Otel doluluklarında keskin düşüş

31.03.2016 - 16:51 | Son Güncelleme :
Otel doluluklarında keskin düşüş | Ekonomi Haberleri

Türkiye genelinde otel dolulukları Ocak-Şubat'ta yüzde 48.7'ye düşerek Avrupa ortalamasının altında kaldı.

STR Global tarafından hazırlanan "2016 Ülke Performans Raporu"na raporuna göre, Türkiye genelinde otel doluluk oranları yılın ilk iki ayında 2015'in aynı dönemine göre yüzde 9.8 düşüşle yüzde 48.7'ye geriledi.

Reuters'ın haberine göre; rapora göre, Türkiye'de otel doluluk oranında, 10 Avrupa ülkesinin ortalaması olan yüzde 59.2'nin altında kaldı.

GEÇMİŞ YILLARIN ENFLASYON RAKAMLARI İÇİN TIKLAYIN...​

Haberin Devamı

Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) tarafından açıklanan rapora göre, Türkiye genelinde doluluk oranları Şubat ayı özelinde ise 2015 Şubat'a göre yüzde 13.4 düşüşle yüzde 49.9'a geriledi.

Rapora göre, düşüşten en fazla etkilenen turizm destinasyonu ise İstanbul oldu. İstanbul’da otel dolulukları Şubat'ta bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 21.4 düşerek yüzde 47.5 olarak gerçekleşti.

Kültür ve Turizm Bakanlığı verilerine göre; Ocak-Şubat döneminde Türkiye'ye gelen yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 8.48 azalışla 2.41 milyon kişi oldu.

İstanbul ve Ankara'da yüzlerce kişinin hayatını kaybettiği canlı bomba saldırılarının yarattığı güvenlik kaygılarının yanı sıra, Rusya ile Suriye konusunda yaşanan görüş ayrılığı nedeniyle Rus turist sayısında yaşanan gerileme turist sayısındaki düşüş etkili oldu.

ORTALAMA ODA FİYATLARI DA GERİLEDİ

Rapora göre, Şubat'ta ADR olarak adlandırılan ortalama günlük satılan oda bedeli 88.6 euro olurken, bu tutar 2015’e göre yüzde 10.7'lik bir düşüşe işaret etti.

RevPAR olarak adlandırılan toplam oda sayısı üzerinden odabaşı elde edilen gelirler ise geçen yıla oranla yüzde 29.8'lik bir düşüşle 42 euro olarak ölçüldü.

Ocak-Şubat döneminde ise ortalama günlük satılan oda bedeli 100.8 eurodan 92.7 euroya, oda başı elde edilen gelir ise 57.9 eurodan 44.7 euroya geriledi.

Haberin Devamı

Avrupa destinasyonları genelinde, 2016 yılının ilk iki aylık ortalama oda bedeli 106.6 euro olarak ölçülürken, İstanbul 92.7 euro ile ortalamanın altında kaldı.

İki aylık dönemde Antalya’da doluluk yüzde 42.7’den yüzde 45'e; ortalama günlük satılan oda bedeli 58.9 eurodan 59.8 euroya yükseldi. Ancak söz konusu artışta Antalya'da çok az otelin açık kalması etkili oldu.

Bölgede birkaç oteli bulunan zincir gruplar, müşterilerini tek bir otelinde konaklamaya yönlendirirken, diğer otellerinin faaliyetlerine ara vermeyi tercih ettiği gözlendi.


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.