Alkol yasağı AVM’lere sıçrıyor

19.06.2014 - 10:51 | Son Güncelleme :

Uzun süredir üzerinde çalışılan Perakende Yasa Tasarısı, tartışmaları ve soru işaretlerini de beraberinde getiriyor

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5a99601c04688fbda126.jpg">

Alkollü içkilerle ilgili çıkan yeni yasadaki ‘ibadethaneye 100 metre uzaklık’ kuralını, Perakende Yasası taslağında yer alan ‘ibadethane’ şartına bağlayan perakendeciler ‘AVM’lerde alkol yasağı’ndan endişeli. İbadethanenin ‘dua odası’na çevrilmesi isteniyor.

Uzun süredir üzerinde çalışılan Perakende Yasa Tasarısı, tartışmaları ve soru işaretlerini de beraberinde getiriyor.

Tasarıda 15. maddede yer alan “Alışveriş merkezlerinde, ibadethane, bebek bakım odası gibi ortak kullanım alanları oluşturulur” tanımı, ibadethanelere 100 metreden yakın yerlerde Alkol satışı yasağı ile ilginç bir noktada çakışıyor.

Alışveriş merkezi yöneticileri ve perakendeciler, özellikle tasarıdaki 15. maddede yer alan alışveriş merkezlerinde, ibadethane bulunması konusunu, ”bütün AVM’lere ‘alkol yasağı’ getirebilir” şeklinde yorumluyor.

Bu yorumun nedeni ise, İspirto ve İspirtolu İçkiler İnhisarı Kanunu’nda yer alan “Perakende veya açık olarak satışının yapıldığı yerler ile ibadethaneler arasında kapıdan kapıya en az yüz metre mesafenin bulunması zorunludur” maddesi...

Babacan’a gidecekler

##$HABER_940412$##

Sektör yetkililerinin konuyla ilgili olarak görüşlerini, önümüzdeki günlerde aralarında Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’ın da bulunduğu hükümet yetkililerine ileteceği konuşuluyor.

Yetkililer, ibadethane konusunun yanı sıra, tasarıda yer alan indirim düzenlemesi ve yeni mağazaların açılış koşulları gibi diğer konulardaki taleplerini de Ankara’ya aktaracak.

Dua odası seçeneği

Başta AVM’lerde olmak üzere çok yaygın olan mescitler de ibadethane kapsamına giriyor ve yasadaki hükümler mescitler için de geçerli. Bu amaçla sektör yetkilileri, tasarıda yer alan ‘ibadethane’ ifadesinin yerine ‘dua odası’ kullanılmasını talep ediyor.

Neye göre 100 metre?

Perakendecileri tedirgin eden bir başka konu ise, kapıdan kapıya en az 100 metre mesafenin bulunması zorunluluğu... İçki satışı yapan market ve restoranlar, ibadethanenin üst katlarında ise yasada belirlenen mesafenin nasıl hesaplanacağı ise merak konusu. Sektörde en sık sorulan da, “Bu durumda mesafe dikine doğru mu     100 metre olarak hesaplanacak?” sorusu. Yetkililer bu konunun da henüz muğlak olduğu görüşünde.

İşte çakışan maddeler

İSPİRTO VE İSPİRTOLU İÇKİLER İNHİSARI KANUNU
MADDE 9 - (...) Bu Kanun kapsamına giren ürünlerin perakende veya açık olarak satışının yapıldığı yerler ile örgün eğitim kurumları ve dershaneler, öğrenci yurtları ve ibadethaneler arasında kapıdan kapıya en az yüz metre mesafenin bulunması zorunludur.

PERAKENDE TİCARETİN DÜZENLENMESİ HAKKINDA KANUN TASLAĞI
MADDE 15 - (3) Alışveriş merkezlerinde, tıbbi müdahale ünitesi, ibadethane, bebek bakım odası gibi ortak kullanım alanları oluşturulur. (Milliyet)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.