"Yatırımları yapmaya devam edeceğiz"

07.09.2018 - 12:32 | Son Güncelleme :
"Yatırımları yapmaya devam edeceğiz" | Ekonomi Haberleri

Kibar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Kibar; "Otomotivle ilgili devam eden projelerimiz var, biz bu yatırımları yapmaya devam edeceğiz. Ülkemizin içinde katma değer yaratan kişi ve kurumlar arasında olma yarışı içinde olacağız" dedi.

Bünyesinde Hyundai Assan, Assan Bilişim, Assan Alüminyum, Assan Gayrimenkul gibi şirketleri bulunduran Kibar Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, "Kurum olarak da şirket olarak da yatırımlarımızı yaptık. Otomotivle ilgili devam eden projelerimiz var, biz bu yatırımları yapmaya devam edeceğiz. Ülkemizin içinde katma değer yaratan kişi ve kurumlar arasında olma yarışı içinde olacağız." dedi.

Haberin Devamı

Kibar, AA muhabirine, otomotiv pazarının yılın 8 ayında ciddi bir daralma yaşadığını, döviz kuru artışı ile ÖTV anlamında yüzde 45 hatta 50 barajında vergilendirilecek ürünün dahi kalmadığını söyledi.

Ürünlerin fiyatlarına yansıyan yabancı paranın etkisinin yanı sıra aynı zamanda vergi matrahlarındaki ilave artışın da ek yük olarak gelmesiyle pazardaki düşüşün gelecek aylarda daha hızlı olacağını düşündüğünü ifade eden Kibar, "Dolayısıyla belki giriş ÖTV rakamlarıyla ilgili adeta can suyu denilebilecek bir iyileştirmenin yapılması, hazine anlamında da maliye otoritesi anlamında da öngördüğü hasılatları çok daha düşmeden tahsil edebilmesi yönüyle de faydası olur diye düşünüyorum. Bu tedbirin hızla alınması pazardaki düşüşün biraz daha yavaşlaması anlamına gelir." diye konuştu.

##$HABER_1448943$##

Döviz kurundaki artış nedeniyle iç piyasayla ilgili hedefi iki kez aşağı revize ettiklerini anlatan Kibar, iç piyasadaki azalan miktarları da ihraç piyasaya yönlendirerek kurumsal dengelerini sağladıklarını kaydetti. 

26 MODELDE HİBRİT, ELEKTRİKLİ VE HİDROJEN YAKIT TEKNOLOJİSİ

Hyundai'nin 2025 yılına kadar global anlamda 26 modelinde hibrit, elektrikli ve hidrojen yakıt teknolojili donanımlarının devreye gireceğini belirten Kibar, Fuel Cell teknolojili otomobilde ilk seri üretimi yapan firmanın da Hyundai olduğunu söyledi.

Haberin Devamı

Konuyla ilgili Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Kibar, "Bu tip araçların pazarda daha yoğun olarak yer alması için birincisi vergilendirmeyle ilgili hususlar, ikincisi de yakıt tedarikini sağlayacak altyapı fevkalade önemli. Yani bugün elektrikli aracı yaptığınızda pazardaki birçok aracın aynı anda şarj sistemine girmesi enerji dengeleme hatlarında sıkıntılar yaratabilir. Dolayısıyla bunun kamu otoriteleri tarafından regülatör sistem tarafından düzenlenerek yapılması önemli." dedi.

Türkiye'nin bu anlamda bir şansı bulunduğunu, bunun da yerli araç projesiyle ilgili elektrikli donanım düşüncesi olduğunu belirten Kibar, "Yerli araç projesiyle ilgili elektrikli donanım düşüncesi çıkarsa bununla ilgili altyapı yatırımları da icap edeceğinden, bu altyapıdan bütün sektör istifade eder." diye konuştu.

"YATIRIMLARI YAPMAYA DEVAM EDECEĞİZ"

Türkiye'de yatırım yapan yatırımcıların uzun vadede bu yatırımlarında yenilemeyi yaparak, yatırımlarına devam ederek, kendi işlerini iyi planladıkları, programladıkları ve finansman sistemini kullandıkları takdirde kazançlı çıkacaklarını dile getiren Kibar, şöyle konuştu:

"Kurum olarak da şirket olarak da yatırımlarımızı yaptık. Geçtiğimiz 1-2 yıl içinde de farklı sektörlerde yaptığımız yatırımlar oldu. Otomotivle ilgili devam eden projelerimiz var, biz bu yatırımları yapmaya devam edeceğiz. Ülkemizin içinde katma değer yaratan kişi ve kurumlar arasında olma yarışı içinde olacağız. Hesabı, kitabı yaparak bu süreci devam ettireceğiz. Hızlı bir fırtınadan sonra tabii ister istemez bazı sıkıntılar kalır ama önemli olan siz ne kadar hızlı temizliği yapıp yolunuza devam ederseniz o kadar daha ileriki yıllarda katma değer yaratmış olursunuz."

Kibar, iş hayatı boyunca 7 kriz gördüğünü belirterek, şunları kaydetti:

"Moralimizi bozmayacağız. Biz buradayız, başka yerimiz yok. Evet sıkıntılar olacak ama bu sıkıntılar belki ileriki yıllarda yeni büyümelerin altyapısının daha sağlıklı kurgulandığı dönem olması lazım. Dertlerden tecrübe alıp, geçmişte yaptığımız yanlışları yenilemeyecek bir şekilde formatlayarak, sanayi yatırımına, üretime, zirai üretime, tarımsal ürünlerin planlamaları, bölgeleri bile hangi ürün hangi mal nerelerde üretilmeli noktasına kadar detaylı çalışmaları yapmanız lazım. Başarı hiçbir zaman öyle aldım, sattım değildir. Başarı, işin bütün alt kırılım detaylarının iyi kurgulanarak, planlanarak, onları senkronize bir sistematikle devreye almaktır. İnşallah bunu yaparız, yapacağımıza da inanıyoruz." 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4282 Değişim: 0,28%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2832 Değişim: 0,14%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,11 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.