TİM Başkanı Gülle: Yeşil ekonomiye ağırlık verilmeli

07.10.2020 - 14:42 | Son Güncelleme :
TİM Başkanı Gülle: Yeşil ekonomiye ağırlık verilmeli | Ekonomi Haberleri

TİM Başkanı Gülle, daha yüksek hacimli ürünlerin ihracatında lojistik merkezlerinin yeni dönemde daha da önem kazanacağını belirterek, “Yeni dönemde ülkemize yönelen talebe tam anlamıyla cevap verebilmemiz için üretim kapasitemizi geliştirmemiz gerekmektedir. Türkiye üretimde sürdürülebilirlik ilkelerini azami benimsemeli ve yeşil ekonomiye ağırlık vererek ihracatımız bu alanda belgelenmelidir.” dedi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, Marmara Grubu Vakfı'nın online olarak düzenlediği 23. Avrasya Ekonomi Zirvesi'nde yaptığı konuşmada, zirvenin dünya ekonomisi ve dünya siyasetinin çok önemli dönüşümler yaşadığı bir dönemde gerçekleştiğini vurguladı.

Tüm dünyada üretim çarklarının durduğu, ticaretin olağanüstü boyutlarda daraldığı bir dönemin geride kaldığını ifade eden Gülle, “Türk ihracatçısı, bu zorlu dönemde dahi üretim kabiliyeti ve tecrübesiyle, günün şartları neyi gerektiriyorsa onu üretmiş, 207 ülkeye başarıyla ihracat gerçekleştirmiştir.” diye konuştu.

Haberin Devamı

Gülle, küresel tedarik zincirlerinde halihazırda devam eden dönüşüm sürecinin pandemiyle birlikte daha da hızlandığının altını çizerek, “Özellikle gelişmiş ülkelerin sanayi malları ithalatında Çin’e olan yüksek bağımlılığı ve bu durumun yarattığı riskler, küresel ticarette yeni bir dönemi tetiklemektedir.” ifadelerini kullandı.

##$HABER_1464714$##

ABD ve AB ile diğer gelişmiş ülkelerin Çin’den olan ithalatlarını azaltmayı ve diğer ülkelerden daha çok ithalat yapmayı planladığını aktaran Gülle, başta tekstil ve hazır giyim sektörü olmak üzere çok sayıda sektörde Türkiye’den Çin’e ikame mal tedariki arayışlarının başladığını aktardı.

Gülle, daha yüksek hacimli ürünlerin ihracatında lojistik merkezlerinin yeni dönemde daha da önem kazanacağına işaret ederek, “Yeni dönemde ülkemize yönelen talebe tam anlamıyla cevap verebilmemiz için üretim kapasitemizi geliştirmemiz gerekmektedir. Türkiye üretimde sürdürülebilirlik ilkelerini azami benimsemeli ve yeşil ekonomiye ağırlık vererek ihracatımız bu alanda belgelenmelidir.” dedi.

Haberin Devamı

"YENİ DÖNEMDE E-İHRACAT PASTADAN DAHA BÜYÜK PAY ALACAK"

Bu yılın ilk altı ayında, geçen yılın aynı dönemine göre e-ticaret hacminin yüzde 64’lük artışla 91,7 milyar dolara ulaştığını anımsatan Gülle, bu istatistiğin yeni dönemde e-ihracatın pastadan daha büyük pay alacağını gösterdiğinin altını çizdi.

Gülle, bu yıla da tazelenmiş bir rekor hedefiyle girdiklerini ve yılın ilk iki ayını hedefin üzerinde tamamladıklarını hatırlatarak, “Ancak mart ayı ile birlikte pandemi dünya ticaretinde benzeri az görülmüş bir daralmaya neden oldu. Eylül ayında ihracatımız rekor kırarak, 16 milyar 13 milyon dolara ulaştı.” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin de küresel tedarik zincirlerindeki yeniden yapılanmadan azami faydalanmayı hedeflemekte olduğuna işaret eden Gülle, şunları kaydetti:

"Türkiye, Çin’e alternatif bir tedarikçi olarak öne çıkmaktadır. Bu iki ana eğilim küresel pazarlarda Türkiye ile Çin’i rakip haline getirmiş gibi görünmektedir. Ancak günümüz koşulları artık keskin bir rekabeti değil iş birliklerini ve iş birlikleri ile rekabeti zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle Türkiye ve Çin her alanda enerjilerini rekabete değil iş birliklerine harcamalıdır. Bir Kuşak Bir Yol projesi de Türkiye ile Çin arasında yeni dönemde tesis edilecek iş birliklerinde en önemli unsur olarak kullanılmalıdır."

