Kredi kartında 150 trilyonluk ‘mil’ kavgası

17.03.2004 - 11:08 | Son Güncelleme :

THY`nin 15 Mart`tan itibaren ‘Shop&Miles’ ve Miles&Miles kartı sahiplerinin biriktirdiği millere karşılık vereceği bedava biletlerde sınırı yoğun sezonda yüzde 50 artırması, tartışma çıkardı.

THY, ‘‘En iyi sistem bu’’ derken, kart sahipleri, ‘‘Millerimizi yaktılar’’ dedi.

TÜRK Hava Yolları`nın (THY) müşterilerine bedava uçak bileti kazandırdığı ‘mil programı’nda değişikliğe gitmesi büyük tartışma yarattı. Tartışmalar, THY`nin 3.5 yıl önce başlattığı ve bugüne kadar yaklaşık 150 trilyon lira değerinde 10 milyar mil verdiği programda, ‘bedava uçak bileti’ kazanmak için gerekli olan mil miktarını artırmasıyla ortaya çıktı. ‘Mil kartı’ sahipleri böyle bir artış karşısında hukuki yollara başvuracaklarını belirtirken, THY, bu artış sayesinde bütün uçuşların ‘ödül mil’ sahiplerine limitsiz olarak açıldığını savundu.

THY, 15 Mart 2004`ten itibaren uygulamaya başladığı yeni mil programıyla, bedava uçak bileti kazanma mil oranlarını artırdı. THY, ödül biletlerle ilgili yeni uygulamaya konulan sistemde, yer kısıtlamasının tamamen kaldırılarak uçuş mili tablolarının yeniden düzenlenmesinin söz konusu olduğunu bildirdi. THY`den yapılan açıklamada, kurumun dünyada bir ilki gerçekleştirerek Miles&Miles ve Shop&Miles üyelerinin kazandıkları ödül millerinin kullanımındaki kısıtlamaları kaldırdığı belirtildi.

SINIRLI KOLTUK VARDI

Başka hiçbir havayolu şirketinde olmayan bu uygulama sayesinde bütün uçuşların ödül mil sahiplerine limitsiz olarak açıldığı dile getirilen açıklamada, şöyle denildi: ‘‘Dünyadaki diğer havayolları ile birlikte kullanımını benimsediğimiz ‘ödül millere sınırlı koltuk sayısı ayrılması uygulaması` daha önceki senelerde üyelerimizin yoğun şikayetlerine neden olmaktaydı. Bu kısıtlama nedeniyle kış sezonunda bile uçaklarda ödül millerin kullanımına ayrılan koltuklar birkaç adetle sınırlandırılmaktaydı. Yaz aylarında ise ödül millerle uçmak neredeyse imkansızdı. THY, yeni uygulamaya koyduğu sistem sayesinde, yoğun sezonda (yaz ayları, bayram v.s.) daha önceden hiç yer bulamayan yolcularımıza yüzde 50 artırımlı mille yer bulabilme imkanı sağladı. Yüzde 50 artırımlı mil harcamak istemeyen yolcularımız ise yüksek sezonda düşük sezon milleriyle eskiden olduğu gibi sınırlı sayıda yer imkanından yararlanabilecek. Yeni uygulamamızla ilgili çalışmalar 5 Nisan 2004`e kadar tamamlanacak.’’

THY açıklamasında şu bilgilere yer verildi: ‘‘Uçuş millerinin artırılması söz konusu değildir. Yer kısıtlamasının tamamen kaldırılarak uçuş mili tablolarının yeniden düzenlenmesi söz konusudur. Bir başka ifade ile THY, eskiden olduğu gibi veya dünyadaki diğer havayollarında uygulandığı gibi sadece düşük sezondaki uçuşlarda sınırlı sayıda koltuk ayırma yerine, ‘gerekirse en yoğun sezonda bile uçağın tamamını ödül millerine tahsis edebileceğini` taahhüt etmektedir. Ücretli yolcu yer bulduğu takdirde ödül biletli yolcu da yer bulabilecektir.’’

Kart sahipleri dava açmaya hazırlanıyor

THY`nin mil programında değişikliğe gitmesi, Miles& Miles ve Shop&Miles kartı sahiplerini kızdırdı. Bir çok tüketici uygulamanın hukuka aykırı olduğunu belirtirken, bir bölümü de THY`nin tek taraflı olarak programı değiştirdiğini kaydetti. Tüketiciler şu açıklamayı yaptı: ‘‘Kendimizi aldatılmış hissediyoruz. Çünkü THY, tüketiciyle yapmış olduğu mukaveleyi tek taraflı olarak kendi lehine değiştiriyor. Mil miktarını bir anda artırarak insanların hakkını yiyor. THY bize daha önce bilet vereceğim diye kandırıyormuş. Şimdi uçuşların mil sahiplerini limitsiz olarak açıldığını söylüyorlar. Bu Amerika’da olsa tazminatların altından kalkamaz.’’

