İşte 2019 trafik sigortası fiyatları

12.12.2018 - 11:03 | Son Güncelleme :
İşte 2019 trafik sigortası fiyatları | Ekonomi Haberleri

Araç gruplarına ve sürücülerin hasar geçmişine göre tüm illerde 2019 Ocak ayından itibaren uygulanacak trafik sigortası primleri.

Hürriyet Gazetesi yazarı Noyan Doğan'ın haberine göre; pazartesi ‘Trafik sigortasına zam yok’ başlıklı yazımda, Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın, 2019 Ocak ayı trafik sigortası azami fiyatlarını (tavan fiyat) belirlediğine ve bunu da sigorta şirketlerine duyurduğuna değinip, gelecek yıl trafik sigortası primlerine enflasyon ayarlaması kapsamında zam yapılmayacağını, sadece aylık yasal artışlar uygulanacağını yazdım. Yazımda, 10 ilin trafiğine kayıtlı otomobillerin ve sürücülerin hasar durumuna göre 2019 trafik sigortası fiyatlarını da duyurduk. Bunun üzerine okuyuculardan, ‘neden diğer illerin fiyatlarını yayınlamıyorsunuz’ diye talepler geldi. Kimi okuyucular da fiyat tablosunu sadece otomobiller ile sınırlı tutmamızı eleştirdi. İşte, tüm illerin, tüm araç gruplarını ve sigorta yaptıran sürücülerin hasar geçmişine göre 2019 yılı trafik sigortası fiyatları.

Haberin Devamı

HASARLI-HASARSIZ SÜRÜCÜ

Hazır yeri gelmişken hasar geçmişi konusunda da bilgi vereyim, çünkü bu konuda sürücülerde ciddi kafa karışıklığı yaşanıyor; ‘birinci basamak nedir, yedinci basamak nedir’ diye. Özellikle de en çok merak edilen konu, hangi durumlarda hasarlı sürücü, hasarsız sürücü konumuna düşüldüğü konusunda. Trafik sigortasında fiyatı belirleyen temel unsur, sürücünün hasar geçmişi. Fiyatlar, ‘hasarsızlık kademesi’ adı altında 7 basamaktan oluşan sisteme göre belirleniyor. 4. kademe, prim artırım ve indirimi içermeyen, ilk kez trafiğe çıkacak olanların kademesi. Bir anlamda trafik sigortasına giriş kademesi ve tavan fiyatta da tüm primler bu kademeye göre belirleniyor. Hasarsız geçen her yıl, bir kademe artıyor, 5-6 ve 7. kademeye kadar çıkılıyor. Bu kademe çıkışında da sürücülere belirli oranlarda indirim uygulanıyor. Geçmişte hiçbir hasarı olmayan sürücüler 7. kademeye kadar çıkıyor ve en yüksek indirimi alıyor. Tüm bu indirimler de 4. basamağa göre belirleniyor.

Haberin Devamı

1. KADEMEYE DİKKAT

Gelelim hasar durumuna. Hasar yapıldığı her yıl için de kademe düşerek, 1. kademeye kadar iniliyor. Eğer bu hasar maddi ise bir kademe iniliyor; yok ölümlü ve yaralanmalı bir kaza ise iki basamak iniliyor. Nasıl ki, hasarsızlık kademesine göre belirli oranda indirim uygulanıyorsa; hasar durumuna göre de fiyata yine belirli oranda artırım uygulanıyor ki, 1. basamağa inen sürücüye en yüksek artırım yapılıyor. Şunu da belirteyim, hasarlı sürücü, gelecek yıllarda hasara karışmadığı müddetçe basamak çıkabiliyor.

 

BU VİDEO İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.