Sektörün iki katı büyüdük
Hürriyet Dünyası yüzde 40 artış yakaladı
<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf5014601c04688fbd6339.jpg">
Dijital reklam yatırımları bu yıl yüzde 20 civarında büyürken, hızlı gelişimini devam ettiren Hürriyet Dünyası yüzde 40 artış yakaladı. Hürriyet Dünyası CEO’su Ahmet Özer, “Türkiye’nin en büyük dijital yayıncısı olarak sektörün iki katı büyüdük. Böylece hem gelirlerimizi hem de pazar payımızı arttırdık” dedi.
ımg>Türkiye’nin en büyük dijital yayıncısı olarak sürekli yeni ve inovatif projeleriyle sektöre öncülük eden Hürriyet Dünyası, dijital reklam gelirlerini pazarın iki katı büyüterek yüzde 40 arttırdı. hurriyet.com.tr'den Hülya Güler'in haberine göre; Hürriyet Dünyası CEO’su Ahmet Özer, dijital yayıncılığın dünya ve Türkiye’de olduğu gibi Hürriyet Dünyası için de büyümenin lokomotifi olduğunu belirterek, “Toplam gelirlerimizin yüzde 15’i, reklam gelirlerimizin yüzde 18’i dijitalden gelirken, bu oran hızla artıyor” dedi. Dijital platformun diğer mecralara göre çok daha hızlı büyüdüğünü söyleyen Özer, “Biz bu yıl ilk 9 ayda dijital gelirlerimizde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40 büyüdük. Bu, sektörün büyümesinin 2 katından fazlaya denk gelen bir rakam” diye konuştu.
10 milyon kişiye erişim
DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...
Hürriyet Dünyası’nın pazardaki payını da arttırdığını kaydeden Özer, dijital reklamın Hürriyet Dünyası için çok stratejik bir anlamı olduğunu söyledi. Hürriyet.com.tr’nin aylık tekil ziyaretçi sayısının 35 milyon olduğunu söyleyen Özer, şöyle konuştu: “Hürriyet Dünyası olarak günde 10 milyondan fazla kişiye erişimimiz var. Bugün Türkiye’nin en büyük dijital yayıncısıyız. Ancak pazarda reklam pazar payı olarak durduğumuz yeri maalesef çok fazla netleştiremiyoruz. Çünkü dijital yayıncıları yazılı basın ve televizyon mecrasında olduğu gibi çok sağlıklı ölçümleme imkanı henüz bulunabilmiş değil. Şimdilik bu konuda ölçümleme yapan güvenilir ve tarafsız bir kaynak da yok. Ancak biz kendi ölçümlemelerimize göre ülkenin en büyük dijital yayıncısı olarak sektör standartlarının oluşmasına öncülük ediyoruz.”
Her mecraya özel içerik
Bütün reklam formatlarını, reklam ürünlerini tüketicinin ve reklamverenin beklediği yer ve şekilde tasarlamaya çalıştıklarını belirten Özer, Hürriyet Dünyası’nın mobil, tablet ve masaüstü bilgisayar şeklinde cihaz ayrımı yaparak içeriğini çeşitlendirdiğini vurguladı. Mobili ‘önemi giderek artan bir mecra’ olarak niteleyen Özer şunları söyledi: “Mobil reklamcılığın büyümesi için yayıncıların, reklamverenlerin ve ajansların yapması gereken çok fazla şey var. Kullanıcının mobilde içerik tüketme alışkanlığı çok farklı. Mobilde çok daha hızlı bir kullanım alışkanlığı var. Biz dijital için de yayıncılığımızı mobile özgü, tablete özgü içerik üreterek çeşitlendiriyoruz. Örneğin akşam dizi izlerken tabletiyle de zaman geçiren okuyucumuza özel, o diziyle alakalı haber üreterek içeriğimizi zenginleştiriyoruz. Aynı durum reklam için de geçerli. Bilgisayarda iyi tepki alan bir reklam formatı mobilde aynı etkiyi gösteremeyebiliyor. Mobilin de kendine özgü başka reklam formatları var. Dolayısıyla yayıncılık yaptığımız her alanda reklamverene ve kullanıcıya daha iyi sonuç alabileceği bir ortam yaratmaya çalışıyoruz.”
