Dünyayı değiştiren 50 şirket
Her bir uçak için bu da yılda 3 bin 600 ton daha az CO2 emisyonu, yakıtta 1 milyon dolarlık tasarruf ve havaalanına komşu olup, her bir uçağın havalanma gürültüsünü duyan insan sayısında 500 binlik azalma anlamına geliyor.Yeni motor dişli bir turbofan olarak adlandırılıyor; iç tarafa bir vites kutusunun eklenmesiyle, pervane kanatları ve bunları çeviren türbin farklı ve optimal hızlarda dönüyor. UT teknolojiyi geliştirmek için 20 yıl ve 10 milyar dolar harcadığını belirtiyor. Motorlar halihazırda Avrupa ve Asya’da orta büyüklükte, tek koridorlu jetlerde kullanılıyor. UT, 30’u aşkın ülkede 70 müşteriden 4 bin 100 uçağı bu motorla donatmak için sipariş aldıklarını söylüyor. Bir GE ortaklığı Leap adlı, görece verimli konvansiyonel bir motor geliştirdi.