12 yılda Kırmızı’da 405 ödül verildi
12 yılda 15 bine yakın reklamın yarıştığı Kırmızı’da elde edilen birikim, toplum ve popüler kültür alanında çalışan sosyal araştırmacılara benzersiz bir kaynak sunuyor. Hürriyet Pazarlama Direktörü Birim Gönülşen Özyürekli, Kırmızı’ya gösterilen yoğun ilginin yaratıcılığı ölçmesi özelliğinin de etkili olduğunu söyledi
Hürriyet’in bundan 12 yıl önce basın reklamcılığında yaratıcılığı teşvik etmek, başarılı çalışmaları ödüllendirmek amacıyla yola çıkan Kırmızı’da bugüne kadar tam 12 bin 274 reklam yarıştı. Hürriyet Gazetesi'nden Hülya Güler'in haberine göre; bugüne kadar Kırmızı’ya katılan ajans sayısı 427, verilen ödül ise 405. 4’ü Kırmızı Bölge olmak üzere toplam 17 Kıpkırmızı ödülü verilen yarışmada 1067 başarı belgesi verildi. Bu rakamlara Altın Koza, Genç Kırmızı, Radikal Canlı Kırmızı ve Hürriyet Özel Ödülü başvuruları dahil değil. Bu kategorilerin de dahil edilmesi halinde her yıl sayısı artan başvurularla bugüne kadar Kırmızı Ödüllerinde 15 bine yakın iş yarıştı. Hürriyet Pazarlama Direktörü Birim Gönülşen Özyürekli, Kırmızı’ya olan yoğun ilginin istikrarlı bir şekilde artmasında yaratıcılığı ölçmesinin yanında özellikle teşvik eden ve ödüllendiren yapısının da etkili olduğunu söyledi.
‘TAM KIRMIZI’LIK TERİMİ
Yaratıcılığın reklamın başarısına katkısının çeşitli yollardan ölçülebildiğini kaydeden Birim Gönülşen Özyürekli “Örneğin, Institute of Practitioners in Advertising ve Donald Gunn Report tarafından etkinliği tescil edilmiş iletişim çalışmaları üzerinde yapılmış bir araştırmaya göre, yaratıcı reklamlar olmayanlara oranla 12 kat daha etkili” diye konuştu. Bu anlamda 2003’te basın reklamlarında yaratıcılığı teşvik etmek; reklamverenlerin, reklam ajanslarının ve sektör profesyonellerinin başarılarını belgeleyip ödüllendirmek misyonuyla yola çıkan Kırmızı’nın da, 12 yıldır aynı misyonu istikrarla üstlenerek sektörün en önemli mesleki organizasyonlardan birisi olduğunu vurgulayan Birim Gönülşen Öyürekli, şunları kaydetti: “Katılan ajans ve reklamların sayısının her yıl artması ve ödül töreni organizasyonunda yapmaya çalıştığımız yeniliklere ek olarak, sektörde reklamcıların iyi bir reklamı ‘Tam Kırmızı’lık şeklinde tarif etmeleri Kırmızı’nın marka değerinin ve sürdürülebilir bir marka olabilmesinin en önemli göstergesidir.”
DÜNYADAN İLHAM ALIYORUZ
Yarışma ve ödül töreni olmaktan öte reklam sektörünün ve yaratıcılığın her alanında var olmak isteyen Kırmızı’da ilklerin önemine değinen Birim Gönülşen Özyürekli, şunları söyledi: “Kırmızı’nın farklılaşması için sadece Türkiye’de değil dünyadaki gelişmelerden de ilham alıyoruz. Bu yıl da birçok ‘ilk’imiz vardı. Geçtiğimiz yıl itibariyle ilk defa ödül töreni birleştirilen Kırmızı Bölge ve Kırmızı’ya katılan reklam ajansları, bu sene tamamen aynı kategori başlıklarında başvuruda bulundu. Kırmızı Bölge’ye başvuran ajansların zengin ve farklı çalışmaları, gösterdikleri yüksek performans sebebiyle bu kararı aldık. Yeni kategoriler ekledik. Çok önemli bir yenilik de Adana Büyükşehir Belediyesi ile yaptığımız işbirliğiydi diyebilirim. 22. Uluslararası Adana Altın Koza Film Festivali’nin kamuoyuna duyurulmasını ve kamuoyunun Festival hakkında bilgilendirilmesini sağlayacak resmi afişi, Kırmızı Ödülleri bünyesinde seçildi. Ayrıca 22. Altın Koza Ulusal Öğrenci Filmleri Yarışması’nın resmi afiş tasarımı da bu yılın Genç Kırmızı brief konusu oldu. Kısaca hem yarışma kısmında hem de ödül töreni kısmında kendimizi yenilemeye geliştirmeye çalışıyoruz.”
DOĞRU MECRA KULLANIMI
Reklamın başarılı olabilmesi için gerekli temel unsurlarından birinin de kullanılan doğru mecra karması olduğuna dikkat çeken Birim Gönülşen Özyürekli, şöyle konuştu: “Hürriyet bugün Türkiye’de en fazla içerik tüketicisine ulaşan platformlardan biri konumunda. Basılı, web ya da mobil hangi kanaldan yayınlanırsa yayınlansın reklamın ve mecranın etkinliği, o mecraya uygun bir şekilde kullanılıyor olması ile doğru orantılıdır. Hürriyet Dünyası bugün çevrimdışı ya da çevrimiçi kanalları ile reklamverene farklı seçenekler sunuyor ve bunu güçlü ve güvenilir içeriği ile birleştirerek ihtiyaca yönelik çözümlere dönüştürüyor.”
YEREL MARKA BAŞARISI
KIRMIZI’nın, ikinci yılından itibaren İstanbul dışında faaliyet gösteren reklam ajansları için sadece onların katılımına yönelik bir kategori açtığını hatırlatan Birim Gönülşen Özyürekli şu bilgileri verdi: “Bölge ajanslarından gelen katılımın yıllar içinde artması üzerine, “Kırmızı Bölge” adıyla kendi özel jürisi, değerlendirme süreci, 20’nin üzerinde kategorisi ve ödül töreni olan ayrı, bağımsız bir yarışmaya dönüştü. Son üç yıl bu şekilde ilerledik. Yerel markalarımızın son derece yaratıcı işler çıkardığını düşünüyorum. Kırmızı’nın 12 yıllık geçmişinde başarı elde etmiş yerel marka işleri bunun kanıtıdır.”