Bayındır, KOBİ`leri Sigortalayacak
Şirket olarak en önemli hedeflerinin orta ölçekli işletmelere ve kişilere yönelik ürünlere ağırlık vermek olduğunu vurgulayan Bayındır Sigorta Genel Müdürü Meltem Yiğit, `Kolay ulaşılabilir bir piyasa şirketi olmayı amaçlıyoruz` diye konuştu. Son dönemde enflasyonla mücadele çerçevesinde enflasyonun gerçek anlamda düştüğüne işaret eden Genel Müdür Yiğit, `Herkesin ayağını yorganına göre uzatması gerekiyor` dedi. Sektör olarak artık yapılan işlerin daha karlı nasıl yapılabileceği üzerinde kafa yormak gerektiğine dikkat çeken Yiğit ile hem sigorta sektörünün içinde bulunduğu durum hem de Bayındır Sigorta`nın yeni hedef ve projeleri üzerine görüştük.
Enflasyonun düşme eğilimi ile şirketlerin yeni stratejiler belirlemesi gerekiyor. Sizce bu geçiş döneminde sigorta şirketlerinin durumu nedir?
Enflasyonla mücadele programı ve düşen faizlerle birlikte azalan mali gelirlerden dolayı sigorta sektörünün bir fırtınayla karşılaşacağı gibi bir hava yaratılıyor. Ama bence öyle değil. Sadece sigorta sektörü değil tüm sektörler aynı durumu yaşıyor. Yapılacak şey herkesin kendi stratejisini belirleyerek bu yolda ilerlemesi. Artık sektör olarak yapılan işlerin daha karlı nasıl yapılabileceği, genel giderlerin nasıl düşürülebileceği üzerine çalışmamız gerekiyor. Şirketlerin kendi stratejilerini gözden geçirmesi ve `prim mi istiyoruz, karlılık mı istiyoruz yoksa sosyal bir görevimiz mi var` sorularına yanıt bularak belli bir yol çizmeleri gerekiyor.
Bu ortamda Bayındır Sigorta`nın kendine çizdiği strateji nedir?
Bayındır Sigorta olarak çok doğru zamanlı yatırımlar yaptığımıza inanıyorum. Bundan iki yıl önce yeni yazılımla beraber internet teknolojisine geçtik ve bu yıl kullanmaya başladık. Türkiye genelinde 6 bölge ve 160 acentemiz var. Şu anda tümüyle internet üzerinden realtime online bağlantımız var. Dolayısıyla eleman maliyetlerimizi giderek düşürmeye başladık. Bizim amacımız kolay ulaşılabilir olmak. Tüketicinin biz de her ürünü bulabilmesini ve burayı bir sigorta marketi gibi düşünmesini istiyoruz. Ticari bazdaki müşteri kitlemize bakarak, farklı bir strateji çizdik kendimize. Örneğin tüm sigorta şirketlerinde bir işyeri poliçesi vardır. Ama bir tekstil atölyesiyle bir kasabın karşı karşıya kaldığı riskler aynı değildir.
Hazırladığınız poliçelerin klasik bir işyeri poliçesinden ne farkı var?
Bayındır Sigorta`nın KOBİ`lere yönelik hazırladığı dört yeni poliçe 2001 yılında piyasaya çıkacak. Bunlar sektörlere ve bu sektörlerde faaliyet gösteren KOBİ`lerin ihtiyaçlarına tam anlamıyla cevap verebilecek nitelikte hazırlanmış poliçeler. Örneğin piyasadaki standart işyeri paket poliçeleri çok standart. Aslında hiçbiri işletmelerin gerçek ihtiyaçlarını karşılamıyor. Bir tekstil firmasının hiçbir zaman buzdolabı kırılmasıyla ilgili bir riski yoktur ve buna yönelik teminata da ihtiyacı yoktur. Bayındır Sigorta olarak işletmelerin gerçekten ihtiyaç duydukları teminatları içeren ürünler hazırlıyoruz.
Branş dağılımınız hakkında bilgi verir misiniz?
Bizim de sektörün genelinde olduğu gibi yüzde 60 civarında kaza ağırlıklı bir portföyümüz var şu anda. Daha önceleri bu oran yüzde 80`lerdeydi. Üç yıl evvel stratejimizi değiştirdik ve piyasada kolay ulaşılır bir şirket olmayı amaçladık. Şu anda 60-40 dengesine oturmuş durumda. Amacımız bunu biraz daha düşürerek 55-45 düzeyine getirmek.
Geleceğe dönük hedefleriniz nelerdir?
Temel amacımız kolay ulaşılabilen ve ulaşılan kitleye 360 derecelik hizmet sunabilen bir sigorta şirket olabilmek. Sektörün ilk 10 şirketi arasında, sağlam yapıda, hasarını zamanında ödeyen, en hızlı hizmeti veren, güvenilir bir sigorta şirketi olmayı amaçlıyoruz. O yüzden ağırlıklı olarak acentelerle çalışıyoruz. 2001 yılında şu anda 160 olan acente sayımız yüzde 50 artacak. 2001 yılına yönelik diğer hedefimiz de bahsettiğim KOBİ`lere yönelik dört ürünü piyasaya sunmak. (FİNANSAL FORUM)