Perakende sektörünün büyüklüğü 300 milyar doları aştı

07.07.2014 - 11:07 | Son Güncelleme :

Deloitte'un raporuna göre 2013'te perakende sektörünün büyüklüğü 300 milyar doları aştı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf597a601c04688fbd9a69.jpg">

Danışmanlık şirketi Deloitte, Türkiye perakende sektörünü mercek
altına aldığı yeni raporunda sektörünün büyüklüğünün 2013 yılı sonu itibariyle 300 milyar doları aştığını belirtti.
 

Sektörün 2014-2018 yılları yıllık bileşik büyüme oranının %7 olacağı öngörülüyor. Raporda ayrıca süpermarket ve AVM’lerde kredi ve para kartlarla yapılan perakende alışverişlerinin ise son beş yılda ortalama %15 büyüyerek 2013 yılında 34 milyar dolarlık seviyeye ulaştığı belirtiliyor. 

Raporu değerlendiren Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman Ortağı Başak Vardar konuyla ilgili olarak,“Türkiye ekonomisi zorlu geçen bir dönemde büyümeye devam etti. Organize perakendenin payındaki artış, şehirleşme ve genç nüfus nedeniyle değişen tüketim alışkanlıkları ve alternatif ödeme kanalları, tüketimdeki artışı tetikliyor. Sayısı her geçen gün artan AVM’ler ve hızla gelişen online pazar da perakende harcamalarını etkileyen unsurlar. Önümüzdeki dönemde perakendenin her alanının, ekonomik büyüme öngörülerinin üzerinde bir büyümeye sahip olacağını tahmin ediyoruz. Hem yerli hem yabancı yatırımcının sektöre olan ilgisi de kriz sonrası dönemin en üst seviyesinde. Perakende sektörü Deloitte’un en önde gelen uzmanlık alanlarından biri  bu alanda müşterilerimize her türlü danışmanlık hizmetini sunabilecek yetkinliğe sahibiz.” dedi.

##$HABER_942706$##

Gıda perakendeciliği %5 büyüyecek

Rapora göre, gıdanın %44 paya sahip olduğu perakendecilik sektöründe, organize perakendeciler de %55’lik paya ulaşarak, gıda dağıtım alanında liderliği ele almış bulunuyor. 2014-2018 yılları arasında yıllık bileşik büyüme oranının %5 olması beklenen sektörde, ucuzluk marketlerinin aktif büyüme stratejileri benimseyeceği ve sektör genelinde bir konsolidasyon olacağı değerlendiriliyor. 

Diğer kategorilerde de büyüme hâkim 

2013 yılında 51 milyar dolar hacme ulaşan ev perakendeciliği sektörünün, kentsel dönüşüm ve şehirleşme oranındaki artışa paralel olarak 2018 yılına kadar yıllık ortalama %6 büyümesi beklenirken, son yıllarda önemli ölçüde yatırımcı ilgisi çeken giyim ve ayakkabı kategorisi büyüklüğünün de önümüzdeki 5 yılda yıllık ortalama %8 büyümesi bekleniyor. Öte yandan, akıllı telefon ve dizüstü bilgisayar satışlarının başını çektiğini elektronik ürünler kategorisinin, 2013 yılında 16 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığı ifade ediliyor. Son 5 yılda yıllık ortalama %40 büyüyerek 18 milyar dolarlık hacme ulaşan
sanal ortam harcamalarının yaklaşık 4 milyar dolarını internet perakendeciliği harcamaları oluştururken, bu sektörün önümüzdeki dönemdeki potansiyeline dikkat çekiliyor.

BORSAYI CANLI TAKİP ETMEK İÇİN TIKLAYIN

AVM’ler büyümeyi tetikleyecek

Türkiye’deki perakende sektörünü birçok farklı açıdan masaya yatıran rapor, bu yıl AVM yatırımlarına odaklanıyor. Buna göre, son 10 yılda dört kat artarak 333’e ulaşan ülke genelindeki toplam AVM sayısının, 2015 yılı sonunda 409’a çıkması bekleniyor. Önümüzdeki yıllarda İstanbul’un AVM yatırımlarındaki öncü pozisyonunu koruyacağı ifade edilirken, Ankara ve İzmir gibi şehirlerde bir doygunluğa ulaşılacağı ve bu nedenle Marmara, Karadeniz ve Akdeniz bölgelerinde Çanakkale, Edirne, İzmit, Mersin, Ordu, Sinop vb. gelişmekte olan
şehirlerde AVM yatırımlarının hız kazanacağı öngörülüyor.

İnternet perakendeciliğine yatırımcılar yoğun ilgi gösteriyor


Son yıllarda sektörde artarak devam eden yerli-yabancı stratejik yatırımcı ve özel sermaye fon ilgisinin kriz sonrası dönemde işlem hacmi bakımından en yüksek seviyeye ulaştığına dikkat çekiliyor. Rapora göre, 2013 yılında perakende alanında toplam büyüklüğü 1,2 milyar dolar olan 31 adet işlem yapıldı. Bu işlemlerin 13 tanesi, finansal yatırımcıların yoğun ilgi gösterdiği internet perakendeciliği alanında gerçekleşti. Benzer şekilde, 2014 yılının ilk beş ayında perakende sektöründe üçü internet perakendeciliği olmak üzere toplam
12 adet birleşme ve satın alma işlemi gerçekleştiği görüldü.

##$$DOVIZWIDGET##$$


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.