İşte 3. Boğaz Köprüsü'nün son hali

04.06.2016 - 14:01 | Son Güncelleme :
İşte 3. Boğaz Köprüsü'nün son hali | Ekonomi Haberleri

Erdoğan tarafından 26 Ağustos 2016 tarihinde hizmete gireceği açıklanan 3. Boğaz köprüsünün de asfaltlama çalışmaları tamamlandı. Yoğun bir çalışmanın sürdüğü köprünün hemen yanında bilgisayar sistemlerinin de yer alacağı işletme binasının yapımını da başlandı.

11 BİN 500 TON ÖZEL ASFALT KULLANILDI 

Yapımına 29 Mayıs 2013 tarihinde başlanan 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin en önemli bölümü olan 3. Boğaz köprüsünün otomobillerin geçeği bölümde asfaltlama çalışmaları tamamlandı. Asfaltlama öncesinde çelik tabliyelerin yüzeyleri paslanmaya karşı tamamen koruma altına aldığı belirtildi. Köprüye iki kademe halinde özel bir asfalt döküldüğü öğrenildi. Asfalt çalışmalarının 11 bin 500 ton asfaltın gece gündüz yaklaşık 150 kişilik bir ekiple sürdürülen çalışmalar sonucu 2 aydan daha kısa bir sürede tamamlandığı belirtildi.

Haberin Devamı

KÖPRÜYE AMORSİTÖRLER TAKILIYOR

Öte yandan inşaatın önemli bir aşaması olan eğik askı halatlarının damper montajı işlemlerinin başladığı öğrenildi. 3.Boğaz köprüsünü taşıyacak iki sistemden biri olan eğik askı halatlarının montaj işlemleri sırasında 176 adet eğik askı halatının montajı yapılmıştı. Yaklaşık 6 bin 500 kilometre kablo çekimi yapılarak tamamlanan eğik askı halatlarında salınım yaşanmaması için amorsitörlü damper sistemi takılıyor.

KÖPRÜ İŞLETME BİNASININ İNŞAATINA BAŞLANDI 

Bu arada köprü işletmesinin yer alacağı ana işletme binasında yapımına başlandı. Köprüyle ilgili ölçümlerin yapılacağı modern cihazlarında bulunacağı işletme binası köprünün Avrupa yakasında bulunan bölümünde inşa ediliyor. Çevresi şu an küçük bir kenti andıran ana şantiye binası tamamlandığında bölgedeki tek bina olarak kalacak.

GÜNLÜK GELİRİ EN AZ 405 BİN DOLAR OLACAK

Köprüdeki çalışmalarla birlikte yürüyen otoyol çalışmalarının önümüzdeki Ağustos ayı içinde tamamlanması bekleniyor. Proje tamamlandığında Odayeri - İkitelli ve Paşaköy - Çamlık bağlantı yolları hem otoyolun şehir içi ile bağlantılarını sağlayacak hem de TEM Otoyolu’ndaki yoğun trafiği rahatlatacak.

Haberin Devamı

3. Boğaz Köprüsü ve otoyollarını kullanan araçlar İstanbul’a giriş yapmadan transit olarak geçebilecekler. 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş & Astaldi JV tarafından yapılacak.

Bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı’na teslim edilecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar olacak. Köprüden geçiş ücreti ağır vasıta araçlarda 15 doları bulacak.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.