Silverline kârını paylaşıyor
Silverline Endüstri ve Ticaret A.Ş., 24 Nisan 2015 günü gerçekleşecek Genel Kurul Toplantısı'nda onaya sunulmak üzere nakit temettü dağıtılmasına karar verdi
Silverline Endüstri ve Ticaret A.Ş., 24 Nisan 2015 günü gerçekleşecek Genel Kurul Toplantısı'nda onaya sunulmak üzere nakit temettü dağıtılmasına karar verdi. Silverline, Genel Kurul Toplantısı'nda alınacak karar sonrası kar payını 4 Mayıs tarihinde hissedarlarına dağıtmayı planlıyor...
Silverline Endüstri 01.01.2014-31.12.2014 hesap dönemine ait 9.815.105 TL karın, geçmiş yıllardaki zararlarını karşıladıktan sonra kalan karından 892.500 TL'lik net karını temettü olarak hissedarlarına dağıtacak. Silverline, 1 TL nominal değerde hisseye, net 0,0293 Kuruş nakit temettü ödeyecek. 2006 yılında halka açılan ve BİST'te işlem görmeye başlayan Silverline Endüstri Genel Kurul Toplantısı'nda alınacak karar sonrası kar payını 4 Mayıs tarihinde hissedarlarına dağıtmayı planlıyor.
Temettü dağıtımına ilişkin gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Silverline CEO'su Mustafa Laçin "2014 yılı pazarlama faaliyetlerinde yaratılan katma değer ve pazarlama yatırımları, yurtdışında yeni pazarlara yönelik satış faaliyetleri, üretim teknolojisinin artırılması için gerçekleştirilen yatırımlar ve verimlilik artışına yönelik yapılan düzenlemeler ile üretimde ciddi bir artış gerçekleştirdik. Ayrıca üretimde yakalanan artışa paralel olarak grup bünyesinde faaliyet gösteren ve grubumuzun amiral gemisi olarak nitelendirdiğimiz Silverline Ev Gereçleri'ne yapılan marka yatırımları ile son 5 yılın en yüksek performansına ulaşarak önemli bir oranda kar elde ettik" şeklinde konuştu.
Şirketin bağlı ortaklıkları Gümüş-Mak Endüstri ve Ticaret A.Ş., Silver Ankastre Mutfak Ürünleri San. Tic. A.Ş. ve Gümüş Grup Yatırım ve Dan. Destek. Hiz. A.Ş. ile 2014'ü başarılı bir finansal tablo ile kapatan Silverline Endüstri konsolide 135.433.252 TL net satış rakamına ulaştı. Yüzde 44'ü halka açık olan Silverline Endüstri, konsolide 37.293.771 TL özkaynak büyüklüğüne sahip iken ödenmiş sermayesi 30.400.000 TL Şirketin konsolide aktif toplamı ise 81.244.773 TL ... Silverline üretim grubu geçtiğimiz yıl toplam 5.202.453 TL yatırım yaparken Ar-Ge'ye de 895.754 TL harcama yaptı.
Ankastre pazarında yaşanan büyüme üretim artışı sağladı…
Türkiye'nin ihracatta ilk 500 firması sıralamasında 2013 yılında 415.sırada yerini alan Silverline, üretim gücü ve üstün teknolojisini, satış ve markalaşma yatırımları ile birleştirerek büyüme hızını her geçen yıl artırıyor… Silverline Ev Gereçleri'nin ana üreticisi Silver Ankastre, pazarda yaşanan değişimler ve büyüme ile üretimde tedarikçi olarak 2014 yılında ciddi bir artış gerçekleştirdi. Silverline Ev Gereçleri inovatif, çevreci ve fonksiyonel davlumbaz, fırın, ocak, buzdolabı modelleri ile tüketicisine mutfakta maksimum fayda sağlıyor.Şirket global pazardaki markalaşma yatırımlarını attırarak ve 2018 yılına kadar ihracat hacmini de 2 kat büyütmeyi hedefliyor.
Beyaz Eşya Sektörü'nde günümüzün ve geleceğin mutfak trendleri , tasarım ve işlevselliğin ön planda tutulduğu ankastre mutfak ürünlerine kayıyor. Solo ürün grubunda pişirici cihazlar 2014 yılında yüzde 2 gerileme gösterirken, ankastre pazarı geçtiğimiz yılı yüzde 8 büyüme ile kapattı. Pazar ankastreye doğru kayarken bunun en büyük nedeni olarak, yaşam tarzlarında farklılaşma, mutfakta geçirilen zamanın artması, modern çizgilerin trend olması, kentsel dönüşüm süreci, inşaat sektöründeki hareketlilik ve modern site hayatı olarak gösteriliyor. İnşaat firmaları da bu yaklaşımdan hareketle, mimari projeleri oluştururken tüketicinin yaşam kalitesini artıracak detaylara öncelik tanıyor ve mutfaklarda en yeni teknolojileri kullanarak ankastre pazarının canlanmasına doğrudan etki ediyor. Konut sektörüne girdiği 2010 yılından bu yana yüzde 800 büyüme kaydeden Silverline ürün kombinasyonları ile projelere özel çözümler üretiyor.
Türkiye'de 2014 yılında pişirici ve havalandırma ürün grubunda toplamda 3.400.000 adet satış gerçekleşirken, bunun 1.250.000 adedi havalandırma, 2.150.000 adedini pişirici grubu oluşturdu. Pişirme grubunun yüzde 50'sinden fazlasını ise ankastre ürün grubu aldı. Ankastre pazarında üretici konumu ile güçlü bir yer edinen Silverline, 2014'ü ankastre pişirici ve havalandırma ürün grubunda toplamda 330.000 adet satış ile kapattı. Hareketli bir yıl geçiren Silverline Ankastre, 2014 yılında iç pazarda yüzde 20 büyüme kaydetti. Pazar payını yüzde 13'e yükselten marka, 2018 hedefini yüzde 17 olarak belirledi.
