Otoda tüketim ve bakım hesabı

17.11.2024 - 20:11 | Son Güncelleme :
Otoda tüketim ve bakım hesabı | Ekonomi Haberleri

Yakıt türlerine göre en çok satan otomobillerin tüketim ve bakım maliyetlerini çıkardık. Yılda 20 bin km yapan benzinli otomobil km başına ortalama 3, dizel 2.57, hibrit 2.14 TL tüketirken; evden şarj edilen elektrikli otomobil km’de 0.53 kuruş, özel şarj noktalarından 1.63 TL tüketiyor. Elektrikli otomobilin ilk bakımına kadar benzinli veya dizel araç üç bakımdan geçerek 55 bin TL bakım masraf çıkarıyor. Elektrikli otomobillerin ilk bakımı ise yaklaşık 10 bin TL.

TÜRKİYE’de orta sınıfta bir otomobili satın almak kadar yıllık yakıt ve bakım masraflarını karşılamanın maliyeti de her geçen gün artıyor. Yükselen akaryakıt fiyatları, işçilik ve parça maliyetleri içten yanmalı yani benzinli ve dizel otomobillerin giderlerini her geçen arttırırken pazar payları hızla artan hibrit ve elektrikliler avantajını koruyor. Ancak, 1 Ocak 2025’ten itibaren geçerli olacak yıllık ‘5 bin kilovatsaat’ limiti elektrikli araçlarını sadece evden şarj edenlerin maliyetini de yaklaşık iki kat arttırabilir.

Haberin Devamı

İlk kez satın alınan sıfır km bir otomobilin yıllık toplamda 20 bin km yol kat edeceği göz önüne alarak yaptığımız hesaplamalar göre, benzinli otomobiller arasında en çok satan modellerden olan Fiat Egea, 100 km’de ortalama 7 litre tükettiğinde km başına tüketimi yaklaşık 3 TL’yi buluyor. Bu hesapla Egea’nın yıllık toplam yakıt gideri 60 bin 46 TL’ye ulaşıyor. Dizel motorlu otomobillerde yakıt tüketimi benzinli otomobillere göre daha düşük ancak bakım tarafından maliyetler yüksek. Örneğin, dizel motora sahip Renault Megane, 100 km’de ortalama 6 TL  tükettiğinde km başına tüketimi 2.57 TL oluyor. Böylelikle yılda 20 bin km yol yapan Megane sahiplerinin cebinden yıllık yakıt masrafı olarak yaklaşık 51 bin 444 TL çıkıyor.

HİBRİT KM’DE 2.14 TL

2024’ün ocak-ekim döneminde satışlarını yüzde 73.6 arttıran tam hibrit otomobiller ise şehirçinde en mantıklı çözümlerden birisi olarak öne çıkıyor. Öyle ki, bu sınıfta en çok satan otomobillerden olan Toyota Corolla Hybrid, 100 km’de ortalama 5 litre tükettiğinde km başına yakıt tüketimi 2.14 TL’ye kadar düşüyor. Bu hesapla Corolla Hybrid için sürücülerin cebinden çıkacak tutar yaklaşık olarak 42 bin 890 TL’yi buluyor.

Haberin Devamı

EVDEN ŞARJLA KM’DE 53 KURUŞ MÜMKÜN

Elektrikli araçlar tüm yakıt türlerinden en mantıklı seçenek olmaya devam ediyor ancak 1 Ocak 2025’ten itibaren geçerli olacak konutta 5 bin kWh limitinin özellikle araçlarını evden şarj edenlerin yıllık masraflarını yaklaşık olarak iki kat arttırması bekleniyor. En çok satan elektrikli otomobil olan Togg T10X, 100 km’de ortalama 17 kWh tükettiğinde km başına evden şarjla yaklaşık olarak 54 kuruş tüketim değerine sahip oluyor. Bu da 20 bin km yıllık kullanımda evden şarjla toplam masrafın yaklaşık olarak 10 bin 540 TL olacağı anlamına geliyor. Sadece özel şarj istasyonları kullanıldığında ise km başına ortalama tüketim 1.63 TL’ye çıkarken, yıllık enerji gideri 32 bin 600 TL oluyor. Bu sonuçla bile elektrikli araçlar yakıt/enerji tüketimi açısından avantajlı konumunu koruyor.

 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.395 Değişim: 0,06% Hacim : 80.756 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.315 18.11.2024 Yüksek 9.445
Açılış: 9.419
34,5986 Değişim: 0,48%
Düşük 34,3142 18.11.2024 Yüksek 34,6390
Açılış: 34,4347
36,6804 Değişim: 1,07%
Düşük 36,1357 18.11.2024 Yüksek 36,7738
Açılış: 36,2908
2.905,61 Değişim: 2,42%
Düşük 2.827,08 18.11.2024 Yüksek 2.910,33
Açılış: 2.837,00
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.