Türk markalarını 100 ülkeye açacak

30.07.2019 - 08:21 | Son Güncelleme :
Türk markalarını 100 ülkeye açacak | Ekonomi Haberleri

Üç yıl önce kurulan ve 1 milyar dolarlık ciroya ulaşan Letonya merkezli e-ticaret platformu Joom, Türkiye pazarına girdi. Joom CEO’su Ilya Shirokov, bu yılın sonuna kadar Türkiye’den 1000 kadar markası sisteme entegre etmeyi hedeflediklerini açıkladı.

Hürriyet gazetesinin haberine göre; Avrupa’nın en hızlı büyüyen mobil e-ticaret platformlarından biri olan Joom dünya genelinde 100’ü aşkın ülkede faaliyette. 200 milyonu aşkın kullanıcıya ve günlük 1 milyon sipariş adedine erişen şirket, Türkiye’deki faaliyetlerine de hız verdi. Bu ayı başından itibaren Türk markalarını aktif olarak platforma dahil etmeye başladıklarını kaydeden Joom CEO’su Ilya Shirokov, “KOBİ’ler sanki Türkiye’de ürün satar gibi ihracat yapacak. n11.com Hepsiburada, e-bebek ve Trendyol ile görüşmeler sürüyor. Buradaki satıcılar platforma dâhil olarak ürünlerini hemen satmaya başlayacak. 2019 yılında bine yakın firmayı platformumuza dâhil etmeyi planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

GÜNLÜK 1 MİLYON SİPARİŞ

Dünya genelinde günde 1 milyon adet ürünün dağıtımını yaptıklarını kaydeden Shirokov, satışların yüzde 85’inin mobil uygulama üzerinden gerçekleştiğini kaydetti. Türkiye’deki firmaların özellikle giyim, ayakkabı ve aksesuar ürünlerinde kalite yönü ile öne çıktığına dikkat çeken Shirokov “Rusya’da kendini kanıtlamış Türk markalar var. Mesela U.S. Polo, Koton, Defacto LC Waikiki gibi. Türk ürünleri Çin ürünlerinden çok daha kaliteli... Alibaba Çin ürünlerini nasıl dünyaya açtıysa biz de Türk ürünlerini dünyaya açmayı planlıyoruz. Türkiye’deki ürünleri başta Avrupa ülkeleri olmak üzere, Rusya ve Orta Doğu ülkelerine satmak istiyoruz” dedi. İlk operasyonunu Çin’de başlatan şirketin lojistik merkezi ise Hong Kong’ta bulunuyor. Teslimatları bir hafta yapmayı esas aldıklarını kaydeden Shirokov, ihtiyaç duyulması halinde Türkiye’de de bir lojistik üssü kurabileceklerini söyledi. Şirket, platform üzerinden satılan her üründen belli bir komisyon alıyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.