Burada arsası olanlar yaşadı!

24.02.2014 - 11:25 | Son Güncelleme :

Bölgedeki fiyatlar bir yılda yüzde 185 arttı...

İstanbul`dan İzmir`e ulaşımı 4 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi, Bursa, Yalova ve Kocaeli`deki arsa fiyatlarını hızla yükseltti. Bölgedeki fiyatlar bir yılda yüzde 185 arttı.

Sabah`tan Seda Tabak`ın haberine göre, yapım çalışmaları hızla süren, İstanbul`dan İzmir`e ulaşımı 4 saate indirecek Gebze-Orhangaziİzmir Otoyolu Projesi ve bu projenin en önemli geçiş noktalarından olan, 2015`te bitmesi planlanan İzmit Körfezi Asma Köprüsü, bu güzergâhtaki arsa ve emlak fiyatlarını şimdiden yükseltti.

3 İLDE ARSA FİYATLARI YÜKSELİŞE GEÇTİ

emlakjet.com`un yaptığı araştırmaya göre, bu projenin etkisiyle oluşan arsa fiyatlarındaki artışın en yüksek olduğu illerin başında Bursa, Yalova ve Kocaeli geliyor. Analize göre, Bursa Gemlik`teki tarlalar bir yıl içinde yüzde 185 değerlendi. Araştırma, Gemlik`teki muhtelif arsa fiyatlarında yüzde 156`ya varan oranlarda artış yaşandığını, Gebze Muallimköy`deki arsaların fiyatlarında ise yüzde 120`ye varan yükseliş olduğunu ortaya koyuyor.emlakjet.com Genel Müdürü Okan Arı, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: Türkiye`nin en büyük ulaşım projesi olarak anılan, Gebze-Orhangaziİzmir Otoyolu Projesi`nin otoban ve İzmit Körfezi Asma Köprüsü yapım çalışmaları hızla sürüyor.

BANKALARIN MEVDUAT FAİZ ORANLARINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN...

MESAFE 8 SAATTEN 4 SAATE İNDİ

İstanbul-İzmir arasında yapılan 420 kilometrelik proje, iki şehir arasındaki mesafeyi 8 saatten 4 saate indirirken, dünyanın en uzun dördüncü asma köprüsüne de sahip olacak. Proje sayesinde 2012-2013 yılları arasında Yalova Altınova`da arsa fiyatları yüzde 59 oranında artış yakalarken, Yalova`nın diğer bölgelerinde ise özellikle de konut imarlı ve ticari amaçla kullanılabilecek arsaların fiyatları yüzde 100`e varan oranlarda artış gösterdi.

BÜYÜK PİYANGO GEBZE`YE

CANLI BORSA İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN...

Arı, otoyol projesi nedeniyle arsa fiyatlarında artış gösteren bir diğer ilin Kocaeli olduğunu belirtirken, Kocaeli′nin Gölcük, Kavaklı, Tavşanlı bölgelerinde, özellikle de konut ve ticari türdeki arsalarda yüzde 50`ye varan artışların olduğunu, asıl büyük artışın Gebze Muallimköy`deki arsaların fiyatlarında yüzde 120`ye varan oranlarda yaşandığını söyledi.

RAKAMLARLA İSTANBUL-İZMİR OTOYOLU

Yaklaşık 10 milyar TL yatırım tutarı belirlenen İstanbulİzmir Otoyolu, geçtiği güzergahlardaki il, ilçe, belde ve köylerde ekonomik hareketlilik sağlayacak. Otoyol tamamlandığında, İstanbul`dan 2.5-3 saat süren Bursa`ya 1 saate, 8-10 saat süren İzmir`e da 3.5-4 saatte ulaşmak mümkün olacak. Bir diğer önemli merkez Eskişehir`e ulaşım süresi de 2-2.5 saate inecek. Bu yolla taşıt işletme giderlerinde yıllık 870 milyon TL tasarruf sağlanacağı hesaplanıyor. 377 km otoyol ve 44 km`lik bağlantı yollarıyla birlikte 421 km uzunluğundaki otoyol projesi için 30 viyadük, 7 bin 395 metre uzunluğunda 4 tünel, 209 köprü, 18 gişe alanı, 7 servis ve 7 park alanı inşa edilecek. Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle inşa edilen otoyol projesinin yapım ve işletme süresi ise 22 yıl 4 ay.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.