Ramazan Bayramı’nda oteller yüzde 99 doluluğa ulaştı

17.07.2014 - 15:33 | Son Güncelleme :

Ramazan Bayramı dönemi başta Antalya, Bodrum, Çeşme, Marmaris olmak üzere kıyı bölgelerinde doluluklar yüzde 99’a ulaştı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf58ac601c04688fbd9596.jpg">

Ramazan Bayramı dönemi başta Antalya, Bodrum, Çeşme, Marmaris olmak üzere kıyı bölgelerinde doluluklar yüzde 99’a ulaştı. Yurtiçi bayram doluluklarının yaklaşık yüzde 50’sinin erken rezervasyon döneminde gerçekleştiğini belirten turizmciler, Kıbrıs ve yurtdışı turlarında da artışların yüksek oluşuna dikkat çekti.

Ramazan Bayramı’nın yaz ayına denk gelmesinin yurtiçi ve yurtdışı seyahat pazarında önemli hareketliliğe neden olduğunu belirten MNG Turizm Genel Müdürü Oğuz Terzi, “Eskiden yerli turist yaz aylarında kıyı bölgelerinde, tek tatil yapmayı tercih ederdi. Ramazan Bayramı’nın yaz aylarına denk gelmesi tüketici alışkanlıklarında değişiklik yarattı. Yıllık iznini bayram tatili ile birleştiren birçok kişi için yaz ayında ikinci bir tatil fırsatı oluştu. Yurtdışı tatil olanaklarının daha ulaşılabilir olması nedeniyle de yerli turistin büyük bölümü yaz tatilinin birini yurtdışında kullanmaya başladı” dedi.

İHTİYAÇ KREDİLERİNİ KIYASLAMAK İÇİN TIKLAYIN...

Bayram döneminde yurtiçi kıyı bölgelerinde rezervasyonların büyük bölümünün 5 gece ve üzeri gerçekleştiğine dikkat çeken Terzi, Antalya başta olmak üzere Bodrum, Çeşme gibi popüler bölgelerde dolulukların yüzde 99’a ulaştığını söyledi.

Ramazan Bayramı doluluklarının yüzde 50’sinin 2013 yılı Kasım ayında başlayan erken rezervasyon döneminde gerçekleştiğini kaydeden Terzi, “Ramazan Bayramı turizm mevsiminin en yüksek dönemi olan Temmuz ayı sonuna geliyor. Son yıllarda hızla yayılan erken rezervasyon döneminde rezervasyonunu yaptıranlar yüzde 35 daha ucuza konaklıyorlar” şeklinde konuştu.

Son yıllarda yurtdışı tatil yapma maliyetlerinin azalmasının yerli turistin tatil tercihini önemli oranda etkilediğine dikkat çeken Oğuz Terzi, havayolları biletlerinin ucuzlaması, vize konusunda kolaylıklar ve kredi kartlarına taksit gibi olanakların Ramazan Bayramı ve 2014 yaz sezonunda yurtdışı tatil talebini önemli ölçüde arttırdığını söyledi. Ramazan Bayramı’nda İtalya, Fransa, Disneyland, Benelux, İspanya, Budapeşte, Viyana ve Prag başta olmak üzere 7 gece ve üzeri turların tercih edildiğine değinen Terzi, “Gemi turlarında ise Baltık ve Fiyordlar en popüler destinasyonlar arasında yer alıyor. Bu yıl Kıbrıs rezervasyonlarında geçen yıla oranla yüzde 84 artış yaşandı. Özellikle Bursa, Kayseri, Trabzon gibi şehirlerden Kıbrıs’a direkt uçuşlar konması talep artışına neden oldu” dedi.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.