Türkiye Alman pazarında yükseliyor

01.02.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Aralarında TUI, C&N, FTİ ve LTU`nun da bulunduğu büyük Alman firmalarının yöneticileri, Türkiye`nin 2000`de yakaladığı yükselişi 2001`de de sürdüreceğini söyledi. Yılın ilk ayında gerçekleşen erken rezervasyonlarda Türkiye İspanya`nın Mayorka`sının önünde gidiyor Alman seyahat endüstrisi pazarının önde gelen firmaları, Türkiye`nin 2000`de turizmde gösterdiği yükselişin 2001`de de artarak süreceğini söyledi. Alman pazarının önde gelen firmalarının yöneticileri, Türkiye`nin pazarda gösterdiği gelişmeyi değerlendirirken, yılın ilk ayında gelen erken rezervasyonlar itibariyle Türkiye`nin İspanya`nın önde gittiğini bildirdi. Türkiye`nin turizmde 2000 yılını iyi bir performansla kapatmasından sonra kış operasyonlarının da iyi gittiğine dikkat çeken tur operatörleri, bu nedenle daha önce Türkiye için yaptıkları 2001 yılı yaz projeksiyonlarını yeniden gözden geçirerek kapasite artırımına gittiklerini belirttiler.


Turizm basınındaki yorumlar:

Alman seyahat endüstrisi profesyonellerinin Türkiye`ye ilişkin değerlendirmeleri, Almanya`nın en etkili seyahat endüstrisi dergisi olarak kabul edilen FVW`de de ele alındı. FVW`de Türkiye hakkında yer alan yazıda, Türkiye`nin Alman pazarında yükselirken İspanya`nın güç yitirdiği bildirildi. Haberde, pazarda 2001 yılı yaz döneminde talebin yönlendiği ürün türünün de `all inclusive` olduğu vurgulandı.


Mayorka düşüşte:

Almanya`nın en büyük tur operatörü TUI yöneticisi Volker Boettcher şu anda İspanya`nın Mayorka`sının düşüşe geçtiğini, buna karşılık Türkiye`nin sürekli yükseldiğini söyledi. Almanya`nın diğer büyük tur operatörü C&N yöneticisi Detlef Altmann da benzer bir açıklamada bulunarak özellikle Mayorka`nın medyada olumsuz gösterilmesinden sonra Almanların bu bölgeye olan taleplerinin düşüşe geçtiğini kaydetti.


Türkiye`nin avantajları:

Almanya`da yayımlanan turizm dergilerinde Türkiye`nin bu yükselişi ile ilgili olarak yapılan yorumlarda, uygun fiyatların, modern otellerin ve all inclusive seçeneklerini özellikle belirtildi. Türkiye hakkında çıkan yazılarda, Türkiye`nin pazarda yakaladığı bu trendden yararlanmak isteyen Alman operatörlerin daha çok otel ile anlaşmaya yöneldiklerine dikkat çekildi. Diğer tur operatörleri, LTU ,FTI ve Airtours da benzer değerlendirmeler yaptılar.



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: 0,00% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4843 Değişim: 0,14%
Düşük 34,3142 18.11.2024 Yüksek 34,4972
Açılış: 34,4347
36,3945 Değişim: 0,29%
Düşük 36,1357 18.11.2024 Yüksek 36,5103
Açılış: 36,2908
2.875,60 Değişim: 1,36%
Düşük 2.827,08 18.11.2024 Yüksek 2.879,44
Açılış: 2.837,00
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.