125. yılını kutlayan Opel’in CEO’su Florian Huettl Türkiye hedeflerini paylaştı... ‘En popüler alman olacağız’

17.06.2024 - 09:39 | Son Güncelleme :
125. yılını kutlayan Opel’in CEO’su Florian Huettl Türkiye hedeflerini paylaştı... ‘En popüler alman olacağız’ | Genel Haberler

Geçtiğimiz yıl Türkiye’yi en büyük üç ana pazarından biri ilan eden Alman Opel, rekabetçi fiyatla gelecek yeni binek modelleri ve yakında Türkiye’de üretilmeye başlayacak ticarileriyle vites yükseltmeye hazırlanıyor. Geçen yıl rekor kıran Türkiye otomotiv pazarının 2024’e de çok iyi başladığının altını çizen Opel CEO’su Florian Huettl, “Şimdi bir yavaşlama işareti görüyoruz ancak bu uzun vadeli stratejimizi etkilemez. Türkiye’nin en popüler Alman markası olmak istiyoruz” dedi.

Taylan Özgür Dil / Hürriyet

BU sene 125. yılını kutlayan Opel, geçtiğimiz yıl 74 bin adetle en çok satış yaptığı üçüncü ülke olan Türkiye’de vites yükselterek en popüler Alman markası olma hedefinde. Opel CEO’su Florian Huettl, “Son yıllarda Türkiye’de birlikte yürütülen çok iyi çalışmaların son derece etkileyici sonuçlar getirdiğini düşünüyorum. Geçen yıl yüzde 6 pazar payı ile Türkiye’de dördüncü sıradaydık. Bu sonuç Türkiye’de çok daha güçlü bir şekilde var olma tercihimizi doğruluyor. Şimdi hedefimiz büyümeye devam etmek. Türkiye’de en popüler Alman markası olmak istiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

‘YAVAŞLAMA İŞARETLERİ GÖRÜYORUZ’

Opel’in davetlisi olarak markanın genel merkezinin bulunduğu Almanya’nın Rüsselsheim şehrinde bir araya geldiğimiz Florian Huettl, Türkiye otomotiv pazarının bu yılki görünümüne ilişkin ise şu değerlendirmeleri yaptı:

“Türkiye pazarı 2023 yılında rekor kırdı ve tarihinde ilk kez 1 milyonun üzerinde satış gerçekleşti. Büyüme bu yılın başında da devam etti. Şimdi ise bir yavaşlama işareti görüyoruz. Pazarın geçmişte belirli bir dalgalanma gösterdiğini biliyoruz ancak bu uzun vadeli stratejimizi etkilemez. Uzun vadeli stratejimiz; Türkiye’de güçlü bir ağa sahip olmak ve Türkiye’ye uygun modelleri sunmak. Pazar büyüklüğünden bağımsız olarak artan bir pazar payına sahip olmak istiyoruz. Türk pazarının hızlı büyüyebileceğini ve hızlı yavaşlayabileceğini biliyoruz. Her iki duruma da hazırlıklıyız.”

‘FRONTERA’NIN FİYATI ÇOK REKABETÇİ OLUR’

Markanın büyüme hedeflerinde yakında Türkiye’de satışa sunulacak yeni modellerin önemli rol oynayacağını belirten Florian Huettl, “Pazara getireceğimiz sonraki ürünler Frontera ve Grandland olacak. İstanbul’da dünya lansmanını yaptığımız Frontera’yı geniş bir kitleye çok rekabetçi bir fiyata sunacağız. Yeni Grandland ise çok sofistike, yüksek teknolojiye sahip, üst seviye bir C-SUV modeli. Bugünkü Grandland’den önemli ölçüde daha büyük. Bu yüzden C-SUV segmentinin geniş bir bölümünü kapsayacak. Bu yıl ayrıca, yeni Movano’nun tanıtımıyla ticari araç seçeneklerimizi de genişletiyoruz” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

‘7 MODELDE ELEKTRİKLİ SEÇENEK SUNACAĞIZ’

OPEL Türkiye Genel Müdürü Yiğit Yantaç ise, “2023’te aldığımız başarılı sonuçları 2024 yılında da üzerine koyarak devam ettirmek istiyoruz. Opel pazarları içinde ilk 3’de yer almaya devam etmeyi amaçlıyoruz. Opel bu sene tüm gücüyle elektriklide atağa kalkacak. O yüzden aslında 2024 sonunda 5 binek ve 2 tane ticari ile toplam 7 tane modelimizle elektrikli araca geçmek istiyoruz. Mevcut elektrikli Mokka’ya, Astra’ya ve Corsa’ya Mayıs ayında İstanbul’da global lansmanını yaptığımız yeni Frontera’nın ekleneceğini söyleyebilirim” dedi. Yantaç, bu yıl Türkiye otomotiv pazarı için 1 milyonun üzerinde satış ön görülerini koruduklarını belirtti.

ENERJİSİNİ GÜNEŞTEN ALACAK

Tur sırasında Stellantis İnsan Kaynakları Dönüşüm Direktörü ve Opel Denetim Kurulu Başkanı Xavier Chéreau grEEn-campus projesi, ilerleyen yıllarda açılacak Stellantis Almanya merkezi ve Rüsselsheim Mainzer Strabe’deki yeni küresel Opel merkezi ile ilgili planları paylaştı. Yeni merkezin Rüsselsheim’ın karbon ayak izini azaltılmasına önemli katkılar sağlayacağı belirtilirken, binanın tüm elektrik ihtiyacı çatıda yer alan sistemle güneşten elde edilecek olan enerjiyle karşılanacak. Yaklaşık 7 bin panel, elektriğin fosil yakıtlar kullanılmadan tedarik edilmesine ve ofis kompleksinin tamamının iklim nötr bir şekilde işletilmesine olanak sağlayacak.

ŞANSÖLYELİ KUTLAMA

OPEL’in 125. yılı kapsamında markanın genel merkezi Rüsselsheim da üst düzey katılımlı bir tören yapıldı. Törenin onur konukları arasında Almanya Şansölyesi Olaf Scholz ve Hessen Eyaleti Başbakanı Boris Rhein’ın yanı sıra Stellantis Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann, Stellantis CEO’su Carlos Tavares ile Stellantis İnsan Kaynakları Dönüşüm Direktörü ve Opel Denetim Kurulu Başkanı Xavier Chéreau da bulunuyordu. Konuklar, Opel CEO’su Florian Huettl ile birlikte, markanın en çok satan modeli olan Opel Astra’nın ve kardeş marka DS Automobiles’in DS4 modelinin üretildiği üretim tesisisini ziyaret etti.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.003 TL        
DOLAR
1.002 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.