Akıllı telefon faturalarına dikkat

11.06.2014 - 11:25 | Son Güncelleme :

Yüksek faturalara dair şikayetlerin yoğunlaşıyor...

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/iphone_apple_650_2.jpg">

Akıllı cep telefonu ile internet kullanan tüketicilerin abone oldukları tarife paketinin üzerinde yüksek faturalara dair şikayetlerin yoğunlaşıyor.

Yüksek fatura ödeyen tüketiciler durumu abonesi oldukları GSM şirketine bildirdiklerinde kendilerine internet kullanımında kota aşımı yaptığı, bunun faturaya yansıtıldığı ve ücretlendirmede hata olmadığı bilgisi veriliyor.

GSM şirketinin internet sitesinden ayrıntılı faturalarına ulaşan bazı tüketiciler, uzun süre internet kullanmış gibi veri transferi yapılmış olduğunu gördü. Konuyu uzmanlara aktaranlar ise aslında bu zaman diliminde internet kullanımını kendisinden habersizce akıllı telefonun gerçekleştirdiğini, bunun önlenmesi için Android ve ios işlemcili cep telefonlarının hücresel veri transferinin ya da veri transferinin Kapalı konumunda olması gerektiğini öğrendi.

Yüksek fatura mağdurlarından biri olan Tüketiciler Derneği Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, tüketicilerin bilgilendirilmesinin evrensel haklarından olduğuna, Bilgi Teknolojileri ve İletişim kurumu (BTK)'nın 2010 yılında 2010/DK-10/564 sayılı Kullanım Miktarı Sınırlı Hizmetler başlığıyla almış olduğu karar uyarınca kotanın yüzde 80 ve yüzde 100'e vardığında abonenin kısa mesaj, e-posta gibi yollarla bilgilendirilmesi gerektiğini, aksi halde kota aşım ücreti yansıtılamayacağını belirtti.

BTK'YA ŞİKAYET EDEBİLMEK ZOR

Özellikle yurt dışına çıkan abonelerin bu şekilde yüksek fatura mağduru olabileceğine dikkat çeken Ağaoğlu, BTK'nın tuketici@btk.gov.tr adresine yapılan başvurularda, kurumun internet sitesine girip, abone olarak şikayetini iletebileceği uyarısı bulunduğuna dikkat çekti.

Ağaoğlu, başvurunun BTK'nın tuketici.btk.gov.tr/giris adresine üye olarak elektronik ortamda yapılması ya da BTK Kurum Merkezi'ne, kurumun Ankara, İstanbul, İzmir, Samsun, Erzurum, Diyarbakır, Mersin Bölge Müdürlüklerine elden ya da posta vasıtasıyla ıslak imzalı dilekçe ile başvuru yapılabileceği bilgisini verdi.

Ancak, BTK'nın sitesine üye olma konusunda zorluklar bulunduğuna da işaret eden Ağaoğlu, bu konuda yaşadıklarını şöyle anlattı: Başvurumu yapamayınca konuyu BTK Tüketici Hakları Daire Başkanlığına ilettim ve cep telefonu operatörünün haksız faturalama yapmasından ötürü 5809 sayılı yasada öngörülen ölçüde cezalandırılmasını istedim. Bu gelişmelerden sonra cep telefonu firmasının müşteri temsilcisinin hatalı faturalama yapıldığını ve düzeltileceğini bildirmesiyle olay daha da ilginç boyut kazandı. Fazla kesilen ve tahsil edilen fatura bedellerinin hesabına iade edileceğinin bildirilmesine rağmen firmanın son üç aylık faturaları BTK Tüketici Hakları Daire Başkanlığı tarafından incelenmeye alındı.

YURDIŞI TARİFLERİNE DİKKAT

Cep telefonu abonelerinin faturalarını ve ön ödemeli dakikalarını takip etmeleri gerektiğini belirten Aydın Ağaoğlu, kotalı tarife paketi kullanan abonelerin kullanım miktarına ilişkin bilgilendirilmemeleri halinde kota aşım ücreti ödemek zorunda olmadıklarına dikkat çekti. Akıllı cep telefonu kullanıcılarının kendilerinin bilgisi ve onayı dışında da internete bağlandıklarını ve cihazdaki hücresel veri aktarımı özelliği nedeniyle güncelleme yaptığı için internet kullanımının artığını iddia eden Ağaoğlu, özellikle yurt dışına çıkan tüketicilerin sürpriz faturalarla karşılaşmamaları için cep telefonlarını ayarlarını düzenlemeleri gerektiğini, aksi halde yüksek fatura ödemek zorunda kalabileceklerini belirtti.

65 SANİYEDE MÜŞTERİ TEMSİLCİSİNE ULAŞILMALI

Ağaoğlu, ayrıca firmanın çağrı merkezine şikayet başvurusu esnasında, tüketicinin müşteri temsilcisine bağlanmak için uzun süre hatta bekletilmesinin, Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği ihlali olduğunu belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: Söz konusu düzenlemeye göre; hatta bekletilme süresinin azami 65 saniyede sonlanması ve müşteri temsilcisine ulaşılması gerekiyor. Tüketicilerin bu hususta da mağdur ediliyor. Söz konusu yönetmelik sesli yanıt sisteminde ana menüde bekletilme süresinin azami 45 saniye, alt menüde çağrı merkezindeki gerçek kişiye bağlanma seçeneğinin sunulduğu ana kadar geçen sürenin azami 20 saniyeyi aşmamasını öngörmektedir.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.