ABD ekonomisindeki yavaşlama e-ticareti vurdu

17.04.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

NAPM/Forrester raporunda, şirketlerin % 71’inin dolaylı satın alma faaliyetlerinde bulunduğu ortaya çıktı

Amerikan National Association of Purchasing Management (NAPM) ve Forrester Research tarafından hazırlanan bir raporda, şirketlerin tedarik fonksyonlarını internete taşıma yolunda istekli oldukları, ancak bu isteklerini hayata geçirme konusunda çok az mesafe kaydettikleri açıklandı.

E-ticararet konulu NAPM/Forrester raporunda 407 Amerikan şirketinin satınalma müdürleri ile yapılan anket sonucunda, şirketlerin %71’inin dolaylı satın alma faaliyetlerinde bulunduğu ortaya çıktı. Geçen çeyrek bu oran %61 dolayındaydı.

Direk satın alma konusunda ise, şirketlerden anca %6.3’ü online satın alma faaliyetlerinin kendi tedarik akışlarında büyü değişiklikler sağladığını belirtti. Diğer şirketler ise bu faaliyetin herhangi bir etkisi olmadığını bildirdi.

Ek olarak, ankete katılan şirketler, online satınalma işleminin kendilerine büyük tasarruflar sağlamadığını da söylediler. Rapor, şirketlerden sadece %26.1’i online satınalmanın tasarruf sağladığını saptadı. Geçen çeyrek bu rakam %26.6 idi.

Rapora göre, online satınalmaya geçişin önünde yedi adet engel bulunuyor. Bunlardan en önemliside ekonomide ki yavaşlamanın özellikle üretim sektörünü vurması. Dolayısıyla da, üretim sektöründe bir önceki çeyrek toplam satınalmaya göre %54 olan online satınalma hacminin, bu çeyrek %40 seviyelerine gerilemesi. Diğer bir sorunda, şirketlerin satınalma prosedürlerinini tedarikçi firmalarınki ile çoğunlukla uyumlu olmaması.

Tabii bunlara ek olarakta geçtiğimiz yıl başlayan internet sektöründe ki konsolidasyon akımlarının 2001’e de yansıması sayılabilir. Bazı online satınalma platformlarının geleceği konusunda şüpheler de, şirketlerin online tedarik uygulamalarına geçişini yavaşlatan sebepler arasında. Ankete katılan şirketler arasında yaygın olarak gözlenen bir kaygı da, internet sektöründe yaşanan yaprak dökümünden sonra kimlerin ayakta kalacağı.

Tüm bunlara rağmen, şirketlerin %88’i internetin ileride kendi satınalma prosedürleri ile ilgili olarak önemli bir rol üstleneceğini belirtiyor. Şirketlerin yarısından fazlası, kendilerinin online satınalma zincirinin başında olduklarını vurguluyor.

Ayrıca, internet üzerinden satınalma konusunda en iyimser olan şirketlerde normalde toptan satınalma yapanlar. Büyük şirketler arasında %51’i interneti önemserken, bu oran küçük şirketler arasında sadece %23.8. Servis sektöründe faaliyet gösteren şirketler arasında %32’si online satınlalma önemli derken, üretim şirketlerin ancak %24.9’u aynı kanıda.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.002 TL        
DOLAR
1.003 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.