Nitelikli gücü açığı
Ahmet Özer, dijital platformun çok hızlı büyüdüğüne, eğitim kurumları ve şirketlerin bu hıza yetişmekte zorlandıklarına dikkat çekerek, dijital alanda önemli bir nitelikli insan gücü açığı olduğunu söyledi.
Kullanıcı tecrübesini öne çıkarıyoruz
Hürriyet Dünyası olarak tüketici deneyimi ile reklamverenin beklentisi arasında bir denge kurmaya çalıştıklarını belirten Ahmet Özer, “Reklamverenin beklentisini çok öne çıkarıp, okuyucunun deneyimini geride planda bırakamayız. Hemen her alanda kullanıcı tecrübesini öne çıkarıyoruz. Aslında bundan reklamveren de faydalanıyor. Çünkü kullanıcı iyi deneyim yaşadığı yerde daha fazla vakit harcıyor” dedi.
Mecra henüz çok genç, taşlar yerine oturur
Dijital platformun çok hızlı büyümesi nedeniyle dünyada olduğu gibi Türkiye’de de izinsiz içerik kullanımı gibi sorunların yaşandığını söyleyen Ahmet Özer, şunları kaydetti: “Orijinal içerik üretenlerin, içeriğinin izinsiz kopyalanması sorunu sadece Türkiye’nin değil, dünyanın da üzerinde çalıştığı bir konu. Son 10 yılda bu konuda sürdürülen çabalarla bir yerlere gelindi ancak halen bu konuda atılması gereken adımlar söz konusu. Rekabet görüntülenme üzerinden olduğu sürece bu sorun devam edecek. Ama önümüzdeki dönemde, tüketicinin sitede ne kadar zaman harcadığı, hangi alanları ne kadar ziyaret ettiği gibi metriklerin öne çıkacağı modeller oluşacak. Mecra henüz çok genç, zaman içinde burada taşların yerine oturacağını düşünüyorum.”
Hürriyet sosyal platform üyesi 1 milyon aştı
Hürriyet’in, dijital endüstrinin standartlarının oluşturulması konusunda da sorumluluk üstlendiğini kaydeden Ahmet Özer, Hürriyet Sosyal gibi farklı projelerle sektörde yeniliğe öncülük ederken bir taraftan da sektörün büyümesine katkı sağladıklarını söyledi. Hürriyet Sosyal projesinin Hürriyet Dünyası’nın uzun vadeli vizyonunun küçük bir parçası olduğunu kaydeden Özer şu bilgileri verdi: “Geçen mayıs ayında Hurriyet.com.tr’de sosyalleşmenin ilk adımlarını attık. Şu anda 1 milyon üyeye ulaştık.
Biz önümüzdeki dönemde yaptığımız her şeyin merkezine ‘veriyi’ oturtmayı hedefliyoruz. Eriştiğimiz kitlenin isteklerini, ilgi alanlarını, kullanım alışkanlıklarını ortaya koyan veriyi hem yayıncılığımızın hem de reklamverenle ilişkimizin merkezine koyacağız. Böylelikle bir yandan hedef kitlemizin görmek istediği içeriği kendisine ulaştırırken, reklamverenin de hedefli reklam sayesinde doğru kitleye ulaşmasını sağlamış olacağız. Hürriyet Dünyasında günlük 600’ü aşkın içerik üretiliyor. Amacımız ürettiğimiz tüm içeriği doğru yer ve anda tüketicisi ile buluşturabilmek, okuyucunun ilgilendiği bir alanla ilgili içeriği kaçırmaması ve bizimle daha fazla zaman harcamasını sağlamak. Bugün dijital yayıncılıkta ‘daha fazla görüntülenme sağlama’ hedefi üzerine dönen bir yayıncılık anlayışı hâkim. Bu anlayışla üretilen içeriğin yayıncı açısından katma değeri çok düşük. Biz reklamverenle ilişkimizde tamamen veri odaklı ve verimlilik hedefleyen bir anlayış benimsiyoruz.’
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN