THY’den ‘havalı’ bilanço

12.08.2022 - 09:23 | Son Güncelleme :
THY’den ‘havalı’ bilanço | Ekonomi Haberleri

Yılın ilk altı ayında 737 milyon dolar net kâr elde ettiklerini söyleyen Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, “Bu THY tarihinde ilk 6 ayda en büyük rakam” dedi. Bolat, yabancı yatırımcılara THY’nin performansını daha iyi anlatmak için road show’a çıkacaklarını da açıkladı.

TÜRK Hava Yolları (THY) yılın ilk altı ayında 737 milyon dolar net kâr elde etti. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, şirketin yarı yıl sonuçlarını açıklamak için ekonomi basınıyla bir araya geldi. Toplantıda THY’nin tüm üst yönetimi hazır bulundu. “Bu sene geçmiş senelere göre çok daha büyük bir başarı var” diyen Bolat, “Avrupa’daki havalimanlarında iş yapış modelleri bozuldu. Yeterli sayıda çalışan bulamıyorlar. Üreticiler tedarik zincirinde kırılmalar yaşıyor. Normalde dar gövde uçağın motoru için 55 gün olan tamir süresi 180 güne çıktı. Çünkü parça üretimleri aksadı. 8 tane 787’miz 1 yıldır gelmedi. Yani bu seneye yüzde 10 geniş gövde uçak eksiğiyle başladık. Tüm bozulmalara rağmen THY kapasiteyi artırdı. Uçakların kullanımını optimize etti. THY Technic hızlandı. Yerde kalan uçak sayısı yüzde 50 azaldı. Bu sene ilk 6 ayda 737 milyon dolar kâr var. Bu THY tarihinde ilk 6 ayda en büyük rakam” şeklinde konuştu.

Haberin Devamı

RAKİPLERİNİ GEÇTİ

Rakiplerini geride bıraktıklarını dile getiren Bolat, “Kendi malımız 80 uçağımız var. İGA’da fiziki yatırımlar var. 15 milyar dolara yakın maddi duran varlığı var.

THY Avrupa’da hem kârlılık hem kapasite olarak rakiplerini geçti. Dünyada ilk 3’e girdi. Stratejilerini yeniledi. Tamamen yolcu ve kargo taşımaya odaklı, uyumlu ve tecrübeli yönetimi olan bir şirket. 2016 ve 2020 dışında hep kâr ettik ve çift haneli büyüdük” ifadelerini kullandı. Geçen sene tüm iştiraklerle beraber 5 bin ekstra istihdam sağladıklarını belirten Bolat, “Bu sene daha fazla istihdam öngörüyoruz. İstihdam sağlıyoruz, döviz getirdik, ihracat yapıyoruz, nitelikli turist getirmeye başladık. Tüm bunlara baktığımızda THY’nin yılı başarıyla tamamlayacağını öngörüyorum” dedi. Kargo taşımacılığı konusuna değinen Ahmet Bolat, “Elimizdeki bazı 777’leri kargo uçağına dönüştürmek için birkaç firmayla, stratejik işbirliği yapmak için görüşüyoruz. 10’a yakın uçağımızı kargoya döndürmeyi planlıyoruz” dedi.

Haberin Devamı

ŞEHİRLERİ TANITACAK

Uluslararası yolcu kapasitesinin haziran ayında 2019’a göre yüzde 22 arttığını dile getiren Bolat şöyle devam etti: “Yurtdışındaki havayolları sıkıntılar yaşarken, jet yakıt gideri yüzde 51 artış gösterirken THY önemli bir başarı yakaladı. Bu rakamsal başarılardan ziyade THY turizmin ana taşıyıcısı oldu. İstanbul’u tanıtmaya devam ediyoruz. Bunu diğer şehirlerimiz için de yapacağız. Ayın 21’inde THY yönetimi olarak Van’a gideceğiz. Türkiye, deniz, kum, güneşle sınırlı değil. Bunu göstereceğiz. Eylülden itibaren iç hatlara kapasite koyacağız. Erzurum ve Diyarbakır’da da planlıyoruz.” Ulaşamadıkları tek kıtanın Avustralya olduğunu söyleyen Bolat, seneye Endonezya üzerinden Avustralya uçuşları başlayacağını da müjdeledi.

‘HİSSE FİYATI 6 DOLAR OLMALI’

THY’nin hisse fiyatları konusunu değerlendiren Bolat, “THY hisseleri bana göre değerinin çok altında seyrediyor, işlem görüyor. Bana göre THY hissesinin minimum 6 dolar olması gerekiyor” dedi ve şöyle devam etti: “THY’nin elde ettiği başarılı sonuçlar ortada. Yani, hisse fiyatı bu performansı yansıtmıyor. Önümüzdeki dönemde yabancı yatırımcılara THY’nin performansını daha iyi anlatmak için road show’a çıkacağız.” THY’nin mali işlerden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Doç. Murat Şeker de “Şu anda THY hissesi 3.2 dolar düzeyinde. Toplam piyasa değerimiz ise 4.6 milyar dolar seviyesinde” dedi.

PAZAR PAYI YÜZDE 64

BOLAT’ın paylaştığı rakamlara göre göstergeler pandemiye göre büyük gelişmeye işaret ediyor. Rakamlar şöyle: Haziranda 2019’a göre uluslararası direkt yolcu artışı yüzde 39, temmuz ayında yüzde 44 oldu. Türk Hava Yolları yurtiçi pazar payı 2022’nin ilk 6 ayında 2019’a göre 3.3 puan, 2021’e göre 10 puan artarak yüzde 64’e yükseldi. Yılın ilk yarısında, yolcu gelirleri 2019’un aynı dönemine göre yüzde 8 artarak yaklaşık 5.4 milyar dolara ulaşırken, kargo gelirleri 2.5 katına çıkarak 2 milyar doları aştı. Net borçluluk ilk 6 ayda 2.8 milyar dolar azaltıldı.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.