'Efsane Kasım'dan 500 milyar TL bekleniyor

29.10.2024 - 19:16 | Son Güncelleme :
'Efsane Kasım'dan 500 milyar TL bekleniyor | Ekonomi Haberleri

1 Kasım itibarıyla başlayacak olan ‘efsane kasım’ indirimlerine gerileyen enflasyonun olumlu etki yapması bekleniyor. Bu sene geçen yıla oranla daha fazla ilgi beklediklerini anlatan e-ticaret sektörü temsilcileri ise bu kapsamda 500 milyar liralık bir ticaret hacmiyle günlük 20 milyon liralık satış yapılacağını öngörüyor.

KASIM ayı, perakende sektörünün bir tür hasat mevsimine girişini temsil ediyor. Kasımdan başlayarak hazirandaki Babalar Günü’ne kadar devam eden; yeni yıl ve özel günler silsilesinin etkisiyle yaza kadar süren bir hasat mevsiminden söz ediyoruz. Kasımın özel bir yeri var çünkü adı ‘indirim’ ve ‘fırsat’ kelimeleriyle özdeşleşmiş. ‘Efsane Kasım’ adıyla anılan bu süreç, ‘black friday’ ve ‘cyber monday’ gibi kampanyalarla başlıyor ve tüketicilere cazip fırsatlar sunuyor. Bu yıl ‘efsane kasım’ için Türkiye’de birçok perakende ve e-ticaret sitesi, yüzde 50’ye varan indirimlerle tüketicileri cezbetmeye hazırlanıyor. Uzmanlar özellikle elektronik, giyim ve ev eşyaları gibi kategorilerdeki satışlarda yükselme öngörüyor. Sektör temsilcileri ise gerileyen enflasyonun sektöre olumlu katkı sağlayacağı görüşünde. Temsilciler, bu dönemde günlük 20 milyon liralık alışveriş yapılmasını, dönem boyunca ise 500 milyar liralık bir ticaret hacmi beklediklerini belirtiyorlar.

KASIMDA TİCARET YÜZDE 50 ARTIYOR

Haberin Devamı

2023’te Türkiye’de e-ticaret hacmi, bir önceki yıla göre yüzde 115.15 artarak 1.85 trilyon Türk lirasına ulaştı, işlem sayısı ise yüzde 22.25 artarak 5.87 milyar adet olarak kaydedilmişti. Ticaret Bakanlığı’nın 2024 yılı için öngörüsü ise, e-ticaret hacminin 3.4 trilyon TL’ye, işlem sayısının 6.67 milyara ulaşacağı yönünde. Konuyu Hürriyet’e değerlendiren Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, bu rakamların e-ticaret sektörünün istikrarlı bir büyüme göstereceğine işaret ettiğine dikkat çekti.

Kasım 2023’te e-ticaret hacminin, yılın genelindeki aylık ortalamaların yüzde 50 üzerinde gerçekleştiğini hatırlatan Çevikoğlu, “Bu yıl da yapılacak kampanyalarla kasımın diğer aylara kıyasla yine yoğun geçeceğini öngörüyoruz. Beklentimiz 500 milyar TL’nin üzerinde bir hacim ve günlük 20 milyon üzerinde e-ticaretten alışveriş yapılması ve bugüne kadar bir ayda yapılan en yüksek hacmi yaparak yeni bir rekor kırılması yönünde” yorumunu yaptı.

Haberin Devamı

‘KAMPANYALAR ERKEN BAŞLADI’

Merkez Bankası’nın üçüncü çeyrek Enflasyon Raporu’na göre enflasyonun ana eğiliminde yavaşlamanın devam ettiğini belirten Hakan Çevikoğlu, “Aslında sektördeki rakamlar da bunu destekler şekilde gelişiyor ve beklentilerimizi olumluya dönüştürüyor. Bu sene kampanyalar erken başlayıp geç bitecek şekilde kurgulandı. Alışverişte indirimler yılın son günlerine kadar devam edecek” dedi.

