Yan Sanayide Kâr Alarmı

11.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Otomotiv sektöründeki 2.1 milyar dolarlık ihracatın yarısını gerçekleştiren yan sanayiciler bu başarıya rağmen çok sıkıntılı. Sektörde artan maliyetler kâr oranlarını düşürüyor.


Mali kriz otomotiv sektörünün altın günlerini sona erdirirken, yan sanayide de alarm zilleri çalmaya başladı. Ocak-Kasım dönemindeki 2.1 milyar dolarlık ihracat içinde 1.3 milyar dolarlık önemli bir payı bulunan otomotiv yan sanayi, kârlılığın azalmasından yakınıyor. Yan sanayinin önemini bilen otomotiv sektörü uzmanları, ihracatın 3 yıl içinde 5 milyar dolar seviyelerine çıkacağını öngörürken, bunun yarısını yan sanayinin karşılayacağını belirtiyor. Ancak yan sanayi, ihracat artarken fiyatların aynı kalması ve kâr marjını daraltmasından şikayetçi. TAYSAD Başkanı Ahmet Bayraktar, otomotiv pazarında görülen patlamanın yan sanayiye yansımadığını söyledi. Bayraktar, Üretilecek parçaların 2-3 yıl önceden programının yapılması gerekiyor. Bu yüzden bundan sonraki üretim projeksiyonları için bazı beklentilerimiz var dedi. Birçok olumsuzluklara rağmen ihracatta artış olduğunu belirten Bayraktar, Bu seneyi 1.3 milyar dolar ihracat ile kapatacağız. Ancak artış oranlarımız düşmeye başlıyor diye konuştu.

EURO ETKİLEDİ;

İhracat oranının azalmasını, euro yüzünden Avrupa ülkelerine yapılan ihracatın kârlı olmamasına, hammadde girdileri ve lojistik maliyetlerindeki artışlara bağlayan Bayraktar, Belki daha fazla ihracat rakamına ulaşılmış gibi gözüküyor ancak fiyatlar aynı kaldı. Bu yüzden de kârlılık kayboldu. Bu sıkıntılar nedeniyle alarm zilleri çalıyor diye konuştu. Bayraktar, Türkiye`de yan sanayinin kalkınması için büyük potansiyelin olduğunu belirterek, Özellikle kalifiye insan kaynağı açısından büyük potansiyelimiz var. Bunu değerlendirmemiz gerekiyor diye konuştu.


Jeep tutkunlarına özel: Diesel Cherokee;

Türkiye`de ilk defa AutoShow 2000`de sergilenen Jeep markasının ilk diesel Grand Cherokee`si Jeep Grand Cherokee 3.1 Turbo Diesel, satışa sunuldu. Araçta, 3.1 litrelik 3600 devir/dakikada 140 beygir güç üreten motor kullanılıyor. Jeep Grand Cherokee 3.1 TD deri döşeme koltukları, direksiyondan radyo, teyp, ekstra sessiz yalıtımı, ısıtmalı ön koltukları, mini yol bilgisayarı gibi fonksiyonlarıyla büyük konfor sağlıyor.


Porsche 911 GT2 Mayıs`ta yollarda;

İlk defa Ocak 2001`de Detroit Motor Show`da görücüye çıkacak Porsche`nin yeni top modeli 911 GT2, Mayıs ayında hız tutkunları ile kavuşacak. 462 beygir güç üreten motoru ile Porsche serisi araçların en güçlüsü olan 911 GT2, 911 Turbo`ya göre azıltılan ağırlığı, 42 beygir artırılan motor gücü ile adından sıkça söz ettireceğe benziyor. Yenilikçi Seramik Kompozit fren GT2`de 4 hava yastığı gibi standart olarak sunuluyor. 315 km/h maksimum sürate sahip olan araç, 0-100km/h`ye 4.1 saniyede ulaşıyor.


A2`ye Avrupa Alüminyum ödülü;

Audi AG`nin tamamen alüminyum gövdeden ürettiği A2 modeli, Avrupa Alüminyum 2000 Ödülü`ne layık görüldü. Audi A2, Audi AG`nin 1994 yılında A8 modelinden sonra Audi Uzay Kafesi tekniğiyle üretilen ikinci modeli olma unvanını taşıyor. Alüminyum şasi, otomobil ağırlığını yüzde 40 azaltmasına karşın çelik şasilerden daha sağlam, dayanıklı ve güvenli. Otoda kuyruklar eridiDoĞuŞ Otomotiv Genel Müdürü Ömer Aksaç, yoğun talep nedeniyle bazı modellerde oluşan sıraların, mali krizin ardından eridiğini söyledi. Taşıt Alım Vergisi`nin yüzde 60 artacak olması nedeniyle otomotiv sektöründe büyük canlılık beklediklerini anlatan Aksaç, son mali krizin piyasayı olumsuz etkilediğini ifade etti. Aksaç, şöyle devam etti:

Faizlerin yüzde 3`lerden, yüzde 6-10 gibi oranlara çıkması, kredi kullanacak müşterilerin siparişlerini iptal etmesine yol açtı. Gecelik faizlerin ve reponun da çok çıkması, paranın buraya kaymasına neden oldu, otomobil kuyrukları eridi dedi. (SABAH)


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.