Reklam arttıkça milli gelir de katlanarak büyüyor

17.03.2004 - 11:07 | Son Güncelleme :

REKLAMCILAR Derneği Başkanı Jeffi Medina, marka yaratmak için en önemli silahın reklam olduğunu belirterek, Türkiye`de reklam harcamalarının çok düşük olduğuna dikkat çekti. Medina, ‘‘Türkiye`de reklam harcamaları GSMH`nın (Gayri Safi Milli Hasıla) binde 4`ü seviyesinde kalıyor, gelişmiş ülkelerde ise bu oran bize göre çok daha büyük, GSMH`lerinin içinde yüzde 1.5-2`ye kadar çıkıyor. Bir ülkede, reklam harcamaları arttıkça GSMH çok daha hızlı artmaya başlıyor.’’

Markayı ‘‘vaad eklenmiş ürün’’ diye tanımlayan Medina, ürünün önemini vurgularken, marka olmanın ön koşulunun kaliteli üretim olduğunu ifade etti. Medina, reklamın markayı bilindik yaptığını ve günümüzde tüm dünyaca tanınan markaların, o markaları üreten üretim tesisleri ve dağıtım sistemlerinden çok daha fazla değerli olduğunu kaydetti.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,3779 Değişim: -0,16%
Düşük 34,3142 18.11.2024 Yüksek 34,3779
Açılış: 34,3779
36,3822 Değişim: 0,25%
Düşük 36,1357 18.11.2024 Yüksek 36,5103
Açılış: 36,2908
2.829,32 Değişim: -0,27%
Düşük 2.827,08 18.11.2024 Yüksek 2.831,98
Açılış: 2.831,98
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.