540 günlük çile başlıyor

13.08.2013 - 14:12 | Son Güncelleme :

Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri için büyük onarım ve yapısal takviye ihalesine çıktı.

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf662d601c04688fbdefe7.jpg">Karayolları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri için büyük onarım ve yapısal takviye ihalesine çıktı.

İhale, 5 Eylül`de 14.30`da Ankara`da yapılacak. İhale duyurusunda, işin süresi olarak 540 takvim günü belirlenirken, ihalenin türü, niteliği ve miktarına ilişkin bilgilerin Elektronik Kamu Alımları Platformu`nda yer alan ihale dokümanında olduğu vurgulandı.

Hürriyet`ten Aysel Alp`in haberine göre; ihaleye başvurabilmek için son 15 yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ve teklif edilen bedelin % 80 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyiminin olması gerekiyor. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Karayolları Genel Müdürlüğü Sitesi, A Blok Zemin Kat, Küçük Toplantı Salonu, İsmet İnönü Bulvarı No:14 06100 Yücetepe / ANKARA adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilecek.

KONSORSİYUM OLARAK TEKLİF VERİLEMEYECEK

Teklifler anahtar teslimi götürü bedel üzerinden verecek.  İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle anahtar teslimi götürü bedel sözleşme imzalanacaktır. Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat verecekler. İhaleye konsorsiyum olarak teklif verilemeyecek.

OKULLAR KAPALIYKEN NİÇİN YAPILMADI?

Konuyla ilgili CHP İstanbul Milletvekili Umut Oran, Bakan Binali Yıldırım’ın yanıtlaması istemiyle TBMM’ye sunduğu soru önergesinde, “Karayolları Genel Müdürlüğü, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinin bakımı 18 Haziran 2012 tarihinde köprüleri dönüşümlü olarak kapattı ve milyonlarca yurttaş mağdur oldu. Gelen tepkiler üzerine Galata Köprü 9 Temmuz 2012’de devreye sokularak sıkıntılar bir nebze olsun giderilmişti” dedi.

Boğaziçi ve FSM’nin büyük onarımının yapılması için 5 Eylül’de ihaleye çıkılacağı duyumunu alan Umut Oran, okullar kapalıyken yaz tatilinde ihale sürecinin niçin tamamlanarak erkenden onarıma başlanmadığının açıklanmasını istedi.

Oran’ın önergesindeki sorular şöyle:

İHALENİN BEDELİ NE KADAR?

“- Karayolları Genel Müdürlüğü Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprülerinin Büyük Onarımı ve Yapısal Takviyesini yaptırmak amacıyla 5 Eylül 2013 tarihinde saat 14.30`da ihale mi gerçekleştirecek? İhalenin tahmini bedeli kaç TL’dir?

ONARIM NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

- Her iki köprünün büyük onarımı ve yapısal takviyesi işine ne zaman başlanacak? İşin bitirilmesi için öngördüğünüz tarih nedir?

YİNE “TATİLE GİDİN” Mİ DİYECEKSİNİZ?

- Vatandaşların geçen yıl mağdur olmasına yol açan sorunların yaşamaması için hangi önlemleri alacaksınız?

- Alacağınız önlemler içerisinde geçen yıl dile getirdiğiniz “İstanbulluların tatile gitmesi” de yer alacak mı? Böyle bir öneriniz olacaksa alternatif tatil imkanları için karayollarının ücretsiz kullanımını da öngördünüz mü?


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.