1.8 milyon araç trafikten çekilecek!

09.05.2013 - 11:12 | Son Güncelleme :

Türkiye geneli 17 milyon 33 bin 413 araçtan 20 yaş üzeri yaklaşık 1 milyon 775 bin 896 araç trafikten çekilecek

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf6a0e601c04688fbe065c.jpg">Türkiye geneli 17 milyon 33 bin 413 araçtan 20 yaş üzeri yaklaşık 1 milyon 775 bin 896 araç trafikten çekilecek.

Şikayetvar’ın elde ettiği verilere göre, trafikte olan ve trafikten çekilecek araçlardan 300 bin 808’i kamyonet; 336 bini minibüs, otobüs,dolmuş; 285 bin 93’ü ağır ticari araç, 853 bin 995’i traktör ve 10 bin 326’ini özel amaçlı araçlardan oluşuyor.

31 Temmuz 2012 Tarih ve 28370 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 2012/16 Sayılı Başbakanlık Genelgesi ile Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı yürürlüğe girdi. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi ve Eylem Planı çerçevesinde yaptığı konuşma ile trafik güvenliğini etkileyen eski araçların belli mekanizmalarla sistemden çıkarılması yönündeki çalışmalara atfen, güvensiz araçların trafikten çekilmesi yönünde siyasi irade ortaya koydu.

Maliye Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığı ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın ortaklaşa yürüttüğü, hurda araç teşvik paketinin ana hatları belli olmaya başladı.

Hangi Araçlar, Nasıl Trafikten Toplanacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından ekonomik ve teknik ömrünü tamamlamış insan ve yük taşımacılığında kullanılan araçlar (Kamyon,tanker,çekici ve otobüs)için hurda teşviki “Bir Kısım Motorlu Karayolu Taşıtlarının Piyasadan Çekilmesine İlişkin Tebliğ” ile ücreti hak sahibine ödenerek yapılmaktadır. Hurdalar Makine Kimya Endüstrisi Kurumuna teslim edilmektedir. Bu çalışmalar Maliye Bakanlığı ile ortaklaşa yapılmakta ve genellikle araçların birikmiş Motorlu Taşıtlar Vergisi de affedilmektedir. 17/11/2012 tarihli ve 28470 sayılı Resmi Gazete’de hurda araçlar ile ilgili olarak “Bir Kısım Motorlu Karayolu Taşıtlarının Piyasadan Çekilmesine İlişkin Tebliğ” (Tebliğ No:66) yayınlanmış olup söz konusu Tebliğ, modeli 1990 ve öncesi yıllar olan;

*Yük/eşya taşımak için imal edilmiş kamyonet, kamyon, tanker ve çekici cinsi motorlu taşıtları,

*İnsan taşımak için imal edilmiş bulunan minibüs ve otobüs cinsi motorlu taşıtları kapsamaktadır.

Hurda bedelleri

Hurdaya ayrılacak araçların trafikten çekilmesi işlemlerinde ödenecek ücretler henüz netleşmedi fakat daha önce ticari araçlar için uygulanan hurda bedelleri şu şekildeydi:
 
*1973 model ve öncesi taşıtlar için [ taşıt ağırlığı (kg) x 0,08] TL,
 
*1974,1975 ve 1976 model taşıtlar için [taşıt ağırlığı (kg) x 0,90]TL,
 
*1977,1978 ve 1979 model taşıtlar için [taşıt ağırlığı (kg) x 1,00] TL,
 
*1980 ve 1981 model taşıtlar için [taşıt ağırlığı (kg) x 1,10] TL,
 
*1982 ve 1983 model taşıtlar için [taşıt ağırlığı (kg) x1,20] TL,
 
*1984 ve 1985 model taşıtlar için [taşıt ağırlığı (kg) x1,30] TL,
 
*1986 ve 1987 model taşıtlar için [taşıt ağırlığı (kg) x1,40] TL,
 
*1988,1989 ve 1990 model taşıtlar için [taşıt ağırlığı (kg) x1,50] TL,
 
Hurda araçlar için 3 seçenek

Aracın bedeli karşılığında hurdaya çıkarılması, birikmiş vergilerin sadece anaparasının ödenmesi ve hurda araç karşılığında yeni araç almak isteyenlere de vergi indirimi gibi üç seçenek sunulacak. İlk seçeneğe göre, hurda araçlar karşılığında yeni otomobil alımlarında belirli oranda ÖTV indirimi yapılacak. İkinci seçenek, hurda araçların İl Özel İdareleri aracılığı ile toplanmasını kapsıyor. Bu seçenekte araç sahiplerine hurda bedeli ödenerek araçların trafikten çekilmesi sağlanacak. Üçüncü seçenek ise vergi borcu aracın bedelini geçen hurda otomobiller için hurda araçların vergi borcunun ödenmesine kolaylık getirilecek.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.