Araştırmaya Bütçe Ayrılmalı
Fleishman-Hillard Dünya Başkanı Jack Modezelwski, halkla ilişkiler faaliyetinin etkili ve ölçülebilir olması gerektiğini söylüyor.
Dünyanın en büyük ikinci halkla ilişkiler network`ü Fleishman-Hillard`ın dünya başkanı Jack Modzelewski, halkla ilişkiler şirketlerinin mutlaka araştırma yapması gerektiğini çünkü, yapılan faaliyetin etkili olmasının buna bağlı olduğunu dile getirdi.İş ortağı Global İletişim`i ziyarete gelen Modzelewski, yapılan işlerin ölçülebilir olması gerektiğini belirtti. Ölçülebilir bir halkla ilişkiler faaliyetinin en önemli unsurlarından birinin araştırma olduğunu söyleyen Modzelewski, kendi şirketinin her yıl araştırmaya bütçesinin yüzde 5`ini ayırdığını anlattı. Etkili halkla ilişkilerin ölçüsünün davranış değişikliği olduğunu anlatan Modzelewski, bunun da araştırmayı anlaşabildiğini savunuyor. Tabi bu arada davranış değişikliğinin, istenen doğrultuda olması gerekiyor.
Geçen yıl 210 milyon dolar ciro yapan şirketin bu yılki ciro hedefi ise 300 milyon dolar.
54 yıllık bir deneyime sahip network`ün dünya genelinde 50 ofisi bulunuyor. Sermayesinin yüzde 100 kendilerine ait olmadığı iş ortakları ile bu sayı 70`e çıkıyor. Hemen hemen her alanda faaliyet yürüttüklerini anlatan Modzelewski, hizmet ve resmi ilişkilerden, iç iletişime kadar bir dizi alanda müşterileri olduğunu dile getiriyor. Son dönemlerde birleşen şirketlerin iletişim faaliyetlerini yürüttüklerini vurgulayan Modzelewski, müşterilerle uzun süreli ilişkiler kurduklarının altını çiziyor.
İYİ YÖNETİM ESAS;
İyi yönetime inandıklarını ifade eden Modzelewski, potansiyel gördükleri pazarlarda iş yaptıklarını ve bunun için de çoğunlukla yerel bir halkla ilişkiler şirketini kendi bünyelerine kattıklarını söylüyor. Şirketlerde iyi yönetime ve müşteri ile olan ilişkilere dikkat ettiklerini de dile getiren Modzelewski, yaşanan globalleşmeye rağmen, halkla ilişkilerin yerel bir faaliyet olduğunu ve iş yapmak istedikleri pazarlarda yerel şirketlerle ilişkiye geçtiklerini açıklıyor. (YENİ BİNYIL)