Dünyayı değiştiren 50 şirket
60 ülkede 1,2 milyon kadını girişimci olmaları için eğitmek.
Çoğu fakir olan 5 milyon kadını 10 yılda girişimci kılmak... Bu, 2010 yılında Coca-Cola CEO’su Muhtar Kent’in ortaya koyduğu amaç; ancak Kenya’daki mango çiftçisinin Filipinli sari kıyafetlerine sahip birisinden finans ve eğitim açısından çok daha farklı gereksinimleri olduğundan bu oldukça zorlu bir süreç.
Bununla birlikte 2015 yılı sonu itibariyle, şirketin 5by20 girişimi 60 ülkede 1,2 milyon kadına erişti. Coca-Cola, umut verici sonuçlar ortaya koyan pazara özgü programlar geliştirebilmek için hükümetler ve STK’larla işbirliği yapıyor: Örneğin, Güney Afrika’da bu tür bir program satışlarda ortalama yüzde 44’lük büyüme sağladı.