Trafik sigortasında yeni dönem

21.03.2016 - 09:01 | Son Güncelleme :
Trafik sigortasında yeni dönem | Ekonomi Haberleri

Sigortacılar, Oto Yedek Parça ve Servis Sertifikasyon şirketi kurdu. Tamirhaneler denetlenip, belgelendirilecek. Yedek parçalar etiketleme modeli ile takibe alınıp, sertifikalı parçanın sigortalı araca takılıp takılmadığı kontrol edilecek.

Sigortacılar, trafik sigortası ve kaskoda artan hasarları denetim altına almak amacıyla Türkiye Sigorta Birliği (TSB) çatışı altında Oto Yedek Parça ve Servis Sertifikasyon (OSEM) şirketini kurdu. Böylece hem hasarlı araçların bakım ve onarımını yapan servisler denetim altına alınacak hem de tüketiciler tarafından yıllardır şikayet konusu olan eşdeğer parça sorunu da çözülecek.

Haberin Devamı

Hürriyet'ten Noyan Doğan'ın haberine göre; yeni uygulama hakkında bilgi veren TSB Genel Sekreter Yardımcısı Atilla Oksay, sigorta şirketlerinin trafik kazaları sonucu önemli rakamlarda hasar ödemesi yaptıklarını belirterek, yedek parça ve servis tedarikçilerinde yeterlilik standardının oluşmasının sağlanacağını söyledi.

##$$TASITKREDIWIDGET##$$

ÖNCELİK TAMİRHANELERDE

Atilla Oksay, hasar maliyetlerini etkin kontrol etmek için bundan sonra oto bakım ve onarım servislerinin OSEM tarafından belgelendirileceğini ifade ederek, şunları söyledi:

“Sigorta şirketlerine hizmet veren anlaşmalı servisler için OSEM yeterlilik standardı oluşturularak, servislerin belgelendirilme süreci başlatıldı. Bu çerçevede, hasarlı araçların tamirini yapan servislerin, şartlara uygunluğu konusunda denetimi yapılacak. Şartlara sahip ya da gerekli şartları yerine getiren servislere OSEM tarafından 3 yıllığına sertifika verilecek. Böylece bu servisler sigortalı araçların onarımında yetkilendirilmiş olacak.”

YEDEK PARÇAYA ETİKETLİ TAKİP

Atilla Oksay, yeni uygulama ile hasarlı araçlarda kullanılacak yedek parçaların da denetim altına alınacağını vurgulayarak, “Yedek parçaların takibi için etiketleme modeli uygulanacak. Sertifikalı parçalar bu etiketler marifetiyle, parça tedariğinden servis onarımına kadarki süreçte kontrol altında tutulacak. Amaç, sertifikalı parçanın sigortalı araca takılıp, takılmadığının takibi. Yeni uygulama ile sertifikalı eşdeğer yedek parça takip sistemi kurularak, sigorta şirketlerinin kullanımına açılacak ve şirketler sertifikalı parçaların takibini yapacak. Böylece sigortalı müşterinin de memnuniyeti sağlanacak” dedi.

Haberin Devamı

OTOMOTİVE DE KATKI SAĞLAYACAK

HAZİNE Müsteşar Yardımcısı Ahmet Genç, OSEM’in sigorta ve otomotiv sektörüne önemli katkılar sağlayacağını belirterek, şunları söyledi: “Sektörümüzün gelişimi için en iyiyi bulmak amacıyla Müsteşarlığımız; TSB, sigorta şirketleri ve sektörümüzün diğer paydaşları ile sıkı işbirliği içinde çalışıyor. OSEM’in, TSB tarafından sermaye konularak sektör için kurulan ilk anonim şirket olması dolayısıyla, misyonun çok önemli olduğunu düşünüyoruz.”

HİZMET KALİTESİ ARTAR

TSB Başkanı Ramazan Ülger, proje üzerinde üç yıldır çalıştıklarını belirterek, şunları söyledi: “Oto yedek parça ve servis sertifikasyonu konusunda Amerika, İngiltere, İspanya gibi önemli ülkelerdeki modeller incelendi. Bizim için en uygun modelin, sigorta sektörü tarafından bağımsız bir şirket kurulması olduğuna karar verildi. OSEM’den beklentimiz, oto branşında parça ve servis sertifikasyonu konularında sigorta şirketleri oto hasar birimlerinin maliyet yönetimine ve hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyetine katkı sağlamasıdır.”

EŞDEĞER PARÇALARI  TAKİP EDECEĞİZ

OSEM Yönetim Kurulu Başkanı Ceyhan Hancıoğlu, şunları söyledi: “OSEM, sigorta şirketlerinin oto branşında trafik kazaları sonucu oluşan maddi hasarın yönetimine ve kontrolüne yönelik destek verecek bir şirket olarak kuruldu. Şirketin temel konuları arasında; tedariği yapılan sertifikalı orjinale eşdeğer yedek parçanın takibini ve doğrulamasını yapmak ile eşdeğer yedek parça ve servis sertifikasyonu konusunda ilgililere hizmet üretmek bulunuyor.”

BU RAKAMLAR SİGORTACILARI  HAREKETE GEÇİRDİ

* 2015’te sigortalı; 685 otomobil, 288 bin kamyonet, 59 bin kamyon, 49 bin minibüs kazaya karıştı. Kaza yapan araçların yüzde 80’iniden fazlasını otomobil ve kamyonet oluşturdu.
* Hasar onarımında kullanılan parçaların yüzde 56’sı 25 parçadan oluşuyor. Bu parçalar arasında da başı; ön-arka tampon, far, motor kaputu, ön çamurluk, ön-arka kapı, stop lambası çekiyor.
* Sigortacılar, orijinal parçaların fiyatlarının eşdeğer parçaya oranla yüzde 60 fazla olduğunu tespit etti.
* Sigortacılar hasar onarımında orijinal parça yerine sertifikalı eşdeğer parça ve logosuz orijinal parça kullanılması halinde yedek parça maliyetlerini yüzde 17 düşüreceklerini belirledi.
* Türkiye genelinde 68 bin 500 hasar onarım servisi bulunuyor. Bunlardan sadece 129’u TSE belgesine sahip.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.