4 dakikada tarih yazdı

05.08.2013 - 10:24 | Son Güncelleme :

‘Marmaray’ın ilk test sürüşünü Başbakan Erdoğan yaptı

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf6666601c04688fbdf149.jpg">İstanbul Boğazı’nın altından kıtalararası geçişi 4 dakikaya indirecek asrın projesi olarak adlandırılan ‘Marmaray’ın ilk test sürüşünü Başbakan Erdoğan yaptı.

Kadıköy Ayrılıkçeşme’den Marmaray Tüneli’ne giren Erdoğan Üsküdar’dan girdiği İstanbul Boğazını alttan geçerek Yenikapı’ya ulaştı ve yine aynı trenle geri döndü. Ayrılıkçeşme İstasyonunda düzenlen törene Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş ve diğer yetkililer katıldı.

1.5 AY İÇİNDE BİTECEK

Önce Binali Yıldırım’ın verdiği brifingi dinleyen Erdoğan projeye asrın projesi demenin yanlış olduğunu aslında bunun asırların projesi olduğunu belirterek şunları söyledi:  “Çünkü böyle bir projeyi ilk defa gerçekleştiriyoruz. Bu proje için 29 Ekim’da artık vaat ettiğimiz süre bitiyor ve çalışmalar başlıyor. Bir yer altı çalışmalar var ama yer üstünde de görüldüğü gibi trafiğe yönelik düzenlemenin yapıldığı yatırımlar var. Onlar da yine 1.5 ay içersinde bitecek ve burası bütün peyzaj çalışmaları ile birlikte çevre düzenlemeleri ile birlikte Ayrımlıkçeşmesi bizler için bir buluşma çeşmesi haline gelecek. Çünkü banliyö sistemlerinin de burada buluştuğunu göreceğiz. Burası bu anlamda da çok farklı bir anlam ifade ediyor. Aslında bu 150 yıllık bir rüya.”

YURTİÇİ VE YURTDIŞI UÇAK BİLETİ KAMPANYALARINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN...

Yerin altında 4-5 kat

Başbakan Erdoğan, insaoğlunun yerin altında yapılanı görmediğini belirterek, “Biz yerin altını da işliyoruz. Yerin altında 4 kat sistem oluşturan dünyada ülkeler var. Bize de artık bir katlar yetmeyecek. Dev binaların altında nasıl 3-4-5 kat yerin altına giriliyorsa aynı şey ulaşımda da olacak. İstanbul artık ihtiyaca cevap veremez hale geliyor. Ulaşımdaki sıkıntımız çok büyük. Öyleyse başka tedbirler alacağız. Yerin altında bunların adımlarını atarken aynen şurada gördüğünüz nasıl viyadük sistemi varsa buna benzer sistemleri bir kat değil iki üç kat İstanbulumuzun değişik yerlerinde yapmak zorunda kalacağız. Şu anda nüfus 15 milyona dayanıyor. Bunun için gerekli tedbirleri almaya mecburuz” dedi.

Türkiye’nin değil dünyanın projesi olacak

Projenin sadece İstanbul ve Türkiye’nin olmadığını kaydeden Erdoğan, “Aynı zamanda Pekin-Londra hattını birbirine bağlayacak. Bu arada yürümekte olan Kars, Tiflis, Bakü hattı ile de bütünleşecek olan dev bir proje” dedi.  Erdoğan, bu pojeyle tek yönde saatte 75 bin yolcu taşınacağını da belirterek şunları söyledi: “Bir diğer özelliği de her iki dakikada bir tren burada çalıştırılabilecek. Böyle bir kapasiteye ulaşıyoruz ve İstanbul’un kent için ulaşımında raylı sisteminde böylece yüzde 8 den yüzde 28’e çıkıyor. Bu da bizim ayrı bir zenginliğimiz olacak.”


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.