Dünyayı değiştiren 50 şirket
Hane halkı borçluluk oranının şiştiği ülkede, bir banka borçlulara karşı daha yumuşak bir dil kullanmayı tercih ediyor.
2013 YILINDA, ülkenin en büyük dört bankasından biri olan NAB borçları tahsil etme sistemini radikal bir biçimde yeniden tasarladı. Bu bağlamda banka, topluluk hizmet birimi olan Kildonan Uniting Care’i mali zorluklarla boğuşan müşterilere danışmanlık yapması için görevlendirdi; bu da, hane halkının büyük miktarda borçlu olduğu bir ülkede kritik bir görev. Kildonan CEO’su Stella Avramopoulos, “İnsanlar bankalarından anlayış ve saygı bekliyor” diyor; NAB da bu tavsiyeleri dikkate aldı. Böylece, eskiden zor bir vakayı ele almak 21 gün sürerken şimdi artık telefonda 21 dakikalık bir süre yeterli. Hatta banka aile içi şiddete maruz kalan kurbanların yeniden ayağa kalkabilmeleri için bağışta da bulunuyor. Bu girişimin ardından batık kredilerde ciddi bir azalma meydana gelirken, Mali Ombudsman Hizmeti’ne gelen şikayetler de bir ayda 60’tan 11’e gerileyerek, endüstri