Alfa Romeo, 147 ile Çizme`yi Aştı
Ocak ayından itibaren de satışa sunulacak . Torino Otomobil Fuarı`nda gözleri kamaştıran Alfa 147, yılbaşından sonra Avrupa`yla aynı anda Türkiye`de de satışa sunulacak. Alfa 156 ile çıkışa geçen Alfa Romeo, 166`dan sonra şimdi de kompakt sınıfta 147`yi meraklıların beğenisine sundu. Halka yönelik performans otomobillerinin önde geleni Alfa Romeo, yırtıcılığını, zarafetle sentezleyip, 3 kapılı sportif bir otomobil yarattı.Son 2 yılda satışları % 5 artan İtalyan markası Alfa Romeo, Monte Carlo`da düzenlenen organizasyon ile 147`yi dünya basınına tanıttı. İtalya`da satışına başlanan 3 kapılı 147, 1949 model bir Alfa Romeo`dan esinlenilerek ortaya çıkarılan sıradışı yeni dizaynıyla farklılığını gösteriyor.
Alfa Romeo 147, 4 farklı motor seçeneği ile satılacak. İlk önce 1.6 litre hacimli 105 beygir ve 120 beygir ile 2.0 litrelik 150 beygirlik Twin Spark motora sahip olacak. 1.9 litrelik 110 beygir gücündeki turbo dizel motor ise ilkbaharda, 5 kapılı versiyonla birlikte çıkacak. Çift bujili (Twin Spark) motorlarda yapılan en önemli gelişme, Drive by Wire sistemine geçilmesi olmuş. Bu sistem sayesinde gaz pedalıyla motorun gaz kelebeği arasında hiç bir mekanik bağlantı kalmıyor. Sürücünün gaz pedalından verdiği emirler, otomobilin elektronik işletim sisteminden verilen komutla motora iletiliyor ve böylelikle hem yakıt tüketimi hem de egzoz gazı emisyon değerleri kontrol altında tutuluyor. Yeni nesil otomobillerde güvenlik önem verilen konuların başında geliyor. 80 crash test denemesi ve sayısız bilgisayar simülasyonundan sonra üretilen Alfa 147`nin geliştirilmesi için 3 trilyon TL. harcanmış. 145`den uzun, 146`dan kısa olan 147, tek karoser üzerinde üretiliyor.
Kaliteli ve geniş bir içmekanı olan 147`nin en dikkat çekici kısmı şüphesiz dashboard`u. Birbirinden bağımsız krom çerçeveli, üç yuvarlak göstergeden oluşan gösterge tablosu, kırmızı aydınlatmalı.Alfa Romeo 147, 156 ile sunduğu Selespeed`i (direksiyondan da kumanda edilebilen sequential şanzıman kompakt sınıfta sunulan ilk otomobil özelliğine sahip. Alfa Romeo 156`da kullanılan Selespeed otomatik şanzıman, 2.0 litrelik Alfa 147`lerde yer alıyor. İlk etapta sadece Selespeed otomatik şanzımanla satılacak olan 2.0 litrelik versiyon için hidrolik debriyajlı manuel şanzıman da aynı tarihte Alfa 147 ürün gamına dahil olacak.
Gerek sürücü gerekse yolcu için çift hava yastığı, ABS, elektronik araç denge sistemi VDC(Vehicle Dynamic Control), kompresyonla dengeli yavaşlamaya yardımcı olan MSR ve fren basıncı dağılımı sistemi EBD Alfa Romeo`nun güvenli sürüşü için düşülmüş. Dört tekerlekten bağımsız süspansiyon sistemi, üst sınıftaki yol tutuş düzeyini yakalıyor. Ford Focus, Volkswagen Golf ve Opel Astra`ya rakip olan Alfa Romeo 147`nin 13 milyar liranın altında satılması bekleniyor. (YENİ BİNYIL)