Türkiye'nin en büyük e-ticaret platformu: Hepsiburada

02.06.2016 - 09:20 | Son Güncelleme :
 Türkiye'nin en büyük e-ticaret platformu: Hepsiburada | Ekonomi Haberleri

Hepsiburada.com ile Türkiye’de dijital dönüşüme liderlik eden Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, ekonomi dergisi Fortune’ye konuştu. Dergi haberinde, Hanzade Doğan Boyner’in Hepsiburada.com’u e-ticaret denince akla gelen ilk marka olarak nasıl konumladığını anlattı.

Doğan Online Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Hepsiburada.com ile Türkiye’de dijital dönüşüme liderlik ediyor. Hepsiburada.com, Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika (EEMEA) ve Rusya’yı kapsayan bölgede en büyük e-ticaret şirketi konumunda. Hanzade Doğan Boyner, şirket ile ilgili yenilikleri ekonomi dergisi Fortune’ye anlattı.

Hürriyet Haber'in haberine göre; Fortune, Hanzade Doğan Boyner’in Türkiye ve Bölge de Hepsiburada.com’u e-ticaret denince akla gelen ilk marka olarak nasıl konumladığını yazdı.

Haberin Devamı

17 MİLYON ZİYARETÇİ

PİYASALARDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN... 

Gebze Güzeller Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan, 100 bin metrekare büyüklükteki depoya yapılan yatırımın önemini anlatan Hanzade Doğan Boyner, şunları anlattı: “Türkiye’de e-ticaret alanında şimdiye kadar yapılan en büyük ve ileri teknolojili depo yatırımı olarak dikkat çekiyor. Ayda 2 milyon ürün sevkiyatının yapıldığı Hepsiburada.com’un teknoloji üssüne son üç sene içinde 125 milyon TL yatırım gerçekleşti. 150 bini aşan bir gama yayılan 1.2 milyon adet ürünün depolandığı merkez, aysbergin görünür kısmı. Görünmeyen kısmında ise başka detaylar var. Operasyon merkeziyle bilgi işlem, CRM ve mobil alışveriş yatırımlarına hız katan Hepsiburada.com, ayda 17 milyon ziyaretçinin siparişlerini bir tıkla paketleyip ulaştırıyor.”

E-TİCARET STRATEJİSİ

Fortune, Hanzade Doğan Boyner’in, e-ticaret sektöründe, dünyada Jeff Bezos’un Amazon’una benzer bir hikayeyi Türkiye ve bölgesinde oluşturduğunu yazdı. Online bir kitabevi yaratma hedefiyle yola çıkan Bezos, Amazon.com ile dünyanın daha önce hiç görmediği bir iş fikrini hayata geçirmişti. İnternetin en tanınmış markasını yarattı, dünyanın en zengin adamlarından biri oldu. 90’lı yıllarda evinin garajında başladığı macerasına bugün 110 milyar dolar değerindeki perakende imparatorluğunu yöneterek devam ediyor. Bu etkileyici hikayeyi de değerlendiren Hanzade Doğan Boyner, “Amazon.com çok başarılı. Biz de güzel örnekleri inceliyoruz. Ancak, onlar Türkiye’de yerleşik değiller. Oysa Türk tüketicisinin ihtiyaç ve beklentilerini çok iyi özümsemiş Hepsiburada.com olarak, müşterisiyle duygusal bağ kurmayı başarmış, küresel düşünen, yerel hareket edebilen bir şirket olarak fark yaratıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

YÜZDE 40 PAYA SAHİP

Hepsiburada.com, Pazaryeri yatırımıyla da Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu olma özelliğini pekiştirdiklerini anlatan Hanzade Doğan Boyner, “Pazaryeri platformu, Hepsiburada.com cirosu içinde şimdilik yüzde 40 paya sahip. Büyümesi ise yüzde 100’ün üzerinde. Pazaryeri, sadece yeni müşteri kazandırmakla ve satışta olan ürün adedini artırmakla kalmayıp aynı zamanda Hepsiburada.com’un daha rekabetçi olmasına da olanak sağlıyor. Pazaryeri işbirliği kapsamında şu anda 2 binin üzerinde kayıtlı mağaza bulunuyor. Aylık ziyaret sayısı Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezinin 10 katından fazla. Satıştaki tekil ürün sayısı 1.5 milyon adet. Çok büyük yatırım yaptık. Biz bu yatırımı inşaat ve arsaya değil tamamını operasyon merkezinin teknolojisine, otomasyona, raf sistemlerine yaptık. Burayı bu hizmeti almak isteyen tüm markalara ve mağazalara açacağız. Hayatı kolaylaştıracak diğer yatırımlarımızdan biri; dağıtım şirketi kurmak. Bu konuda, Türkiye’deki dağıtım ve kargo şirketleri e-ticaretin hızına adapte olamadılar. Bu yatırımımızla, İstanbul içi dağıtımımızı yıl sonuna kadar kendimiz yapmayı planlıyoruz. Aynı gün teslimat ve randevulu teslimat konularına ağırlık veriyoruz” diye konuştu.

DİJİTAL DÖNÜŞÜME ÖNCÜLÜK EDİYOR

Dergide yer alan yorumda ise Hepsiburada.com’un perakendeye rakip olmadığı gibi aksine konvansiyonel perakendeyi tamamladığı ve sektörün gelişmesine “dijital dönüşümle” öncülük ettiği belirtiliyor. Türkiye’deki e-ticaret sektörünün gelmesi gereken noktayı tayin eden değerlendirmeler yapan Hanzade Doğan Boyner, “Şu anda bazı markalar için satış kanalı olarak yeni ve oransal olarak küçük olsak da, doğru adımlarla en büyük ve en kârlı kanal olabileceğimize, dolayısıyla birlikte kazanabileceğimize inanıyoruz” diyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de akıllı telefon penetrasyonunun yüzde 60’ları geçtiğini söyleyen Hanzade Doğan Boyner, internetten alışveriş oranlarının düşük kalmasının nedenlerini başka ülkelerden örnek vererek açıklıyor. İnternetten alışveriş oranlarının ABD’de yüzde 17, Avrupa’da yüzde 11, İngiltere’de yüzde 17 oranlarında olduğunu söyleyen Hanzade Doğan Boyner, şöyle devam ediyor: “e-ticaretin payı şu anda genel ticarette çok düşük kalıyor. Biz, bunu büyütmek için görevliyiz. Sektörün lideriyiz ve bu alana ciddi yatırım yapan bizim dışımızda başka şirket yok. Sorumluluk alacak bir şirket varsa o da lider olarak biziz. Pazarımızda oran sadece yüzde 1,5. Bu oranları yüzde 7’lere biz çıkaracağız.”


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: 0,00% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4622 Değişim: 0,08%
Düşük 34,3142 18.11.2024 Yüksek 34,4972
Açılış: 34,4347
36,3534 Değişim: 0,17%
Düşük 36,1357 18.11.2024 Yüksek 36,5103
Açılış: 36,2908
2.871,52 Değişim: 1,22%
Düşük 2.827,08 18.11.2024 Yüksek 2.879,44
Açılış: 2.837,00
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.