Yeni Hükümet'in önceliği otoyollar

02.09.2014 - 10:39 | Son Güncelleme :

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, yeni hedeflerini anlattı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf55cc601c04688fbd8539.jpg">

2003'ten bu yana 17 bin kilometreden fazla duble yol yapımını tamamlayan Hükümet, yeni dönemde önceliği otoyollara verecek. NTV’nin sorularını yanıtlayan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, yeni hedeflerini anlattı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan NTV’nin sorularını yanıtladı. Elvan, 62. Hükümet’in otoyol yapımına ağırlık vereceğini ilk adımın Ankara-Niğde otoyolu ile atılacağını söyledi. AK Parti Hükümetleri, 12 yılda 100 milyar TL’lik karayolu yatırımı yaptı. Bu yıl ise 12 milyar TL’lik karayolu yatırımı hedeflenirken, şu ana kadar 10 milyar TL harcandı. Rakam, yılsonunda 13 milyar TL’yi bulacak.

DUBLE YOLLAR YERİNE OTOYOLLARA AĞIRLIK VERİLECEK

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

2003'ten bu yana 17 bin 300 kilometre bölünmüş yol yapımı tamamlanırken, yeni hükümet programıyla duble yollar yerine otoyollara ağırlık verilmesi hedeflendi. NTV'nin haberine göre; Bakan Elvan, “Yeni dönemde otoyollara ağırlık vereceğiz. Ege Bölgesi'ni Orta Anadolu'ya, Orta Anadolu'yu Doğu Anadolu'ya, Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan tüm hatlarda otoyolumuz olsun istiyoruz.” dedi.

ANKARA-NİĞDE OTOYOL İHALESİNE ÇIKACAĞIZ

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 2023'e kadar tamamlanacak otoyol projelerine öncelik verildiğine dikkat çekerek şunları söyledi: “Bu yıl ihaleye çıkacağımız ilk otoyol projemiz de Ankara-Niğde otoyolu olacak. Böylece Edirne'den Gaziantep'e kadar tamamen kesintisiz otoyolla ulaşma imkanı olacak.” Yap-işlet-devret modeliyle yapılacak projelerden İzmir-İstanbul Otoyolu'yla ilgili çalışmalar sürüyor.

Projenin İstanbul-Bursa arası, 2015'te hizmete açılacak. İzmir-Kemalpaşa otoyolu da önümüzdeki yıl tamamlanacak. İstanbul üstünden devam eden trafiğin rahatlatılması için Sakarya'dan Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne, oradan da Tekirdağ'a uzanıp Çanakkale'ye kadar inen bir otoyol ağı oluşturulacak. 2015 başında Ankara-Samsun Otoyolu’nun Ankara-Kırıkkale-Delice kesiminin de ihalesine çıkılacak.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.