İlk yerli otomobil 5 milyon liraya satıldı

27.10.2015 - 15:58 | Son Güncelleme :
İlk yerli otomobil 5 milyon liraya satıldı | Ekonomi Haberleri

Işık, "Gebze'de hayırsever bir iş adamımız yerli otomobili almak istediğini söyledi. 5 milyona sattım ilk otomobili" dedi.

 

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Her gittiğimiz yerde, 'İlk arabayı ben almak istiyorum, kesinlikle alacağım, biz arkadaş grubu olarak alacağız, şirketteki tüm arabaları yenilerim' gibi tepkilerle karşılaşıyoruz. Bir anekdot paylaşayım, ilk otomobili sattım. Gebze'de hayırsever bir iş adamımız ilk otomobili almak istediğini söyledi. 'Olur ama pahalı olur' dedim, 5 milyona sattım ilk otomobili. Şartımız şu Cumhurbaşkanımızdan farklı bir talimat gelmezse Gebzeli hayırsever iş adamına ilk üretilen aracı vereceğiz. Ama bunun karşılığında da hayırsever iş adamımız Gebze'ye 5 milyon değerinde bir okul yapıp bağışlayacak" dedi.

Haberin Devamı

##$$TASITKREDIWIDGET##$$

AA'nın haberine göre; sanayide eş değer parça uygulamasını hayata geçirdiklerini anlatan Işık, "Uygulamayla 'bu parça eş değerdir' dediğin zaman istediği yerden bu parçayı alabilecek. İlla yetkili servisten almak zorunda değil. Bu, tüketiciye menfaat sağlayacak, 1 liralık parçayı niye 3-5 liraya alsın. Uygulamayla kaza halinde aracın tamir masrafı azalacağı için poliçe masrafı azalacak ve tüketici ile esnaf kazanacak. Yerli üretimi de artırmış olacağız" şeklinde konuştu.

"Türkiye'de ölçek bazında yerli üretim bizim en önemli önceliğimiz" diyen Işık, bunun için de organize sanayi bölgelerini desteklediklerini söyledi.

'YERLİ OTOMOBİLİ TÜRKİYE İÇİN ÇOK STRATEJİK ALAN OLARAK SEÇTİK'

Türkiye'de yerli işlerden rahatsız olan 2 kesim bulunduğunu belirterek, "Birincisi ithalat lobileri, 'Ne güzel getirip satıyoruz bizim ekmeğimizle neden oynuyorsunuz.' İki, 'Bu adam başımıza bela olur, oturduğumuz koltuğu altımızdan alır' diyen ufuksuz, kapasitesiz siyasetçiler. Tarih aynen akıyor. Bugün yerli otomobile karşı çıkanlarla o gün Nuri Demirağ'ın uçak üretmesine karşı çıkanlar aynı kafa" ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

"Devrim" otomobil projesi sahiplenilseydi şu anda Türkiye'nin dünyada bir ya da birkaç markasının olabileceğine işaret eden Işık, şöyle devam etti:

"Otomobil projesine niye bu kadar önem veriyoruz? Çünkü otomobilde artık teknoloji değişmeye başladı. Mekanik aksamın da otomobildeki yeri azalıyor. Motor, şanzıman, diferansiyel gidiyor yerine batarya ve elektrikli tahrik sistemleri geliyor. Artık daha çok sensör teknolojisi otomobilin içine giriyor. Donanım ve yazılım otomobilin önemli maliyetini teşkil etmeye başladı. Yeni bir fırsat var, bu teknoloji değişirken Türkiye bir marka üretirse satar. Güçlü bir iç pazarımız var, bir de bizim gönül coğrafyamız var. Türk markası bile onları cezbediyor. Bugün Erbil'de satılan ürünlerin yüzde 80'i Türk markası ama şundan da emin olun 5-6 sene sonra bu teknoloji de olgunluğa erişecek ve pazara girmek mümkün olmayacak. Bunun için yerli otomobili Türkiye için çok stratejik alan olarak seçtik." 

Işık, yerli otomobil konusunda izledikleri politika hakkında katılımcılara bilgi vererek, Türkiye'nin menzili uzatılmış elektrikli aracı ve içten yanmalı motorunun da olacağını vurguladı.

Dizel motorları Türkiye'de geliştirmekle ilgili projeyi TÜBİTAK'ta başlattıklarını aktaran Işık, şunları kaydetti:

"15-17 kilovatsaatlik batarya düşünün. İzmit'in içinden bir ay çıkmadınız. Günde 100 kilometreye kadar telefonunuzu şarja takar gibi akşamdan bataryayı şarja takacaksınız. 100 kilometreye kadar gezeceksiniz. Günde 2-2,5 liralık şarj maliyetiyle ama memleketinize gitmeniz lazım. Başka bir arabayla mı gideceksiniz, olmaz. Onun için arabanın arkasına küçük bir jeneratör koyuyoruz. Bu jeneratör benzinli, dizel ve LPG'li olabilir. Araç giderken batarya zayıfladı, jeneratör devreye giriyor hem elektrik motorunu besliyor hem de bataryayı şarj ediyor. Türkiye'nin her yerine istediğiniz gibi gidebilirsiniz, benzinin, mazotun ve LPG'nin olduğu her yere rahatlıkla gidersiniz. Şimdi en iyi araba 100 kilometrede 5 litre yakıyor, bazıları 9-10 litreye kadar çıkıyor. Şimdi bu araçta hedefimiz, 100 kilometrelik bir yolu 2 litre benzinle gitmek veya mazotla gitmek. Tasarruf olur mu? Türkiye'nin petrole bağımlılığı azalır mı, azalır. Aile ekonomisine ciddi katkı olur. Büyük şehirlerdeki hava kirliliğini de büyük oranda ortadan kaldırır. Birkaç sene sonra belki yollarda Apple'ın arabasını göreceğiz. Google insansız çalışan araç yaptı. Herkes yaparken Türkiye niye yapmasın?"

Haberin Devamı

Türkiye'nin istikrarını sürdürmesi durumunda 2020'den önce yerli aracın satışa çıkacağını belirten Işık, bunun için gayret gösterdiklerini bildirdi.

Birilerinin bu projeyi itibarsızlaştırmak için çalıştığını ifade eden Işık, artık Türkiye'de eski siyaset anlayışının olmadığını vurguladı.

Işık, yerli otomobil yapılması sonucunda sanayideki esnafta da ciddi bir teknolojik dönüşüm olacağını dile getirerek, "Daha teknolojik servisler göreceğiz. Yetkili servislik pek çok anlamını yitirecek. İyi yetişmiş kadrolar belki bütün araçlara bakabilecek. Türkiye'nin geleceğini parlak görüyorum. Sadece dikkat etmemiz gereken nokta, Türkiye'nin istikrarını sürdürmesi" değerlendirmesinde bulundu. 

 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.