Şirketlerden Twitter’a reklam arası

07.11.2022 - 10:33 | Son Güncelleme :
Şirketlerden Twitter’a reklam arası | Ekonomi Haberleri

Aylarca süren belirsizliğin ardından Elon Musk’a satışı onaylanan Twitter’ın gündemi durulmuyor. Çalışanların yaklaşık yarısını işten çıkaran ve ‘mavi tik’ hesap sahiplerinden 8 dolar almak isteyen Musk’a tepkiler çığ gibi büyüyor. Son olarak, nefret söyleminin yayılmasından ve reklamlarının sorunlu içeriklerle yan yana görünmesinden endişe duyan çok sayıda şirket, Twitter’a reklam vermeyi durdurma kararı aldı.

Hürriyet gazetesinde yer alan habere göre; Twitter, işten çıkarma haberlerinin ardından şimdi de reklam verenlerin aldıkları kararla gündemde. Elon Musk’ın 44 milyar dolar karşılığında satın aldığı sosyal medya platformunda, 3 bin 700 kişinin işten çıkarılmasının ve şirketin izlediği politikanın ardından büyük markalar da rahatsızlıklarını dile getirmeye başladı. Markalar, Twitter’a reklam vermeyi durdurma kararı almaya başlarken, otomotiv markalarının başı çektiği listede ilaç, havayolu, gıda ve hazır giyim şirketleri de yer aldı. The Guardian’da yayınlanan bir habere göre, Twitter’ın gelirlerinin yüzde 90’ı reklamdan geliyor. GLAAD ve the Anti-Defamation League gibi kâr amacı gütmeyen kuruluşlar da geçtiğimiz cuma günü gerçekleştirdikleri toplantıda şirketleri, Twitter’a reklam vermeyi bırakmaya çağırdı.

Haberin Devamı

GELİRLERİ DÜŞÜYOR

Şirketlerin aldıkları kararlar ve STK’lardan gelen açıklamaların ardından Twitter’ın sahibi Elon Musk da reklamların kesilmesi yüzünden gelirlerde büyük bir düşüş yaşandığını söyledi. Musk, suçu reklam verenlere baskı yaptığını iddia ettiği aktivist gruplarda buldu ve içerik yönetimiyle ilgili hiçbir şey değişmemesine rağmen yaşadıkları baskıyı ABD’de ifade özgürlüğünü yok etmeye çalışmak olarak tanımladı. Reklam cephesinde, Musk’ın bazı endişelerini gidermek için reklamcılarla buluştuğu iddia ediliyor. Coca-Cola, American Express, Johnson & Johnson, Nintendo, Unilever gibi markalarla çalışan Interpublic Group (IPG) ve Michelin, Puma, Reckitt, Sanofi, Hugo BOSS, KIA ve Swarovski gibi şirketlerle çalışan Havas Media gibi ajansların, gündem sakinleşene kadar müşterilerin reklam harcamalarını durdurmalarını tavsiye ettiği belirtiliyor.

Haberin Devamı

GÜVENİLİRLİK VURGUSU

Twitter’ın mayıs ayında 3 bin 900, ağustos ayında ise 2 bin 300 reklamvereni varken; MediaRadar’a göre, bu sayı eylül ayında 2 bin 900’e yükseldi. Analiz şirketi, geçen hafta Twitter’daki harcamalarına ara veren General Motors’un Twitter’daki reklam bütçesinin ayda ortalama 1.7 milyon dolar olduğunu açıkladı. Eylülde Twitter’ın 668 yeni reklamvereni olduğunu açıklayan MediaRadar CEO’su Todd Krizelman, “Bu satın alma reklamverenlerin güvenini zorluyor” dedi. The New York Times’ın haberine göre de, hazır giyim markası REI, reklam harcamalarına ek olarak yayınları da durduracaklarını söyledi ve bu kararını, “Twitter’ın zararlı içeriği denetleme ve reklamverenler için marka güvenliğini güvence altına alma konusunda taşıdığı belirsizlikler” sözleriyle gerekçelendirdi. United Airlines’ın sözcüsü Leslie Scott da şirketin Twitter’da reklamları askıya aldığını doğruladı.

REKLAMLARI ASKIYA ALAN MARKALAR

- Pfizer

- L’Oréal

- Mondelez

- Volkswagen

- Audi

- Lamborghini

- Bentley

- Porsche

- General Mills

- Carlsberg Group

- REI

- United Airlines

- Ford

- General Motors 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4301 Değişim: 0,28%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,3443 Değişim: 0,31%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.842,81 Değişim: 0,30%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.