Kasım ayının geneline yayılan indirim kampanyalarının markalara ellerindeki stoku eritme, tüketicilere de ihtiyaçlarını uygun fiyata giderme imkânı sunduğuna dikkat çeken Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel de “Tüketici, gıda dışındaki ihtiyaçlarını erteliyordu. Dört aydır devam eden daralmaya kasımda ‘dur’ demek istiyoruz” dedi.

Belli ürün gruplarında yüzde 25’ten yüzde 70’e varan oranlarda indirimlerin yapılacağı kasım kampanyalarıyla birlikte hem fiziki mağazalara hem de e-ticaret pazaryerlerine büyük bir canlılık gelmesini beklediklerini anlatan Öncel, “Özellikle 11 Kasım’daki ‘bekarlar günü’ ve bu yıl 29 Kasım’a denk düşen ‘efsane cuma’da alışverişin en üst noktaya ulaşacağını öngörüyoruz. Temmuzdan bu yana hazır giyim, ayakkabı, elektronik ve küçük ev aletlerinde düşüş gözlemliyoruz. Kasım ayında özellikle bu kategorilerde ciddi satış rakamlarına ulaşılacağını tahmin ediyoruz. Talebin yüksek olmasına rağmen indirimler sayesinde kasımda da enflasyonla mücadeleye desteğimizi sürdüreceğiz” diye konuştu.

İLK SIRADA MODA VE KOZMETİK VAR

Kasım indirimlerinde en fazla tercih edilecek kategorilerin başında moda, kozmetik, kişisel bakım, cep telefonu ve aksesuarları, bilgisayar, ev tekstili, dekorasyon, beyaz eşya ve küçük ev aletleri olması tahmin ediliyor. Bu kategorilerdeki ürünler, hem yüksek indirim oranları hem de yoğun tüketici ilgisi ile öne çıkacak. Ayrıca, teknolojik ürünler ve ev elektroniği de bu dönemde büyük talep görmesi bekleniyor.

Haberin Devamı

264 MİLYON ÜRÜN 12 MİLYON MÜŞTERİ

Hepsiburada’nın ‘efsane kasım’ hazırlıklarını sorduk. Yetkililer, bu yıl geniş ürün yelpazesinde özellikle de moda, teknoloji, ev ürünleri gibi kategorilerde indirim kampanyalarını hazırlandıklarını belirtti. Verilen bilgiye göre şirket, bu kasım ayında da rekor seviyede bir satış hacmi bekliyor. 30’dan fazla kategoride 264 milyon ürünü, 12 milyonu aşkın aktif müşteriyle buluşturmayı hedefleyen şirket, kasım ayı boyunca her gün cazip fırsatlar sunmaya hazırlanıyor.

ÜÇ KITADA KAMPANYA YAPACAK

Trendyol Grubu CEO’su Erdem İnan da kasım ayında neredeyse bir yıllık mesai yaptıklarını belirtti. İnan, “Bu sene üç farklı coğrafyada birden kasım kampanyaları yapacağız. Satıcılarımızın işlerini sadece Türkiye değil var olduğumuz tüm coğrafyalarda büyütmek istiyoruz. Bu kasım ayına da bu şekilde hazırlandık. Bu yıl da ilk defa bu ölçekte yurt dışında ihracat yapacağımız bir kasım bizi bekliyor. Yoğun bir hazırlık dönemi geçti” değerlendirmesinde bulundu.

 


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
  • BIST
  • DOLAR
  • EURO
  • ALTIN
9.390 Değişim: -0,33% Hacim : 85.450 Mio.TL Son veri saati : 18:05
Düşük 9.376 15.11.2024 Yüksek 9.501
Açılış: 9.448
34,4347 Değişim: 0,30%
Düşük 34,2525 15.11.2024 Yüksek 34,8345
Açılış: 34,3323
36,2908 Değişim: 0,16%
Düşük 36,1489 15.11.2024 Yüksek 36,6047
Açılış: 36,2328
2.837,26 Değişim: 0,10%
Düşük 2.825,04 15.11.2024 Yüksek 2.873,03
Açılış: 2.834,38
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.