Rekabet Bir Tık Ötede

04.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :

Yeni ekonomiye adapte olmak için her kurum kendi sitesini açıyor

Giderek daha fazla insanın internet ya da bilgisayar kullanıcısı olması, elektronikleşen ekonomiye adapte olmaya çalışan bütün kişi ve kurumları web sitesi açmaya, internet üstünden satış ve operasyon yapmaya götürüyor.


2000`ler parıltılı ve yorucu bir koşturmaca daha getirdi. Artık yalnızca perakende satış değil iş dünyası tüm işlevleriyle internete taşınıyor. Günümüzde ekonomi internetle değişiyor ve dönüşüyor, internet ekonomik ilişkilerdeki köklü değişimlerin temelinde bulunuyor. İnternet, hepimizin hayatına doğrudan ya da dolaylı olarak değişim getirdi. Bu değişimi yakından görebilmek için de geçtiğimiz hafta Management Center Türkiye, Çırağan Sarayı`nda Türkiye`nin e business zirvesi niteliğinde olan Yeni ekonomide e business stratejileri konulu bir konferans düzenledi. Birçok otoritenin katıldığı konferans, kendini geliştirmek, dünyayla eş zamanlı koşmak isteyenlere seçkin bir platform yarattı. Katılımın ve ilginin büyük olduğu e business 2000 konferansı, Türkiye`nin bu alandaki en büyük toplantısına aday.


DEĞER YARATIN;

Monitor Avrupa e business danışmanlık grubu başkanı Waleed İskandar`a göre; her zaman piyasaya ilk girmek avantaj getirmiyor. İlk adımını atan ilk olmak demek değildir. İlk müşteri için değer yaratan pazarda ilktir. Örneğin Amazon.com`u ele alalım. Amazon.com`dan önce internet üzerinde kitap satışı yapan 28 online kitap satıcısı daha vardı. Amazon.com`un yaptığı şuydu; ilk doğru hizmeti veren idi. İnsanlara kendi deneyimlerinden yararlanma fırsatı verdi. Dolayısıyla akıllarımıza ilk yerleşende Amazon.com oldu. Müşteriye verilen değeri artırmak, müşterinin daha önce kıyasla daha iyi bir deneyim yaratarak elde edilebilir. Müşterinin deneyimini güzelleştiren ve hoşlaştıran şirketler daha başarılı oluyor. İskandar`a göre unutulmaması gereken önemli bir nokta da; internet müşteriye güç vermek demek olduğudur.


SÜREKLİ YENİLİK YARATIN;

İnternetin yeni pazarlara ulaşma, satış arttırma, maliyet düşürme, müşteri sadakatini arttırma ve marka değeri yaratma konusunda sunduğu fırsatları doğru değerlendiren şirketler başarı öykülerini imzalıyor diyor e centric başkanı Steve Dolbow ve şöyle devam ediyor; web sitesinde öyle bir değer yaratmalıyız ki, müşterilerimiz başka bir yerde bulamasın. Dolbow`a göre; pazara sürekli yenilik getirmek zorundayız. Rakipler çığ gibi artıyor. Yenilik yaratabilmek için de; pazar modelini anlamamız, eksiklerini ve ihtiyacını belirlememiz ve en önemlisi kendimizin müşterisi olmamız gerekiyor. Diğer önemli bir faktör internet kavramının insanların zihninde yerleştirmektir. Ancak o zaman internet kullanımının gerçek bir devrime yol açabileceğini ifade edebiliriz. Devrimleri yaratan, teknolojik gelişme değil, teknolojik yaygınlaşmadır.


DOĞRU BİR ALTYAPI KURUN;

Nortel e business uygulamaları Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarlama yöneticisi Peter Hurst konuşmasında altyapının e business`teki kritik rolüne değindi. Hurst`e göre; günümüzde e business konusunda uygulamalarını hayata geçirmek isteyen şirketleri birçok risk bekliyor. Şirketin iş süreçlerini doğru tanımlaması, e business uygulamasına konu olan iş modelinin doğru tanımlanması, yeni uygulamanın müşteri kanadında bir değer yaratması, böyle bir adım atmak isteyen şirketler için ön şart olarak karşımıza çıkıyor. Tüm bunları doğru yapan birçok şirket orta ve uzun vadede yine de başarısızlıkla karşılıyor. Başarısızlığın başta gelen nedenleri arasında doğru bir altyapı kurulmaması geliyor. Teknolojik altyapının şirket stratejik hedefleriyle birebir örtüşmemesi, olası değişim ve belirsizliklere karşı uyum gösterme imkanı sağlamaması ve şirketin büyümesine ayak uyduramaması birçok başarılı e business planının zaman içinde işlemez hale gelmesine neden olabiliyor. Ayrıca burada kastedilen altyapının, şirketin tüm temas noktalarının (telefon, faks.....) entegre olması gerekliliğidir. Sonuç olarak, giderek daha fazla insanın internet ya da bilgisayar kullanıcısı olması, elektronikleşen ekonomiye adapte olmaya çalışan bütün kişi ve kurumları web sitesi açmaya, internet üstünden satış ve operasyon yapmaya götürüyor. (FİNANSAL FORUM)



Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.