Özelleştirme süreci 2015'te başlayacak

03.11.2014 - 14:10 | Son Güncelleme :

ÖİB, köprü ve otoyollar için danışman seçecek

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf513c601c04688fbd6a9c.jpg">

ÖİB, köprü ve otoyolların özelleştirilmesi için ay sonuna kadar danışman seçecek, özelleştirme süreci ise 2015 yılında başlayacak

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı (ÖİB), İstanbul 1. ve 2. köprü ile bazı otoyolların özelleştirilmesi çalışmaları kapsamında danışmanlarını seçmek üzere ihale açarken; özelleştirme sürecinin gelecek yılın ilk çeyreğinde başlaması öngörülüyor.

Reuters'in haberine göre; Konu hakkında bilgi sahibi kaynakların verdiği bilgiye göre, ÖİB, danışman seçmek için ilgili şirketlere davet mektuplarını gönderdi ve tekliflerin Kasım ayı sonuna kadar verilebileceğini kaydetti.

Konu hakkında bilgi sahibi bir kaynak, Özelleştirmenin metoduna da danışman ile birlikte karar verilecek. İlk ihalenin iptali sonrasında halka arz seçeneği ön plana çıkmıştı ancak, bunun yanı sıra yeniden işletme hakkı devri ya da köprü ve otoyolların gelirlerine göre gruplandırılarak özelleştirilmesi de konuşulan seçenekler arasında dedi.

DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Süreç hakkında bilgi sahibi bir başka kaynak ise Öncelikle Özelleştirme Yüksek Kurulu kararının çıkması gerekiyor. Bunun tamamlanmasının ardından 2015 yılının ilk çeyreğinde özelleştirme sürecinin başlaması öngörülüyor dedi.
             
İstanbul 1. ve 2. köprü ile bazı otoyolların 25 yıllığına özelleştirilmesi için Aralık 2012'de düzenlenen ve en iyi teklifi 5.72 milyar dolar ile Koç Holding -Malezyalı UEM Group Berhad-Yıldız Holding şirketlerinden Gözde Girişim GOZDE.IS ortak girişim grubunun verdiği ihale; Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yaptırdığı çalışmaya göre özelleştirme değerinin en düşük 7 milyar dolar olması gerektiğine yönelik değerlendirmesinin ardından, ÖYK tarafından iptal edilmişti.

Bu yıl Şubat ayında TBMM'de kabul edilen bir torba kanunda köprü ve otoyolların halka arz yöntemiyle satışı için, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün ilgili otoyol ve tesislerinin bir şirket bünyesine aktarılması öngörüldü. Buna göre, Özelleştirme Kanunu çerçevesinde, hisse satış yönteminin uygulanmasına karar verilmesi durumunda karayolları; otoyollar ile bunlar üzerinde bulunan bakım ve işletme tesisleri ve varlıkların işletme haklarını hiçbir bedel almaksızın, 25 yıl süre ile ÖİB tarafından kurulacak anonim şirkete verecek.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.