96,7 milyon fidan toprakla buluştu

11.11.2024 - 14:49 | Son Güncelleme :
96,7 milyon fidan toprakla buluştu | Genel Haberler

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu "Ağaçlandırma projelerimiz, kara yollarında iklim değişikliğiyle mücadelede somut adımların en güzel örneklerinden biridir" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından 76,5 milyon, kamu-özel işbirliği projeleri kapsamında da 20,2 milyon olmak üzere toplam 96,7 milyon fidanı toprakla buluşturduklarını bildirdi.

Uraloğlu, 11 Kasım Milli Ağaçlandırma Günü dolayısıyla yaptığı yazılı açıklamada, yürüttükleri çalışmalara ilişkin bilgi verdi.

Haberin Devamı

Paris İklim Anlaşması, 2053 net sıfır emisyon hedefi ve yeşil kalkınma politikası doğrultusunda çalışmalar gerçekleştirdiklerini belirten Uraloğlu, "KGM tarafından 76,5 milyon, kamu-özel işbirliği projeleri kapsamında da 20,2 milyon olmak üzere toplam 96,7 milyon fidanı toprakla buluşturduk. Ağaçlandırma projelerimiz, kara yollarında iklim değişikliğiyle mücadelede somut adımların en güzel örneklerinden biridir. Karbon salımını azaltarak sürdürülebilir bir gelecek için önemli bir adım atıyoruz. Doğa ile uyum içinde hareket etmeyi, onun ahengini bozmadan, dengeli ve sürdürülebilir bir yaşamı hedefliyoruz." değerlendirmesini yaptı.

"KARA YOLLARINDA 15 YENİ EKOLOJİK KÖPRÜ PLANLIYORUZ"

Uraloğlu, çevreye duyarlı ulaşım projelerinde doğayla uyumu esas aldıklarına dikkati çekerek, ekolojik köprü çalışmalarına devam ettiklerini vurguladı.

Tarsus-Pozantı Otoyolu'ndaki yaban hayatı geçişi için yapılan ilk köprünün yanı sıra Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğunda 9 ekolojik köprü bulunduğunu aktaran Uraloğlu, "Son olarak Aydın-Denizli Otoyolu üzerinde bir adet ekolojik köprünün yapımını tamamladık. Konya-Aksaray devlet yolu, Kaş-Kalkan yolu ve Batman-Hasankeyf yolu Suçeken Boğazı mevkisi gibi stratejik bölgelerde toplam 15 yeni ekolojik köprü planlıyoruz." ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Bakan Uraloğlu, Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren Hattı'nda 2021'de yapımı tamamlanan ekolojik köprünün, dünyada yüksek hızlı tren hattı üzerinde inşa edilen ilk ekolojik köprü olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

"Hayata geçirdiğimiz ekolojik köprü projeleri Türkiye'nin doğa dostu ulaşım vizyonunda önemli bir yer tutuyor. Hat üzerindeki, doğal malzemelerle kaplanan bu ekolojik köprü özellikle çevrenin bitki örtüsüne uygun olarak tasarlandı. Bu sayede hayvanlar köprüyü doğal bir yaşam alanı olarak algılayıp kolay geçiş yapabiliyor. 2025 yılı Yatırım Programı kapsamında da Ankara-Eskişehir YHT Hattı'nda bir adet daha ekolojik köprü yapımı planlıyoruz."

YABANİ HAYVANLARA KARŞI DA TEDBİR

Yabani canlıların karıştığı trafik kazalarını azaltmak amacıyla ekolojik köprü uygulamalarının çevre duyarlılığı açısından büyük önem arz ettiğini vurgulayan Uraloğlu, "Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi kapsamında Kırklareli ve Edirne arasında 3 ekolojik köprü inşa ediyoruz. Kırklareli-Pancarköy arası ile Kırklareli-Ağayeri arasında iki ekolojik köprünün yapımını tamamladık. Edirne ve Kabaağaç arasındaki ekolojik köprüde ise sona yaklaştık, çalışmalara hızla devam ediyoruz." değerlendirmesinde bulundu.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.004 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.