ve Satış Direktörü Şükrü Bekdikhan

Audi Genel Müdürü Gino Bottaro

Volkswagen Ticari Genel Müdür Kerem Güven

Nissan Genel Müdürü Sinan Özkök

Jaguar Land Rover Genel Müdürü Simay Alsan

Suzuki Genel Müdürü Ümit Karaarslan

Citroen Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu

Skoda Genel Müdürü Tolga Senyücel

Mazda Genel Müdürü Nurkan Yurdakul

Hyundai Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Özyılmaz

Peugeot Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Akın

Lexus Türkiye Direktörü Selim Okutur

Toyota Pazarlama Müdürü Barış Erdim

Opel Dış İlişkiler Direktörü Sinan Ulusoy

Temsa Pazarlama Müdürü Aytuğ Bük


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
997 TL        
DOLAR
997 TL        
EURO
1.056 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.