Akyürek pazarlama halka açılıyor

27.05.2013 - 13:24 | Son Güncelleme :

50 yıllık pazarlama devi Akyürek pazarlama halka açılıyor. Talep toplama tarihleri 30-31 Mayıs.

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf697a601c04688fbe01d5.jpg">Halka arz sonrası 120 milyon TL piyasa değeriyle Borsa İstanbul’a merhaba diyecek Akyürek Pazarlama’nın yüzde 35.8’lik bölümü (ek satış hariç) halka açılacak.

Ulusal ve uluslararası dev markalarla yürüttüğü iş ortaklıklarıyla, hızlı tüketim ürünleri satış ve dağıtımında sektörünün önde gelen şirketi Akyürek Pazarlama’nın halka arzında son aşamaya gelindi. Bizim Menkul Değerler ve Vakıf Yatırım liderliği ile 19 üyeden oluşturulan konsorsiyum tarafından gerçekleştirilecek halka arzda talep toplama 30 Mayıs Perşembe günü başlayacak ve 31 Mayıs Cuma günü sona erecek.

Hisse fiyatı 2,60 TL olarak belirlendi. Halka arz sonrası 120 milyon TL piyasa değeriyle Borsa İstanbul’a merhaba diyecek şirketin yüzde 35.8’lik  bölümü (ek satış hariç) halka açılacak. Payların yüzde 20’si yurtiçi kurumsal, yüzde 80’i yurtiçi bireysel yatırımcılara tahsis edilecek.

Akyürek Pazarlama’dan yapılan açıklamaya göre; ek satış hariç 42.9 milyon TL’lik halka arz geliri bekleniyor. Bu gelirin yüzde 82’lik kısmı şirketin büyümesinde kaynak olarak kullanılacak. Bugün 1.5 milyar TL ciro yapan Akyürek Grubu içinde cironun 538 milyon TL’sini sağlayan Akyürek Pazarlama’nın 2012 net karı 7.3 milyon TL iken FAVÖK’ü de 15.3 milyon TL düzeyinde.

50 yıllık Akyürek Grubu’nun lokomotif şirketi Akyürek Pazarlama dünyanın ve Türkiye’nin dev markalarıyla çalışıyor

Akyürek Grubu’nun 50 yıllık sektör tecrübesiyle beraber Grubun lokomotif şirketi konumuna ulaşan Akyürek Pazarlama ve halka arza ilişkin görüşlerini aktaran Akyürek Holding Yönetim Kurulu Başkanı Serdal Akyürek şunları söyledi: “Dünyanın ve Türkiye’nin önde gelen dev markalarının binlerce ürününü dağıtan ve pazarlayan şirketimiz, bugün hızlı ciro büyümesine paralel artan faaliyet karlılığı ile sektörde öne çıkıyor. Türkiye genelinde 80 bin satış noktasına ulaşan yaygın satış ve dağıtım ağımız, bizim en önemli gücümüzü oluşturmaktadır.” dedi. Akyürek Pazarlama olarak son iki yılda üst üste yüzde 30 büyüme yakaladıklarını hatırlatan Serdal Akyürek, dağıtım ve pazarlama sektörünün de yüksek büyüme potansiyeline sahip olduğunu dile getirdi. Akyürek, değişen tüketim alışkanlıklarıyla beraber artan hızlı tüketim ürünleri talebinin de sektörün gelecek dönemde yerli ve yabancı yatırımcılar için cazibesini sürdürmeye devam edeceğini vurguladı.

Halka arza ilişkin görüşlerini de aktaran Serdal Akyürek; halka arzdan elde edilecek gelirle yapılacak yatırımlarla şirketin yıllık karını ciddi oranda yükseltmeyi ve projeksiyon dönemi içerisinde de 1 milyar TL’lik ciroya ulaşacak bir şirket olmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Gelecek dönem projeleri

Halka arz gelirlerini büyümede kullanacaklarını ifade eden Serdal Akyürek, yeni güçlü markaları portföylerine katarak, mevcut hinterlandındaki müşteri ağını genişleterek büyüyeceklerini ifade etti.

Hedeflerinin yalnızca büyüyen bir şirket olmak değil, aynı zamanda iyi derecede kar eden ve karını hissedarlarıyla paylaşan bir şirket olarak belirlediklerini dile getiren Serdal Akyürek, halka arz sonrası mevcut iş ortaklarının sayısını artırmayı hedeflediklerini de ifade etti. Gelecek dönem e-ticaret platformu oluşturma planlarından da bahseden Akyürek, e-ticaret yapılanması için Akyürek Pazarlama’nın altyapı ve lojistik imkanlara sahip olduğunu belirtti.

80 bin satış noktası

Hızlı tüketim ürünleri satış ve dağıtımında pazarın önde gelen şirketi Akyürek Pazarlama, 80 bin satış noktasına ulaşıyor. Unilever, Algida, Trakya Birlik, Dr. Oetker, Dimes, Fritolay, Marmara Birlik, Tukaş gibi firmaların Türkiye’deki en büyük dağıtıcılarından olan Akyürek Pazarlama, Dardanel, Fiskobirlik ve Evden markalarının da tüm Türkiye’ye pazarlama ve dağıtım faaliyetlerini yürütüyor.

Şirket  satış ve dağıtım portföyüne en son Tukaş ve Şimşek Bisküvi’yi (Bien) kattı. Halihazırda 14 lojistik merkezi, 568 çalışanı ve 348 araçlık filosu ileTürkiye’nin her köşesine uzanan Akyürek Pazarlama,  dev pazarlama ve dağıtım ağı ve sektöre sağladığı katma değerle perakende pazarlamada öncülüğünü sürdürüyor.

<ımg src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf697a601c04688fbe01d7.jpg">


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.