Önce sörfçünü seç

17.04.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Bir internet sitesine girdiğinizde özellikle popüler bir siteye girmişseniz karşınıza hemen her sayfada bir banner reklamının çıkması büyük olasılık. İnternette reklam yapmanın en önemli unsuru olan banner reklamları ne yazık ki beklenen başarıyı yakalayamadı. Araştırmalara göre internet kullanıcıları, gördükleri her 100 banner reklamından yalnızca yüzde 0.1 ya da yüzde 0.2`sine tıklıyorlar. Yani bannerların internet kullanıcılarını kendi sitelerine çekme gücü tam bir hayal kırıklığı. ABD’de BoozİAllen & Hamilton ve NetRatings`in ortaklaşa yaptıkları en son araştırmya göre bunun başlıca sebeplerinden biri temel bir pazarlama hatası. Yani reklamcıların ve şirketlerin internet kullanıcılarını segmentlere ayırmada yaptıkları yanlışlıklar.

Her sörfçünün dalgası başka
Sörf yapmak internette gezinti yapmaya verilen genel isim. Ancak gerçek olan şu ki internet kullanıcısı olmak sörfçü olmak için yeterli değil. BoozİAllen & Hamilton ve NetRatings’in son araştırmasında, özellikle internette kalınan süre, reklamlara gösterilen ilgiye göre kullanıcılar segmentlere ayrılmış. ABD`de yapılan araştırmanın sonuçları Türkiye`deki kullanıcılara önemli bir veri sağlıyor.

•Çabukçular (Quickies) Her internete girişlerinde bir dakika civarında internette kalıp iki ya da üç site ziyaret ediyorlar. Girdikleri bir sayfada, örneğin bir hisse senedinin fiyatını kontrol etmek için ya da mail atmak için yaklaşık 15 saniye harcıyorlar. Alışveriş ya da eğlence gibi zaman harcanan sitelere hiç ilgi göstermiyorlar. Reklamlara cevap verme yüzdeleri sıfıra yakın. ABD`li kullanıcıların yüzde 8`inin çabukçular`dan oluştuğu tahmin ediliyor.

•Yalnızca Gerçekleri isteyenler (Just the Facts) Yalnızca favori sitelerine bir göz atmak için internete bağlanıp ortalama 9 dakika internete bağlı kalanlar. Bilgiye ulaşabilmek için farklı sitelerin içeriğine hızlıca göz atıyorlar. Her bir sayfada ortalama 30 saniye geçiriyorlar. 9 dakika içerisinde gördükleri reklamlara cevap verme yüzdeleri sıfıra yakın. Her 100 kullanıcıdan 15`inin bu kategoride.

•Tek hedefçiler (Single Mission) İnternete çok spesifik bir amaç için bağlanıp sonra da çıkıyorlar. Genellikle spor, haber gibi belli ilgi alanlarına giren sitelerin dışına çıkmıyorlar. Ortalama 10 dakika harcıyorlar. Ancak çok spesifik bir reklama cevap veriyorlar. Her 100 kullanıcıdan 7`sini oluşturdukları hesaplanıyor.

•Tekrar Yapçılar (Do it Again) Yalnızca bildikleri sitelerde geziyorlar. Bu sitelerin yüzde 95`i daha önceden bildikleri siteler. Stratejik olarak planlanmış bir reklama cevap verme yüzdeleri yüksek. Kullanıcıların yüzde 14`ünün bu kategoride yer aldıkları belirtiliyor.

•Öylece takılanlar (Loitering) Her internete girişlerinde ortalama 33 dakika geçiriyorlar. Sticky olarak adlandırılan oyun, eğlence gibi kullanıcıları sitede mümkün olan en fazla süre tutmayı amaçlayan içeriğe ilgi gösteriyorlar. Her girişlerinde yaklaşık 45 site dolaşıyorlar. Kullanıcıların yüzde 16`sının bu ketegoride yer aldıkları sanılıyor.

•Bilgi lütfenciler (Information Please) Ortalama internette kalış süreleri 37 dakika. Spesifik bir konuya ilişkin derin bilgiye ulaşmak için kullanıyorlar. Örneğin araba almak istiyorlarsa otomobil sitelerinden otomobilin vergisini anlatan sitelere kadar bir konu hakkında tüm ayrıntılı bilgilere uzlaşmayı amaçlıyorlar. Kullanıcıların yüzde 17`si Bilgi Lütfenciler`den oluşuyor.

•Sörfçüler (Surfers) Eğer internete bağlandığınızda ortalama 70 dakikanızı geçiriyor ve 45 farklı sitede dolaşıyorsanız siz tam bir sörfçüsünüz demektir. Sorfçüler doğal olarak internet pazarlamacılarının rüya kitlesi. Zira özellikle içerik ortaklıklarıyla yönlendirilen siteleri ziyaret etme oranları çok yüksek. Araştırmadan ortaya çıkan sonuca göre ABD`li internet kullanıcılılarının yaklaşım yüzde 23`ü sörfçü olarak nitelenebilecek özellikler gösteriyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.269 Değişim: 0,40% Hacim : 29.387 Mio.TL Son veri saati : 12:12
Düşük 9.253 20.11.2024 Yüksek 9.308
Açılış: 9.273
34,4976 Değişim: 0,05%
Düşük 34,3550 20.11.2024 Yüksek 34,5577
Açılış: 34,4818
36,4677 Değişim: -0,29%
Düşük 36,4453 20.11.2024 Yüksek 36,6645
Açılış: 36,5732
2.912,48 Değişim: -0,26%
Düşük 2.901,82 20.11.2024 Yüksek 2.930,41
Açılış: 2.920,16
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.