'Yatırımın 5 katını kazanacağız'

19.04.2022 - 09:02 | Son Güncelleme :
'Yatırımın 5 katını kazanacağız' | Ekonomi Haberleri

Bakan Karaismailoğlu, “2053 yılına kadar milli gelire katkımız 1 trilyon doları bularak, yatırım bedelinin 5 katından fazlasını kazandıracak” dedi.

Hürriyet gazetesinde yer alan habere göre; Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ‘U 2053 Vizyonu’ çerçevesinde gerçekleştirilen Karayolları 72. Bölge Müdürleri Toplantısı’na katıldı. Türkiye’de yapılan yatırımlara her zaman karşı çıkanlar olduğunu, ancak her şeye rağmen durmadan çalıştıklarını ve büyük projelere imza attıklarını söyleyen Karaismailoğlu, ülke ekonomisine ciddi katkılar sağlamaya devam edeceklerini dile getirdi. Karaismailoğlu, “Beşer yıllık planlamalarımız sonunda 2053 yılına geldiğimizde; demiryolu, karayolu, denizyolu, havayolu ve haberleşme için 198 milyar dolar yatırım yapacağız. 2053 yılına kadar milli gelire katkımız 1 trilyon doları bularak, yatırım bedelinin 5 katından fazlasını kazandıracak. Üretime katkımız ise yaklaşık 2 trilyon dolar ile yatırım bedelinin yaklaşık 10 katını kazandıracak. İstihdama katkımız ise 2053 yılında 28 milyon kişiyi bulacak” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

7 MİLYAR SAAT TASARRUF

Hayata geçen projeleri rakamlarla anlatan Karaismaioğlu, “20 yıl önce 6 bin 100 kilometre olan bölünmüş yol ağımızı bugün 28 bin 647 kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yol ağımız 2053’e kadar 38 bin kilometreyi aşacak. 20 yıl önce bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı bugün, 3 bin 633 kilometreye ulaştırdık. 2053’te, 8 bin 325 kilometreye yükselteceğiz. 20 yıl önce 50 kilometre olan toplam tünel uzunluğumuzu bugün, tam 21 kat artırarak 651 kilometreye çıkardık. 2023’te; tünel uzunluğunu 771 kilometreye çıkaracağız. 20 yıl önce 311 kilometre olan köprü ve viyadük uzunluğumuzu bugün 727 kilometreye çıkardık. 2023’te; 771 kilometreye çıkaracağız. Yaptığımız, konforlu yollar sayesinde, vatandaşlarımızın yollarda harcadığı süreyi yıllık 7 milyar saat azalttık. Bu sayede akaryakıttan 1 milyar litre tasarruf sağladık” dedi.

Haberin Devamı

DEMİRYOLU HEDEFLERİ

Demiryolları ve havayollarında taşımacılığa dair büyük planların ve hedeflerin belirlendiğini açıklayan Karaismailoğlu, “2053 yılına kadar; Demiryolu ağımızı, 13 bin 22 kilometreden, 28 bin 590 kilometreye çıkaracağız. Demiryolunun taşımacılıktaki oranının 2029 yılında yüzde 11’in üzerine yükselmesini, 2053’te ise yaklaşık yüzde 22 olarak gerçekleşmesini öngörüyoruz. Böylece demiryolunun yük taşımacılığındaki payı 2019’dan 2053’e kadar 7 kat artacak. Yine yurtdışı yük taşımacılığında da demiryolunun payını 10 kat artırmayı hedefliyoruz. Yolcu taşımacılığında ise yine 2053 vizyonumuz için hedeflediğimiz, trenin payının 6 katın üzerinde artmasıdır. 2023 yılında demiryolu ile taşınan yolcu sayısının yaklaşık 19.5 milyon olmasını öngörüyoruz. Bu rakamın sırasıyla 2035 yılında 145 milyonun, 2053 yılında ise 269 milyonu geçmesini hedefliyoruz. Asya ile Avrupa kıtasını 4 dakikada geçebildiğimiz Marmaray’da bir günde 600 binden fazla yolcu geçme rekorunu yeniledik. Hedefimiz bir günde 1 milyon yolcu sayısına ulaşmak. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı sağladık” şeklinde konuştu.

FOSİL YAKIT YERİNE ALTERNATİF ENERJİ

Kara yollarında fosil yakıt yerine elektrikli ve alternatif enerji kullanımını artıracaklarına da dikkat çeken Bakan Karaismailoğlu, “Bu aynı zamanda çevreci yaklaşımımızı güçlendirecek, projelerimizin yakıt, çevre ve zaman tasarruflarıyla projelerimizin milli servetimize olan katkılarını artıracaktır” dedi.

HAVALİMANI SAYISI 61’E ÇIKACAK

Havalimanı sayısının 26’dan, 57’ye çıktığını belirten Karaismailoğlu, “2053’te 61’e çıkacak. Kısa bir süre önce, Tokat Havalimanı’nı hizmete açtık. Yapımı tamamlanıp, test uçuşlarına başladığımız Rize-Artvin Havalimanı’nı Cumhurbaşkanımızın teşrifleriyle önümüzdeki ay hizmete açacağız. 2022’nin ilk üç ayında, uçakla seyahat edenlerin sayısı 30 milyon kişiye yaklaştı. İstanbul Havalimanı 2021 yılında, uluslararası yolcu trafiği alanında 26 milyon 500 bin yolcusu ile Avrupa’nın tüm havalimanlarını geride bırakarak dünya ikincisi oldu” bilgisini verdi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.