Bakan Uraloğlu açıkladı: Otoyollarda Serbest Geçiş Sistemi yaygınlaştırılacak

02.05.2024 - 15:09 | Son Güncelleme :
Bakan Uraloğlu açıkladı: Otoyollarda Serbest Geçiş Sistemi yaygınlaştırılacak | Genel Haberler

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, "Artık hepimizin en kıymetlisi zaman; yani hiçbirimiz bir yerde beklemek istemiyoruz. Onun için de biz Serbest Geçiş Sistemi'ni hayata geçirdik. Büyük şehirlerde uygulamaya koyduğumuz Serbest Geçiş Sistemi'ni, yakında ülke genelinde de inşallah yaygınlaştıracağız" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hacettepe Üniversitesi Beytepe Kampüsü'nde 'Uluslararası Akıllı Ulaşım Sistemleri (AUS) Zirvesi'ne katıldı. Uraloğlu, ulaşım sektöründe teknolojik dönüşümün en önemli destekleyici unsurlarının başında akıllı ulaşım sistemlerinin yer aldığını belirterek, "Bildiğiniz üzere akıllı ulaşım sistemleri, ulaşımın daha güvenli, konforlu, enerji verimliliği sağlayan, ulaşım ağlarını etkin bir şekilde yöneten bilgi ve haberleşme teknolojilerine dayanan sistemlerin bütünüdür. Bu sistem, teknoloji kullanımıyla birlikte ulaşım altyapısının optimizasyonuna, kullanıcılar için ulaşım hizmetlerinin kalitesinin iyileştirilmesine, çevre dostu ulaşım seçenekleri sunulmasına katkılar sağlamaktadır. Bu nedenle her alanda olduğu gibi akıllı ulaşım sistemlerinin de belirli bir politika ve strateji çerçevesinde yürütülmesi, gerekli düzenlemelerin yapılması ve bu alanda gelişmelerin takip edilmesi daha da önem arz eder hale gelmiştir. Bizler de bakanlık olarak istişare halinde yürüttüğümüz çalışmalarla ulusal akıllı ulaşım sistemleri strateji belgesi ve eylem planını hazırlıyoruz. Bu alanda politika ve stratejilerimizi belirliyor ve atılacak adımları ortaya koyuyoruz. Akıllı ulaşım sistemleri alanına ilişkin temel sorumluluğumuz ve misyonumuz, ülkemizde tüm ulaşım modlarına entegre güncel teknolojileri kullanan, yerli ve milli kaynaklardan yararlanan, verimli, güvenli, etkin, yenilikçi, dinamik, çevreci, katma değer sağlayan ve sürdürülebilir akıllı ulaşım ağının oluşturulmasıdır. Bu alanda stratejilerimizi belirlerken de ileri ve yenilikçi teknolojilerle insan ve çevre odaklı ulaşımı sağlama vizyonuna odaklandık" ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı
'AUS MİMARİSİ GELİŞTİRME ÇALIŞMALARIMIZI TAMAMLADIK'

Türkiye'nin akıllı ulaşım sistemleriyle tanışmasının ilk olarak elektronik ücret toplama sistemleriyle başladığını bildiren Bakan Uraloğlu, "Otoyol ve köprülerde 1999 yılında ilk olarak OGS (Otomatik Geçiş Sistemi) uygulanmaya başlandı. Daha sonra ise sürücülerin yanlarında taşıyabilecekleri elektronik kartlar ve ödem elektronik kartlarla ödeme yapılmasını sağlayan 'Kartlı Geçiş Sistemi' dediğimiz KGS sistemi devreye alındı. 1 Şubat 2013 tarihinden itibaren ise KGS tamamen kaldırılarak HGS yani; Hızlı Geçiş Sistemi uygulaması başladı. Hep daha iyi olan sisteme geçiş yaptık. Artık hepimizin en kıymetlisi zaman; yani hiçbirimiz bir yerde beklemek istemiyoruz. Onun için de biz Serbest Geçiş Sistemi'ni hayata geçirdik. Artık büyük şehirlerde uygulamaya koyduğumuz Serbest Geçiş Sistemi'ni yakında ülke genelinde de inşallah yaygınlaştıracağız. Bakanlığımız tarafından ülkemizde akıllı ulaşım sistemlerinin planlanması, tanımlanması, yaygınlaştırılması ve entegrasyonunun sağlanması adına bir çerçeve sunan ulusal AUS mimarisi geliştirme çalışmalarımızı tamamladığımızı sizlere bu vesileyle bildirmek istiyorum. Ülkemizin ulusal AUS mimarisi oluşturma sürecinde dünya literatür taraması ve iyi uygulama örneklerini inceleyerek ülkemizin mevcut ihtiyaçlarını ve gelecek perspektifini dikkate aldık. Aynı zamanda AUS mimarisini yerelleştirme ve özgünleştirme çalışmaları ile ilgili hizmet paketlerini de belirledik. Ulusal AUS mimarisine ait mimari katmanların, hizmet paketlerinin ve mimari yazılım aracının yer aldığı bir ulusal AUS platformunu da yakında kamuoyunun hizmetine sunacağız. Söz konusu platformda AUS sektörüne ait projeler, mevzuat, ulusal ve uluslararası alanda yapılan çalışmalar ve etkinlikler de yer alacak. Bu çalışmalarla ülkemizde AUS uygulamalarının yaygınlaştırılmasında kullanılacak standartları ve haberleşme çözümlerini belirledik. Mevcut haberleşme yapılarının coğrafi koşullar nedeniyle uygun olmadığı durumlarda AUS sistemlerinin uydu üzerinden birbiriyle haberleşmesini sağladık" diye konuştu.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.