Amerika’ya ‘tatlı’ çıkarma

16.05.2024 - 09:55 | Son Güncelleme :
Amerika’ya ‘tatlı’ çıkarma | Genel Haberler

40 milyar dolarlık şekerleme ve atıştırmalık pazarından pay almak isteyen markalar Indianapolis kentinde düzenlenen Sweets&Snacks EXPO 2024 fuarında bir araya geldi. Türkiye 30 şirketiyle en yüksek katılımı gösteren ülke oldu.

Yasemin Salih / Hürriyet

Dünyanın en büyük atıştırmalık pazarı konumundaki Amerika, bu alandaki bütün şirketlerin iştahını kabartıyor. Yaklaşık 40 milyar dolarlık şekerli mamuller pazarı söz konusu. Bu dev pazardan pay almak isteyenler 14-16 Mayıs 2024 tarihlerinde, Indianapolis kentinde düzenlenen Sweets&Snacks EXPO 2024 fuarında bir araya geldi. Ülkede bir sonraki yılın şekerleme ve atıştırmalık ticaretinin tohumlarının atıldığı şekerleme ve atıştırmalık fuarına Türkiye, 30 şirketle en yüksek katılım gösteren ülke oldu. Adeta şekerleme çıkarması yapılan fuara 19 yıldır Türkiye’nin katılım gösterdiğini belirten İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamülleri İhracatçı Birlikleri (İHBİR) Başkanı Kazım Taycı, “Uzun yıllardır katıldığımız ve iyi bildiğimiz bir fuardayız. İlk kez bu yıl Indianapolis’te yapılıyor. Türkiye en yüksek katılım gösteren ülke olarak burada güçlü” dedi.

Haberin Devamı

İHRACATTA BİRİNCİ ÜLKE

Amerika, Türkiye’nin şekerleme, kakaolu ürünler ve pastacılık ürünleri ihracatında birinci pazar durumunda. Türkiye ise Amerika’nın kıta dışından ithalat yaptığı ülkeler arasında Almanya’nın hemen arkasından ikinci tedarikçi. Kazım Taycı, pazarla ilgili olarak “Amerika’da kişi başı yıllık çikolata tüketimi 3 kg. Büyük bir pazar. Pazardaki en büyük pay Meksika gibi Latin Amerika ülkeleri. Kıta dışından en büyük ithalatçıları ise Almanya. Türkiye bu pazara geçen yıl 155 milyon dolarlık şekerleme, 40 milyon dolarlık kakaolu ürün ve 27 milyon dolarlık pastacılık ürünü ihraç etti. Toplam yıllık 220 milyon dolarlık ihracatımız var” bilgilerini verdi. 

LOKUM VE HELVA MERAK EDİLİYOR

Taycı’nın paylaştığı bilgilere göre Indianapolis’teki fuara sekiz ülkeden 1.000 firma katıldı. Toplam 23 bin kişinin takip ettiği fuarda güçlü ticari ilişkilerin kurulduğunu belirten Taycı, şöyle konuştu: “Bu pazar büyük ama kolay değil. Bazı şirketlerimizin Amerika’da yapılanmaları var. Lojistik merkezi kuranlar ya da ürünü yarı bitmiş halde getirip burada tamamlayan ve dağıtan tesisler de kurulu. Türkiye bu alanda iyi bir marka. Kalitemiz iyi. Latin şirketlerden daha pahalı olduğumuz halde yıllık yüzde 20 büyüyoruz. Bu da Türk ürünleri algısının pazarda giderek büyüdüğünü gösteriyor. Şu anda daha çok etnik pazarda ürünlerimiz biliniyor, tüketiliyor. Marketlerde private label (market markaları) olarak daha çok yer alıyoruz. Lokum ve helva özellikle merak ediliyor. Bu fuarda da lokum ve helva şirketlerimiz var. Lokum daha çok meyveli tercih ediliyor. Helva ihracatımız da giderek artıyor.”

Haberin Devamı

4 MİLYON DOLARLIK YATIRIM PLANI

-İHBİR Başkanı Taycı, sektörün Amerika pazarındaki markalaşma süreci için dört yıllık bir pazarlama planı yapıldığını belirtti. Yılda 1 milyon dolar, dört yılın sonunda toplam 4 milyon dolarlık yatırımla Amerika şekerleme ve atıştırmalık pazarında Türkiye markası güçlendirilecek. Hedef yıllık ihracatı yıllık yüzde 25 artırmak. Taycı’nın anlattığı Amerika markalaşma planı yıl sonunda başlayacak. Hedef dört yılın sonunda bu ülkeye yıllık 550 milyon dolarlık şekerleme, kakaolu ürün ve pastacılık ürünleri satmak.

 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.