THY: Bizim ‘mil sınırı` yine düşük

THY, yabancı havayollarının mil kullandırma tablolarına bakıldığında kendilerinin eşit veya daha düşük mil değerleri olduğunun görüleceğini belirterek, bazı Avrupa havayollarının iç hat ekonomi sınıf ödül bilet için 25 bin mil, Avrupa`dan Amerika`ya ekonomi sınıfı için 70 bin mil istediğini ve bunu yer kısıtlamasıyla uyguladığını vurguladı. THY`de ise iç hat ekonomi bilet için 15 bin mil, Amerika`ya ekonomi bileti için ise 65 bin mil gerektiği bildirilen açıklamada, ödül millerinin kullanımında söz konusu olan kısıtlamanın kalkmasının büyük rağbet gördüğü ve kullanım miktarının büyük ölçüde arttığı belirtildi.

Garanti: Program değişmese iyi olurdu

THY ile birlikte 3.5 yıldır mil programı konusunda işbirliği yapan ve müşterilerine Shop&Miles kredi kartıyla uçuşların dışında alışverişlerde mil kazandıran Garanti Bankas`nın Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Mehmet Sezgin, ‘‘THY mil programını keşke değiştirmesiydi. Değiştirecekse de keşke bunu profesyonellerle oturup yapsaydı’’ dedi.

Sezgin, mil programlarının tüm dünyada çok tutulduğunu ve şirketler için önemli olduğunu belirterek, ‘‘İnsanlar bu programlar sayesinde 300-400 dolarlık uçak biletlerine bedava sahip oluyor’’ dedi. Türkiye`de ise millerin kazanıldığını ama kullanılmadığını söyleyen Sezgin, ‘‘THY bugüne kadar bilet satmaya öncelik veriyordu. Ama yeni uygulamayla söylediklerine göre mil sahipleri tüm uçuşlardan yararlanabilecekler’’ dedi.

Mil programları için tüm dünyada havayolu şirketlerinin ‘Z` sınıfı uygulamasını gerçekleştirdiklerini kaydeden Sezgin şöyle konuştu: ‘‘Bu sınıf mil sahiplerine uçaklarda belli kontenjanlar sağlıyor. Ama bunlar genellikle iki üç koltukla sınırlı sayıda. Bu konuda tüketicilerden bir çok şikayet geliyordu. THY`nin yeni yönetimi de mil programını gözden geçirerek değiştirdi. Bedava uçak bileti kazanmak için gereken mil miktarlarını yoğun ve düşük sezon olarak ayırdı.’’

Sezgin, yeni mil programının hem sık sık uçan uçan hem de Shop&Miles kredi kartını kullanlar için mantıklı olduğunu söyledi.

Kazanılan her bir ‘mil`in fiyatı 15 bin lira ediyor

THY, 3.5 yıl önce başlattığı mil programıyla bugüne kadar 5.7 milyar mili Garanti Bankası`nın Shop& Miles kredi kartlarıyla, 3.5-4 milyar mili de Miles& Miles kartlarıyla kullandırmış. THY`nin kullandırdığı yaklaşık 10 milyar milin parasal karşılığı ise 150 trilyon lirayı buluyor. Bu hesaplamayı uçak bilet fiyatlarını o uçuş için gereken mile bölerek hesapladık. Yani 212 milyon lira olan İstanbul-Ankara gidiş dönüş uçak bileti fiyatını, bu bilet için gereken mil değerine yani 15 bin mile bölerek yaklaşık mil başına parasal değeri çıkardık. Sonuçta her bir milin gerek yurtiçi gerekse yurtdışı karşılığı 15 bin liraya eşit geliyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4458 Değişim: 0,03%
Düşük 34,3142 18.11.2024 Yüksek 34,4918
Açılış: 34,4347
36,3398 Değişim: 0,14%
Düşük 36,1357 18.11.2024 Yüksek 36,5103
Açılış: 36,2908
2.851,11 Değişim: 0,50%
Düşük 2.827,08 18.11.2024 Yüksek 2.852,31
Açılış: 2.837,00
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.