"TÜRKİYE VE İSTANBUL SALGINDA POZİTİF OLARAK AYRIŞTI"

İstanbul Valisi Ali Yerlikaya da tüm insanlık olarak sağlığın ne kadar önemli olduğunun anlaşıldığı bir dönemden geçildiğini belirterek, "Bütün üretim, sanayi, ticaret, ekonomi ve kültür endüstrileri durma noktasına geldi. Oluşturduğumuz bütün standartlardan vazgeçip tavizler verdik. Sağlığımızdan emin oluncaya kadar bu minvalde yaşamaya devam edeceğiz. Ekonomik göstergeler bütün ülkelerde dalgalanmalar gösterirken, ülkemiz ve İstanbul'umuz pozitif olarak ayrıştı." dedi.

Yerlikaya, Türkiye'nin insan odaklı ekonomisi, yardımlaşma ve dayanışma ruhuyla diğer ülkelerden farklılaştığını anımsatarak, "Şehir hastaneleri sayesinde kapasite sorunu yaşanmadı. Tıbbi malzeme arzında kendi ihtiyaçlarımızı karşılamanın ötesinde başka ülkelere yardım ulaştırdık. Tüm tedaviler ücretsiz verildi ve verilmeye devam ediyor. Tedarik zincirinde ya da mal arzında kopukluk yaşanmadı ve ihtiyaç sahiplerine de dayanışmayla ulaşıldı." ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Türkiye'nin bu dönemde istihdam teşvikleri, kısa çalışma ödenekleri, vergi kolaylıkları ve kredi imkanlarıyla ekonominin çarklarını sürekli çalıştırdığına işaret eden Yerlikaya, "Yeni ekonomik düzen için bir takım öngörüler var ama netleşmiş bir düzen olduğunu söyleyemeyiz. Alıştığımız gibi olmasa da bu fırtınalı denizin bir limanı mutlaka olacak. Göstergelere bakılınca İstanbul'daki ekonomik seyri görebiliyoruz. Bütün sektörlerle birlikte gayret sarf ediyoruz." diye konuştu.

"ANADOLU’YU ÜRETİM ÜSSÜNE DÖNÜŞTÜRMELİYİZ"

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Mustafa Gültepe ise moda endüstrisinde tedarik zincirinin değiştiğini belirterek, hazır giyim markalarının uzaktan tedarikin ve uzun dönemli stok yapmanın sakıncalarını salgın döneminde yaşayarak gördüklerini ifade etti.

Gültepe, Avrupalı markaların, ürünlerini yakın bölgeden en az stokla ve hızlı döndürebilecekleri ülkelerden tedarik edeceklerini kaydederek, bu yeni durumun Türkiye’ye büyük bir avantaj sağladığını vurguladı.

Hazır giyim ihracatının yüzde 70’e yakın bölümünü AB ülkelerine ve İngiltere’ye yatıklarını anımsatan Gültepe, “Yeni dönemde AB pazarında payımızı artırabiliriz. Diğer taraftan Çin ile ticaret savaşı nedeniyle ABD’den Türkiye’ye bir yönelim var. ABD hazır giyimde 100 milyar dolarlık devasa bir pazar. 9 ayda toplam hazır giyim ihracatımız yüzde 8,7 azalırken ABD’ye ihracatımız yüzde 20 arttı. Biz yeni durumu fırsata çevirip ABD’ye ihracatımızı önce 1,5 milyar dolara, orta vadede de 5 milyar dolara çıkarabileceğimize inanıyoruz.” değerlendirmesinde bulundu.

Gültepe, Avrupalı markalar için daha kısa aralıklarla koleksiyon hazırlanması gerektiğine dikkati çekerek, “ABD’li markalar için büyük üretim ölçeğine sahip yeni fabrikalarla kapasite yaratmalıyız. Yol haritamızı oluşturan Dört Dörtlük Plan’da da dediğimiz gibi İstanbul’u moda merkezine, Anadolu’yu üretim üssüne dönüştürmeliyiz.” açıklamasına bulundu.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.