Avrupa semalarında tehlike çanları

08.01.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

AB ülkeleri sivil ve askeri havacılık otoriteleri tarafından hazırlanan gizli bir rapora göre, hava trafiğinin gittikçe arttığı Avrupa semalarında bir an önce önlem alınmaması halinde büyük felaketler yaşanabilir.


İngiltere başta olmak üzere Avrupa Birliği üyesi ülkelerin en üst düzeydeki sivil ve askeri ve havacılık otoriteleri tarafından hazırlanan gizli rapora göre, her geçen gün trafiği daha da ağırlaşan Avrupa semalarında yeni büyük havacılık faciaları yaşanabilir. Bu durumu tespit ettikten sonra bütün AB ülkelerine `acil önlem alınması` tavsiyesinde bulunulan raporda, hava kontrollerini yapan kişilerin de kontrolün aşırı kalabalık yüzünden ellerinden kaçtığını açıkça itiraf ettiklerine dikkat çekildi. Bütün AB ülkelerinin ulaştırma bakanlarıyla Avrupa Komisyonu`na gönderilen raporda pek çok verimsiz ve dikkatsiz uygulamaya yer verilerek, havacılık alanında çalışan personel sayısının gereğinin çok altında olması ve zengin Avrupa ülkelerinin havacılığın daha güvenli hale gelmesi için yapmaları gereken altyapı yatırımlarını yapmamalarının önemine de işaret edildi. Pek çok noktada hala 50 yıl öncesinin uygulamalarının sürdüğü belirtilen raporun son halini almasının ardından, `Avrupa`da tek Gökyüzü` adıyla Avrupa Komisyonu`na ulaştırılacağı kaydedildi.


Havacılık sektörüne çekidüzen:

The Observer gazetesinin ele geçirdiği çeşitli ülkelerden pek çok sivil ve askeri havacılık uzmanın bir araya gelerek yazdıkları raporda yer alan bazı öneriler şunlar:

Yetkilerle donatılmış özel bir uçuş güvenliği birimi oluşturulmalı,
Uçuş kapasitesi artırılırken hazırlanacak güvenlik harekat planına uygun olarak artırılmalı,
Pilot ve kontrolörler için ceza getirmeyen bir beyan sistemi oluşturulmalı,
Yeni teknolojiye ve daha iyi bir altyapıya ulaşılabilmesi için daha çok kaynak ayrılmalı,
Askeri uçaklar sivil hava trafiğinin tamamen dışındaki bir bölgede tatbikat uçuşları yapmalı,
Çok daha fazla hava trafik kontrolörü göreve getirilmeli ve halen çalışmakta olanların hizmet içi eğitimlerine önem verilmeli.

Bu arada, British Airways`in (BA) geçtiğimiz haftalarda atlattığı büyük tehlikeye rağmen, kokpit kapısını uçuş boyunca kilitli tutma seçeneğini benimsemediği de açıklandı. İngiliz basınında yer alan haberlerde pek çok havayolu şirketiyle birlikte BA`nin de uçuş boyunca kokpit kapısını kilitli tutma eğilimi içinde bulunduğu öne sürülmüştü. (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.