3. Ulusal Asfalt Sempozyumu
-Bayındırlık Ve İskan Bakanlığı Müsteşarı Helvacı: -Güçlü Bir Ulaşım Sistemine Dayalı Olmayan Gelişmiş Bir Ekonomik Ve Sosyal Düzen Düşünülemez. Çünkü Yol Gelişmenin Ve Ekonominin Lokomotifidir -Ab`ye Tam Üyelik Sürecinde Olunması, Uluslararası Norm Ve Standatlara Uyum İçin Önemli Bir Fırsat Yaratmaktadır -Karayolları Genel Müdürü Yiğit: -Yolların Hızlı Bozulmasına Karşı Tedbir Olarak Şartnamelerin Daha Güncel Hale Getirilmesi Çalışmalarına Başladık
ANKARA (A.A) - 16.11.2000 - Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Müsteşarı Ali Helvacı, güçlü bir ulaşım sistemine dayalı olmayan gelişmiş bir ekonomik ve sosyal düzenin düşünülemeyeceğini belirterek, Çünkü yol, gelişmenin ve ekonominin lokomotifidir dedi. Helvacı, 3. Ulusal Asfalt Sempozyumu`nun açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye`nin orta ve uzun vadede, zengin birikimini ve güçlü potansiyelini kullanarak mevcut sorunlarını aşmak ve bilgi toplumuna geçiş çalışmalarını planlı bir şekilde hızlandırmak zorunda olduğunu söyledi. Müsteşar Helvacı, Avrupa Birliği (AB) tam üyeliği adaylığı, kültür birikimi, genç ve dinamik nüfusu, milli gelişme bilinci, girişimcilik birikimi, kurumsallaşma yolunda ilerlemiş piyasa ekonomisi, uluslararası rekabete açık sanayi yapısı, Güneydoğu Anadolu Projesi ile harekete geçirilen potansiyeli, jeostratejik konumu, Avrasya petrol ve doğalgazının dünyaya ulaştırılmasındaki doğal terminal konumunun, doğal kaynaklarının, tarihi ve turistik değerlerinin 21. yüzyıla girerken Türkiye`nin güçlü yanlarını oluşturduğunu anlattı. Türkiye`nin AB`ye tam üyelik süreci içinde olmasının, uluslararası norm ve standartlara uyum ve bilgi toplumunun gerektirdiği koşulları yerine getirme yönünden önemli bir fırsat yarattığına dikkat çeken Helvacı, tam üyelik ile Türkiye`nin bulunduğu bölgede iktisadi, sosyal, siyasi ve kültürel etkileşimi arttırarak bölge ve dünya barışı ile refahına daha büyük katkı yapabileceğini söyledi.
-ETKİN ULAŞIM ALTYAPISI EN KISA SÜREDE GERÇEKLEŞTİRİLECEK-
Helvacı, Türkiye`nin bölge gelişmesine de katkıda bulunacak etkin bir ulaşım altyapısını en kısa sürede gerçekleştireceğini kaydederken, bölge ülkelerinde üretilen ham petrol ve doğalgazı dünyaya ulaştıracak boru hatlarının, Türkiye`nin ihtiyacını karşılamasının yanı sıra, Türkiye`yi dünyanın önemli enerji dağıtım merkezlerinden biri haline getireceğini belirtti. Sanayi ve ticaret başta olmak üzere, enerji, tarım, turizm ve diğer tüm sektörlerin ulaşım sektöründen doğrudan etkilendiğini ifade eden Helvacı, bu doğrultuda ulaşım politikalarının, ülke ekonomisine ve sosyal hayata destekleyici ve geliştirici bir yön verdiğini kaydetti. Helvacı, karayollarında yapılan ağır taşımacılığın yolların üst yapısında büyük tahribata neden olduğunu ve yol ömrünü azalttığına işaret ederken, bu durum karşısında yetersiz kalan klasik yöntem ve malzemelerin imkanlar ölçüsünde terkedilerek, gelişmiş ülkelerde kullanılan yeni teknolojilerin izlenmesi ve uygulanmasının zorunlu hale geldiğini söyledi. Müsteşar Helvacı, bütçenin 5-6 kat artırılmasıyla, trafik kazalarını da azaltan nitelikli yol yapılabileceğine dikkat çekerken, karayolu ağının genişlemesi ile ticaret hacminin artarak ekonomik darboğazdaki sıkıntı ve problemlerin ortadan kalkacağını, hatta enflasyonun bile daha da düşeceğini söyledi.
-KARAYOLLARI GENEL MÜDÜRÜ YİĞİT-
Karayolları Genel Müdürü Dinçer Yiğit de Türkiye`de yol yapımında kritik kesim kavramının yerleşmesi gerektiğini kaydederken, yol yapımında yeni teknolojilere yer verilmesini istedi. Yiğit, Karayolları Genel Müdürlüğü`nün çeşitli nedenlerle yolların hızlı bozulmasına karşı tedbir olarak şartnamelerin daha güncel hale getirilmesi çalışmalarına başladığını bildirirken, bu çalışmaların AB bünyesinde sürdürülen bitüm ve bitümlü karışımlara ait çalışmalara paralel olarak sürdüğünü söyledi. Asfalt Müteahhitleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Celal Koloğlu da Türkiye`de yük ve yolcu taşımacılığının yüzde 95`inin karayolu ile yapılması nedeniyle, güvenli, yüksek performanslı, uzun ömürlü ve minimum bakım ihtiyacı gerektiren yolları için yeni yapım teknikleri ile yeni malzeme uygulamalarına geçilmesinin kaçınılmaz hale geldiğini söyledi. Koloğlu, Türkiye`de ihale sisteminde asfalt endüstrisini araştırmaya yönlendirici değişikliklerin yapılması gerektiğini de söyledi.