Silverline Ankastre CEO'su Mustafa Laçin "2014'ü ciro, üretim ve ihracat olarak oldukça başarılı kapattık. Yurt dışı projeksiyonlarımıza ciddi katkı sağlayan Turqualty destek programına dahil olduk. İhracat ağımıza yeni destinasyonlar ekledik. Dünyadaki üretim adetlerini göz önüne aldığımızda Avrupa'nın ilk 5, dünyanın ise ilk 10 üreticisi arasında yer aldığımızı düşünüyoruz. Ulusal ve uluslararası bir çok kuruluştan başarımızı ve marka kalitemizi tescilleyen ödüller aldık . İç pazarda gerçekleşen büyüme, yaşam tarzlarındaki farklılaşma, geleneksel ürünlerden modern ürünlere geçişin hızlı yaşanması, inşaat sektöründeki büyüme ve buna bağlı olarak ürün yenileme ve değişim pazarının hareketliliği pazardaki yükselişin önemli nedenlerinden... Ayrıca genç nüfus yoğunluğu ve kadınların çalışma hayatında yoğun yer almalarına paralel olarak tüketime daha fazla yoğunlaşmaları gibi bir çok etken ile pazar sürekli büyüme trendi içinde. Biz de Silverline olarak bu büyümenin üretimde ve satış tarafında olumlu yansımalarını yaşıyoruz ve fırsatları iyi değerlendiriyoruz” şeklinde konuştu. Marka yatırımlarını her geçen yıl artırdıklarını ifade eden Laçin, “gerek karlılık olarak, gerekse pazardaki payımızı artırmada ciddi başarılar elde ettik. 2015'te de aynı motivasyon ve güç ile çalışmaya devam ediyoruz. Teknolojimiz ve tasarımımızla pazarda önemli bir noktadayız... Ankastre sektöründe istikrarlı büyümemizi bu yıl da devam ettireceğiz. Geçtiğimiz haftalarda gerçekleştirdiğimiz bayi toplantımızın mottosunda ifade ettiğimiz gibi "Biz Geleceğiz" diyoruz... Hızlı ve emin adımlarla büyürken, geleceğin mutfak teknolojilerini tasarlıyoruz ve üretiyoruz." dedi.
İhracat cironun yüzde 50'sine hakim oldu...
Cirosunun yüzde 50'sini oluşturan ihracatta bir önceki yıla göre yüzde 5 büyüme gerçekleştiren grubun pazarlama şirketi Silverline Ev Gereçleri, yurtdışı pazarında etkin rol oynuyor. Geçtiğimiz yıl Turquality Destek Programına dahil olarak yurtdışı markalaşma hedefinde hızla yükselen Silverline bu yıl ihracat ağına, Kenya, Nijerya, Gana, Cezayir, Yemen, UAE, Kuveyt ve Fransa’yı ekledi. Bu ülkelerle birlikte ihracat gerçekleştirilen ülke sayısını 63’e çıkaran marka 2015 yılında hedefini %3 büyüme ile 70 ülke olarak belirledi. Üretim adedi ile Avrupa'nın 5. büyük üreticisi olan Silverline, birçok ülkede önemli pazar paylarına sahip... Dünya üzerinde 35 ülkede kendi markasıyla satış faaliyetlerini sürdüren Silverline Danimarka, Fas, Irak pazarında showroomları aracılığı ile kullanıcılarına ulaşıyor. Danimarka pazarında yüzde 13, Fas'ta yüzde 12 pazar payına sahipken Irak'ta ise ankastre pazarının lider markaları arasında yer alıyor.
Silverline tasarım alanında da oldukça iddialı… Ürünlerinde estetik ve fonksiyonelliği teknoloji ile buluşturan güçlü AR-GE ekibi, çevre ve enerji duyarlılığı yüksek ürünler ile de farklılığını ortaya koyuyor. Gerek tasarım gerekse teknolojisinde yarattığı faklılığı yıllardır dünyanın en saygın ödül kuruluşlarından aldığı ödüler ile tescilliyor. 2009 yılından bu yana katıldığı tüm yarışmalardan tasarım ve fonksiyonellik alanında ödüllerle dönen marka bugüne kadar 101 uluslararası ödülün sahip oldu. Plus X, Reddot, Germany Design Awards ve KitchenInnovation Award , IF Design Award gibi önemli organizasyonlardan ödüle layık görülen Silverline Ankastre, Türkiye'den ilk ödülü ise 2014 yılı sonunda Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri'nden aldı.
Üretimden gelen güç tasarım ve inovasyona yansıyor...
1994 yılında aspiratör ve davlumbaz üretimi ile sektöre giriş yapan firma bu yıl 21.yılını kutluyor. Merzifon’da 85 bin m²alanda üretim gerçekleştiren marka, grupta toplam 830 çalışanı, yurtiçinde 500‘e yakın bayisi ile tüketicisine ulaşıyor. Müşteri memnuniyeti esasına bağlı olarak hizmet veren marka 200’ü aşkın yetkili servis ve satış sonrası hizmetleri ile de tüketicisinden tam not alıyor….Kurulduğu yıldan bu yana teknolojiyi tasarım ve estetik ile harmanlayan ve bu doğrultuda üretim teknolojilerine sürekli yatırımlar yapan firma dünya markası olma hedefi ile davlumbaz ve ankastre pazarında iddialı bir büyüme gerçekleştiriyor.
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN