Kanal İstanbul’un talipleri artıyor

10.12.2014 - 10:30 | Son Güncelleme :

İhale süreci önümüzdeki aylarda başlayacak

<ımg class="yeniImg" border="0" src="https://image.hurimg.com/i/hurriyet/75/0x0/66cf4e48601c04688fbd5635.jpg">

Kanal İstanbul projesi için ihale sürecinin önümüzdeki aylarda başlaması bekleniyor. Karadeniz ve Marmara'nın yapay bir boğazla bağlanacağı proje için Çinli, İtalyan ve Rus firmalarla ön görüşmeler yapıldı

İstanbul’un büyük kısmını adaya dönüştürecek Kanal İstanbul Projesi için önümüzdeki aylarda ihale süreci başlayacak. 10 milyar dolara mal olacak projenin fizibilite çalışmaları tamamlandı. Karadeniz ve Marmara’nın yapay bir boğazla bağlanacağı projeyle yerli ve yabancı birçok şirket ilgilenirken, Çinli, İtalyan ve Rus firmalarla ön görüşmeler yapıldı. Geçen yıl Yüksek Planlama Kurulu (YPK) kararı çıkan Kanal İstanbul Projesi’nde geri sayım başlıyor. 2011’de dönemin Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan projede fizibilite hazırlıkları tamamlanırken, ihale sürecinin önümüzdeki aylarda başlaması planlanıyor.

dunya.com'dan Meltem Gündüz'ün haberine göre: 10 milyar dolara mal olacak Kanal İstanbul’un 25 metre derinliğinde ve 150 metre genişliğinde olması planlanıyor. 5.5 milyar TL olarak hesaplanan inşaat işleri kapsamında İstanbul Boğazı ile Silivri arasındaki doğu-batı ekseninde, projeyle çakışacak en az 5 otoyolu, karayolu ve demiryolunun deplase edilmesi (başka noktaya taşınması) planlanıyor. Kanal üzerine en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanıyor. Toplamda 10 milyar dolara mal olacak proje, parça parça ihale edilecek. Kanal İstanbul, alttan kesik ‘V’ harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümün genişliği 100 metreye, V harfinin iki ucu arasındaki mesafe 520 metreye kadar ulaşabilecek. Kanalın derinliği 20 metre olacak.

DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

Güzergah yakında açıklanacak

Kanal İstanbul Projesi, güzergahının açıklanacağı tarihten itibaren gayrimenkul piyasasına büyük hareketlilik getirecek. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ‘Çılgın Proje’ olarak tanımladığı Kanal İstanbul’un güzergahı açıklanmadı fakat projenin yer alacağı tahmin edilen yerlerde arazi fiyatları tavan yaptı. Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy’ün 3 alternatif bölge olarak öne çıktığı projede, bu rotanın seçilmesinin en önemli nedeni, kanal aksında yer alan arazilerin yüzde 80’e yakınının hazineye ait olması. Projenin yerinin şu an tam olarak belli olmadığını belirten yetkililer, “En kısa yol, en uygun yer neresidir araştırıyoruz. İstanbul Boğazı’na alternatif olacak güzergahı belirleme gayretindeyiz. 1-1,5 ay içinde güzergahı netleştireceğiz” dedi.

‘Rotada orman arazisi yok’

Daha önce Silivri, Ortaköy, İnceğiz, Gökçeli, Çanakça, Dağyenice olarak tespit edilen proje arazisinden, Karacaköy, Evcik Barajı’ndan Karadeniz’e bağlanan bölümde istimlak edilecek arazilerin çokluğu nedeniyle vazgeçildi. Proje, planlamalara göre Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy ilçelerinden geçerek Karadeniz ile Marmara Denizi’ni birbirine bağlayacak. Bu projeyle kirlenen Küçükçekmece Gölü kanala katılacak, Sazlıdere Barajı ise devre dışı kalacak. Yol üzerinde hiç orman arazisi bulunmaması da güzergahın bir diğer avantajı olarak gösteriliyor.

Rus, Çinli ve İtalyanlar ilgileniyor

Kanal İstanbul ile yerli ve yabancı birçok şirketin yakından ilgilendiği öğrenildi. Panama Kanalı'nı yapan MWH Global ve Çinli birçok şirketin ihaleye ilgi duyduğu ifade edilirken, TAV’ın ortağı CCC ile süreci yakından takip ettiği vurgulandı. Rus ve İtalyan firmalar ile de bazı ön görüşmelerin yapıldığı, hatta İstanbul’daki deniz trafiğine çözüm için büyük bir Rus firmasının kanalın inşasını üstlenebileceğini ilettiği öğrenildi.

Günde 150 gemi geçecek

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın ‘Çılgın Proje’ olarak adlandırdığı Kanal İstanbul büyük ses getirmişti. Kanal İstanbul ile iki yarımada ve bir ada oluşacak. Kanalın inşası sırasında, milyonlarca metreküp hafriyat çıkarılacak. Kazı malzemesi büyük bir liman ve havalimanı yapımında, sönmüş maden ocaklarında ve kanalın kapatılma noktasında kullanılacak. Proje ile boğaz trafiğinin de son bulması hedefleniyor. Kanal İstanbul’dan günde 150-160 geminin geçmesi hedefleniyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.