Tüm abonelikler tek sepette

03.11.2024 - 22:37 | Son Güncelleme :
Tüm abonelikler tek sepette | Ekonomi Haberleri

Onlarca aboneliği takip etmenin zorluğunu gören girişimciler, tüm süreçleri tek çatı altında topladı. Abonelikleri başlatma, yönetme, sonlandırma gibi birçok işlemin yapıldığı ‘abonesepeti’ uygulamasında kullanıcı sayısı 275 bini aştı. 2025 sonunda 2 milyonun üzerinde kullanıcıya ulaşmayı planlayan girişimin hedefi fintech pazarında global oyuncu olmak.

Bugün birçoğumuz için abonelik takibi geçmiş yıllarda olduğundan çok daha zor. Çünkü elektrik, su doğalgaz gibi temel ihtiyaçların çok çok ötesine geçtik. Ancak yoğun iş hayatı içinde faturaları, taahhüt sürelerini, sunulan yeni teklifleri ayrı ayrı takip etmek hiç de kolay değil. Takip etmeye çalışsak zaman, etmezsek maddi kayba uğruyoruz. Yaşanan bu sorunu ve doğan ihtiyacı gören yerli girişimciler tüm abonelikleri aynı sepete koydu ve ‘Abonesepeti’ doğdu.

Haberin Devamı

İHTİYACI GÖRDÜ

Uygulamanın kurucusu ve CEO’su Deniz Okumuş, kendisini ‘seri girişimci’ olarak tanıtıyor. Bugüne kadar birçok proje denediğini, son olarak butik teknoloji mağazası tecrübesinde abonelik sürecinde yaşanan zorluklara birebir tanıklık ettiğini belirten Okumuş, girişim fikrinin böyle doğduğunu dile getiriyor. 2017 ilk çeyrekte henüz fikir aşamasındayken Şirket Ortağım Melek Yatırım Ağı’ndan yatırım almaları ile sürecin hızlandığını belirten Okumuş, ekibe 2017’de Müjgan Aydın’ın, 2019 yılında ise Serkan Türkoğlu’nun kurucu ortak olarak dahil olduğunu ifade ediyor.

Okumuş, 2021 yılının son çeyreğinde Keiretsu Forum’dan aldığı 2. faz yatırım ile bir karşılaştırma platformundan, abonelik yönetim uygulamasına dönüştüklerini, 2023’ün son çeyreğinde ise Goldman Startups’tan 400 bin dolar yatırım almaları ile büyüme yolculuklarının hızlandığını söylüyor.

NEDEN KULLANMALIYIM

“Abonelik yönetimi çok net bir ihtiyaç” vurgusu yapan Deniz Okumuş, ‘Neden abonesepeti’ni kullanmalıyım?’ sorusuna şu yanıtı veriyor: “Kullanıcıların hiçbiri kaç adet aboneliği olduğunu bilmiyor. Ne zaman başladı, ne zaman bitecek takip edilemiyor. Sadece kendimizin değil, eşimizin, çocuklarımızın ve hatta takip ediyorsak anne babamızın. Ve ayrıca sadece aboneliklerini değil, bunlar hangi haneye ait, evimize mi, iş yerimize mi yoksa yazlığımıza mı? İşte tüm bu karmaşıklığı basitleştiriyor, bu gri alanı görünür hale getiriyoruz.

Haberin Devamı

Ortalama 15 aboneliğimizin olduğu bugün, büyüyen abonelik endüstrisi ile beraber artan abonelikleri kontrol etmek, yönetmek, takip etmek ve kullanmadığımız abonelikleri iptal etmek oldukça karmaşık ve zaman alan bir süreç. Her yıl, yeni bir abonelik başlatmak için 2500, iptal işlemleri için ise 1600 yıl bir zaman israfı oluyor. Bu endüstrideki kayıp ekonomi ise 350 milyon dolar. Abonesepeti, yaptığı inovasyon dolu uygulaması ile aboneliklerinizi başlatma, yönetme, sonlandırma ve daha fazlasını yapmanızı sağlıyor. Bütün aboneliklerinizi tek bir yerden planlayabilir, izleyebilir ve optimize edebilirsiniz. Doğru abonelik başlatmak için karşılaştırma yapabilir, faturalarınızı ödeyebilir, evinizin DASK’ını, aracınızın kaskosunu yapabilirsiniz ve kullanmadığınız aboneliğinizi kolayca iptal edebilirsiniz. Kullanıcıların hayatlarını kolaylaştırdığımız ücretsiz bir uygulamayız. Son aldığımız yatırımla, Appstore, Google Play ve Huawei Store gibi üç büyük platformda, uygulamalarımızı tüm özellik setlerimizle tamamlayıp yayına aldık.”

50’DEN FAZLA MARKA

Abonelik denince akıllara su, elektrik, internet, tv, gibi kurumlar gelse de bugün yelpazenin çok daha genişlediğini belirten Deniz Okumuş, “TIME dediğimiz, telekom, internet, medya ve eğlence alanındaki tüm abonelik servis sağlayıcılar ile birlikte çalışıyoruz. Bugün 17 farklı kategori 50+ marka uygulamamızda yer alıyor” diyor.

HEDEFİ GLOBAL OYUNCU OLMAK

İlk yıl 34 bin olan kullanıcı sayısının bugün 275 bini aştığını söyleyen Abonesepeti Kurucu Ortağı Müjgan Aydın, “2025 sonunda uygulamalarımız ve banka anlaşmaları ile birlikte 2 milyonun üzerinde kullanıcı hedefliyoruz” diyor. Şu an bir yatırım turunda olduklarını ve alacakları yeni yatırımla, kullanıcılara daha da kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmak amacıyla yapay zekâ geliştirmelerini tamamlayacaklarını ifade eden Aydın, önümüzdeki döneme ilişkin planları ise şöyle özetliyor: “Abonesepeti olarak yapay zekâ destekli çözümleri ile abonelik süreçlerini otomatikleştirip, kullanıcıların ihtiyaçlarına en uygun teklifleri bulmalarını sağlayacağız. Gelecekte, Open Banking API’ları ile ürünümüzü geliştirdikçe Abonesepeti bir bütçe yönetim uygulaması ile fintech app’e pivot edecektir. Vizyonumuz pazar büyüklüğü 1 trilyon doların üzerinde olan fintech pazarında global bir oyuncu olmak.”


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.